Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2009, 17:53
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Hoii,

Ik heb vandaag mijn afstudeeropdracht van spw/pw gekregen, en moet een thema hebben om vervolgens daar opdrachten mee te doen. Ik werk op de kinderopvang. Mijn vraag is:

Wie weet er een leuk/geschikt thema hiervoor?

Groetjes Laura
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2009, 22:43
Verwijderd
SPW is toch een MBO-opleiding? Ik wil niet lullig doen, maar ik vind de term "afstudeeropdracht" hier een beetje misplaatst.

Anyway, enkele thema's/vragen/onderwerpen zouden kunnen zijn:
- het testen van jonge kinderen op ADHD
- het onderzoeken of jonge kinderen wel voldoende emotioneel worden ondersteund op de kinderopvang
- invloeden van verschillende omgangsvormen op de sociaal emotionele ontwikkeling
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 08:37
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik wist ook niet waar die moest staan Had hem bij een andere ook gepost maar dat was natuurkunde vakken enzo dus dacht maybe hier?

Maar de dingen die jij als thema hebt gezegd is niet wat ik bedoel. Ik vind ze wel heel goed en heb ze ook opgeschreven om een andere opdracht mee te doen, maar het gaat echt om een activiteit. Zoals een thema herfst en dan met ze knutselen en dansen en zingen over dat thema, maar thema's zoals herfst en zomer mogen niet omdat het te standaard is.

Maar iig bedankt voor je tips!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 09:41
StudentStrand
StudentStrand is offline
Misschien een thema 'diep in de zee'
prinsessen en piraten

of is dat ook te standaard??
Met citaat reageren
Oud 11-09-2009, 15:17
Hawahaai
Hawahaai is offline
In welke periode moet je je opdrachten doen en om welke leeftijdsgroep gaat het? Misschien kun je iets pakken wat bij het seizoen of feesten van die tijd past.
Of je zoekt op Google op 'kleuterthema', dan kun je doorklikken naar een heleboel sites met thema's die je vast ook in de kinderopvang kunt gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 12:27
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ehm, ik moet de opdrachten eind oktober begin november doen, 1 december moet ik alles gedaan hebben en een verslag ervan van hebben ingeleverd. Het gaat om kinderen van 2 tot 4 jaar. Maar seizoenen en feesten mag niet. Het moet voor de kinderen leuk en makkelijk zijn. Ik zat te denken aan sprookjes ofzo?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 13:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Leuk, al zijn sprookjes vaak nog lastig voor kinderen van 2 jaar, volgens mij. Zoals ik al zei, klik eens rond op kleutersites (hier staat bijv. een opsomming van thema's met al een heleboel uitgewerkte ideeen)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2009, 14:03
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ja ik heb er op gekeken en ga het thema : kleuren doen Niet een kleurplaat kleuren zeg maar, maar meer zoals rood, blauw, groen die kleuren. Er zijn een paar kinderen die de kleuren nog niet helemaal herkennen, dus wil ik proberen op een spelen manier ze de kleuren te laten herkennen. We zijn er nu ook af en toe een paar mee bezig, maar vind wel dat ik dat als thema kan gebruiken. Moet het alleen door mijn begeleidster en coach laten goedkeuren.

Maar bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten