Advertentie | |
|
![]() |
|
Je woont met zijn drieën in een studentenhuis. Jij betaalt 100 euro aan g/w/l. Jouw huisgenoten betalen waarschijnlijk ook elk 100 euro aan g/w/l? Je kan mij niet vertellen dat je maandelijks 300 euro aan g/w/l betaalt en dan nog geld tekort komt?!
Ter vergelijking: een vrijstaand huis (ong 140m2), niet erg goed geisoleerd, in open gebied. Kosten: nog geen 300 euro per maand. Dus wat klopt er niet in jouw situatie? ![]()
||
Citaat:
in totaal komt het neer op 480euro per maand, dus nog meer dan we betalen, en dat zouden we dus zelf moeten betalen op het moment als hij het huurcontract op zou zeggen. ik ga naar een studentenrechtorganisatie, dankjullie wel voor de tips. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Mag dus absoluut niet. De constructie mag wel, maar het maakt je rechtspositie als huurder er niet beter op (zoals al is gezegd).
Is dat echt de reden van de verhuurder, of zit er meer achter? Wil hij minder 'gedonder' en gewoon meer huur opstrijken? Sowieso niet akkoord gaan, want doe je dat wel dan maak je het jezelf al een stuk lastiger. De beste partij lijkt mij óf het Juridisch Loket, of de Huurcommissie. De eerste hanteert een gratis verkenningsgesprek, de tweede vraagt een kleine bijdrage (en die is echt klein, ik meen €25,-) voor het behandelen van de zaak als zij er brood in zien. |
![]() |
|
En het Juridisch Loket doet vrij weinig in zo'n eerste gesprek is mijn ervaring. Ze verwijzen je heel vaak door naar betaalde rechtshulp zoals een advocaat (waar je met een laag inkomen en weinig spaargeld ook voor 90 euro bijdrage terecht kunt).
|
Dan heb je in ieder geval een adequate doorverwijzing en helpen zij ook nog met het regelen van de rechtsbijstand (want dat bedoel je met €90,-, die overigens €98,- is
![]() Toch ben ik het wel met je eens, ik werk liever bij Sociaal Raadsliedenwerk omdat in eerste instantie alles opgepakt wordt. Er is geen grens waaraan een situatie minimaal moet voldoen om in aanmerking te komen voor hulp. Alleen is dit zo'n schemergebied dat SRW zich er ook niet in mengt, vermoed ik. |
![]() |
|
![]() |
wijs je huurbaas op je rechten, hij kan verder toch niets doen. Probeer het op een akkoordje te gooien. bijv: okee ik zet mijn handtekening onder dit contract op voorwaarde: maand gratis huren, gratis verhuizing naar andere kamer, hulp bij zoeken andere kamer etc etc.
Probeer er zoveel mogelijk uit te slepen en het je huis baas zo moeilijk mogelijk te maken!
|
![]() |
|
|