Mijn moeder was vanavond een bed aan het opmaken en toen hoorde ze iets kraken. Het topje van haar middelvinger is gebogen en ze kan hem niet meer strekken. Het doet volgens haar geen pijn, een klein beetje kramp. Ze kan haar middelvinger verder gewoon goed bewegen.
Ik heb even op internet gezocht en het lijkt heel veel op een malletfinger. Het probleem is dat mijn moeder altijd weigert om naar de huisarts te gaan. Onze huisarts is geen aardige man, ik begrijp best dat ze niet graag wil. Toch wil ik dat ze gaat. Ik heb haar zover gekregen dat ze morgen wel gaat, maar nou is ze bang dat de dokter haar naar het ziekenhuis kan sturen. Ze heeft al besloten dat ze dat absoluut niet doet. Zaterdag gaan we namelijk op vakantie en ze moet nog heel veel doen.
Ik vind het onzin. Ik weet niet wat de gevolgen zijn als je niks doet, maar dat zal vast niet leuk zijn. Mijn moeder is in staat om zelf een soort spalk in elkaar te knutselen en dan na de vakantie heel misschien eens langs de dokter te gaan. Ik vind het echt heel irritant dat ze zo koppig is. Ik zie al voor me dat ze zaterdag heel erg last krijgt van haar vinger en we geen kant opkunnen aangezien we de hele dag in het vliegtuig zitten. Bovendien heb ik ook geen zin om in Amerika naar de dokter te gaan, terwijl we net zo goed hier kunnen gaan. Naar de dokter moet ze toch.
Weet iemand meer over een malletfinger? Ik kan alleen maar vinden wat het is en dat het gespalkt moet worden. Wat gebeurt er als je lang wacht met spalken/behandelen? Wat kunnen de gevolgen op langere termijn daarvan zijn? Moeten er röntgenfoto's gemaakt worden of wordt de vinger bij de huisarts gespalkt?
Ik moet goede argumenten hebben om haar bij die dokter te krijgen.
Bedankt alvast!