Hi allemaal,
Voor godsdienst / levensbeschouwing moet ik een muziekpresentatie maken. Dit houdt in dat je een nummer uitkiest dat volgens jou met godsdienst / levensbeschouwing te maken heeft, moet met tekst zijn. Daarbij krijg je drie hoofdvragen:
1. War heb jij met jouw muziekkeuze? Wat spreekt je aan, wat raakt je? Is er een bijzondere aanleiding of gebeurtenis waarbij deze muziek een rol speelt?
2. Wat heeft de artiest met godsdienst / levenbeschouwing? Was er een bijzondere reden / aanleiding om dit nummer te schrijven en/of zingen?
3. Wat heeft de songtekst zelf met godsdienst / levensbeschouwing? Welke beelden, begrippen of namen verwijzen er naar?
Nu wilde ik Anouk gaan doen, ja, heel toepasselijk i.v.m. mijn naam, dat weet ik... maar daar gaat het dus niet om. Uit vraag 1 en 3 kom ik zelf wel, dat haal ik er zo uit en geef mijn eigen mening erover. Het probleem is alleen vraag 2. Ik heb vanavond ruim een uur lopen zoeken naar informatie over Anouk over het nummer 'One word' of 'Jerusalem' denkt of waarom ze het geschreven heeft. Of over hoe ze over godsdienst / levensbeschouwing denkt, maar ik kan het nergens vinden en ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Hebben jullie tips of weten jullie wat ik er dan van kan maken? Ik moet het maandag al doen, dus veel tijd heb ik ook niet meer (nee, ik stelde het niet uit tot het laatste moment, ik had er gewoon niet eerder te tijd voor en had wel verwacht dat er wat op internet stond qua informatie).
Alvast bedankt!
Liefs,
Anouk