Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2009, 11:52
drukknoopje
drukknoopje is offline
Dit nav. mn neefje van 3 die als de dood is voor kippen, pauwen, kalkoenen, duiven en alle andere beesten die fladderen. Wat is er nou eng aan een kip. Bovendien begrijpen we niet waar het vandaan komt. Opeens vond hij het niks meer.

TS begint: Ik ben eigenlijk nergens écht bang voor, hou niet zo van spinnen, maar 't is niet zo dat ik er echt bang voor ben.
Oud 02-09-2009, 11:57
Poeperd
Poeperd is offline
Hm ik weet niet of je het angst kunst noemen maar ik vind insecten wel echt heel smerig. Als er een mot ofzo in m'n kamer zit vind ik dat helemaal kut want die beesten fladderen onvoorspelbaar. Laatst dacht ik dat er een haartje aan m'n hand zat tijdens het douchen en toen pakte ik het, bleek het zo'n lang poot spin te zijn die redelijk dood was door de douche en dat was ZO FUCKING SMERIG ik tripte echt heel hard. Het had zo'n smerig dik rond bol lijfje helemaal wit achtig en het was zo goor ik heb echt een uur onder de douche gestaan.

Maargoed Misschien is het wel echt angst dus
Oud 02-09-2009, 15:13
Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben voor vrijwel geen beest bang. Tja, misschien voor volgelspinnen of leeuwen, maar die kom je in het dagelijks leven niet zoveel tegen . Oh, ik kan alleen niet zo goed tegen langpootmuggen, maar die zijn gewoon kut .
Oud 02-09-2009, 15:23
PatoLoco
PatoLoco is offline
"Dode spinnen" zijn meestal gewoon vervellingen van een spin. Veel mensen beseffen niet dat'n vervelling heel erg op'n dode spin lijkt dus misschien was het wel gewoon 'n beetje exoskelet Niks om je zorgen over te maken iig

Motten zijn trouwens heel erg mooie dieren als je ze van dichtbij bekijkt. Het zijn eigenlijk gewoon 'n soort vlinders met bescheidenere kleuren En ze zijn vaak heel erg pluizig! Ik vind het echt leuke dieren maar ik geef wel toe dat't niet zo aangenaam is als ze 's nachts tegen je hoofd fladderen... Er bestaan toch echt wel heel mooie soorten, vind ik

Geleedpotigen vind ik ook echt fascinerend!

Om'n lang verhaal kort te maken, ik vind alle dieren interessant en mooi op hun eigen manier. Ben dus nergens bang voor... zolang ik niet vlakbij 'n heel erg slechtgezinde grizzly/leeuw/... sta tenminste

edit: Oh en ik vind het altijd zonde als mensen dieren platmeppen omdat ze het angstaanjagende beesten vinden. Ik vang altijd alle beestjes en zet ze dan gewoon buiten Behalve parasieten...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 19:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Spinnen. Ik kan echt gillen als ik er een te dichtbij zie en mijn hartslag gaat dan ook enorm omhoog. Helaas moet ik hier op mijn werk boven staan om paniek in de klas te voorkomen. Zo heb ik deze week voor het eerst een hooiwagen met mijn handen gevangen en door het open raam naar buiten gegooid. Ik vond het doodeng!
Verder houd ik ook niet zo van grote honden, maar dat komt vooral omdat ik die gewoon niet gewend ben. Zolang de baas ze onder controle heeft, vind ik het best.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2009, 22:25
drukknoopje
drukknoopje is offline
Wat is een hooiwagen?
Oud 03-09-2009, 10:30
klompje
klompje is offline

Dit is er een.
Oud 03-09-2009, 11:22
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
Spinnen. Ik kan echt gillen als ik er een te dichtbij zie en mijn hartslag gaat dan ook enorm omhoog. Helaas moet ik hier op mijn werk boven staan om paniek in de klas te voorkomen. Zo heb ik deze week voor het eerst een hooiwagen met mijn handen gevangen en door het open raam naar buiten gegooid. Ik vond het doodeng!
Applaaauuuusss
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 16:07
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
"Dode spinnen" zijn meestal gewoon vervellingen van een spin. Veel mensen beseffen niet dat'n vervelling heel erg op'n dode spin lijkt dus misschien was het wel gewoon 'n beetje exoskelet Niks om je zorgen over te maken iig

Motten zijn trouwens heel erg mooie dieren als je ze van dichtbij bekijkt. Het zijn eigenlijk gewoon 'n soort vlinders met bescheidenere kleuren En ze zijn vaak heel erg pluizig! Ik vind het echt leuke dieren maar ik geef wel toe dat't niet zo aangenaam is als ze 's nachts tegen je hoofd fladderen... Er bestaan toch echt wel heel mooie soorten, vind ik

edit: Oh en ik vind het altijd zonde als mensen dieren platmeppen omdat ze het angstaanjagende beesten vinden. Ik vang altijd alle beestjes en zet ze dan gewoon buiten Behalve parasieten...
Nee dit was een dooie. En zo'n vieze met lange poten en een dik rond wit achtig lichaam. Een beetje zoals "Leiobunum rotundum" zegt Google. En ik vind het altijd een beetje stom als mensen zeggen "die doen je niets hoor". Ja ik ben ook niet bang dat ze me pijn doen, ik vind ze gewoon smerig

Motten zijn ook heel smerig, en zéker als je ze van dichtbij bekijkt. Die gore haartjes op die poten. Vlinders enzo zijn leuk als ze op een afstandje fladderen maar van dichtbij zijn ze gewoon net zo smerig als al die andere beesten

Ik roep altijd mn vader en zeg dat hij ze buiten moet zetten. Maar soms heeft hij daar geen zin in en dan mept hij gewoon. Ik zeg het trouwens vooral omdat ik niet zo graag geplette beesten tegen m'n muren heb e.d.
Oud 03-09-2009, 16:08
Poeperd
Poeperd is offline

Aaaah ja zo zag hij eruit!
Oud 03-09-2009, 16:26
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
[afbeelding]

Dit is er een.
Ik geloof niet dat ik wel eens zo eentje heb gezien.
Oud 05-09-2009, 16:20
Verwijderd
Ik ben niet bang voor ongevaarlijke dieren. Dat neemt niet weg dat ik ze liever niet in m'n huis heb. Ook niet dat ik heel hard gil als er ineens een enorme spin uit m'n broek komt lopen terwijl ik die aantrek, of als er een sprinkhaan vast komt te zitten in mijn haar. Maar als er iets schattigs zoals een hamster uit mijn broek zou komen of in mijn haar zou vliegen zou ik ook gillen.
Oh slakken raak ik wel liever niet aan, maar dat is vooral omdat ze zo vies voelen en ik bang ben om ze kapot te maken. Dit nadat ik ooit met blote voeten op een naaktslak ben gestapt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 18:53
Nona
Nona is offline
Ik ben ontzettend bang voor slangen, ongeacht of ze ook daadwerkelijk gevaarlijk zijn. Toen ik zes was heb ik een keer een slang moeten aaien (onder druk van moeders en een dierentuinmedewerker, zie je daar als kleuter maar eens uit te redden) en sindsdien ben ik gewoon bang. Het slaat verder niet echt ergens op, ik weet ook dat het irrationeel is, en toch.

Van spinnen, slakken en ander ongedierte moet ik ook niets hebben, maar dat is meer afkeer dan angst. Laatst werd ik besprongen door een spin die ik in het nauw dreef, daar schrik ik even van, maar dat is ook niet echt angst.
Oud 05-09-2009, 20:27
MTpower
MTpower is offline
Wespen, omdat ze steken.
Ik kan echt flippen als ik ergens zit waar ik niet weg kan en er zoemt een wesp rond m'n hoofd...
Oud 06-09-2009, 00:34
AzN
AzN is offline
Vrijwel alle dieren met 'n staart: slangen, wormen, ratten, krokodillen, tijgers, etc. Zelfs de meeste honden en katten . Ook veel insecten en zeedieren vind ik angstaanjagend.

Ik heb sowieso niet veel met beestjes, vind ze hooguit mooi om te zien.
Oud 07-09-2009, 19:15
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hoe kan iemand nou bang zijn voor pluizige dieren met een staart
Oud 08-09-2009, 16:09
yayminay
yayminay is offline
alles wat meer dan vier poten heeft is niet zo welkom in een straal van tien meter rondom mij.
huisstofmijten en onzichtbaar gespuis boeien me echter niet zo
Met citaat reageren
Oud 09-09-2009, 20:45
Verwijderd
duiven
maar ik heb er ooit eens een in mijn gezicht gehad en sindsdien heb ik een hekel aan .
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 09:19
0oFZo0
0oFZo0 is offline
met slangen heb ik niet zoveel.

enge dieren die hun prooi levend opeten
Oud 18-09-2009, 21:33
Verwijderd
Spinnen. Ik hield mijn hand ook al voor mijn ogen toen ik dit topic opende ivm spinnenplaatjes.
Garnalen/krabben/kreeften en dat soort vieze zeedieren vind ik ook niet prettig om in m'n buurt te hebben, ook niet als ze met sla op een bord liggen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2009, 22:08
Verwijderd
Ik ben ook vreselijk bang voor (grote) spinnen. En inderdaad, wat Pippeloen zegt, als ik een topic open waarvan ik weet dat er enge spinnen-plaatjes instaan, dan durf ik eigenlijk niet te kijken.
Ik ben ook 'bang' voor muizen. Niet voor de muis zelf, want die zijn natuurlijk lief enzo, maar als er een muis in een kamer zit ben ik ontzettend bang dat hij ineens tevoorschijn komt.

Verder... insecten vind ik niet eng eigenlijk. En natuurlijk ben ik heus wel bang voor leeuwen en alles, maar die kom je hier toch niet tegen.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2009, 10:48
Verwijderd
Ik vind bloedzuigers maar enge dieren. En van horzels/steekvliegen/bijen/wespen en spinnen en springende insecten ben ik ook niet echt fan.

En ja, als ik een leeuw of een beer tegen zou komen, zou ik toch ook wel bang zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2009, 15:01
wup
wup is offline
Ganzen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 17:31
Verwijderd
Maar wat is er zo eng aan spinnen?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 19:49
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
En ja, als ik een leeuw of een beer tegen zou komen, zou ik toch ook wel bang zijn.
goh
Oud 23-09-2009, 20:26
Poeperd
Poeperd is offline
Oja ik ben ook bang voor beesten onder water als ik ze niet kan zien en ik ben zelf ook in het water. Dit omdat ik eens een boekje had als kind met een baracuda erin en die zag er zó eng uit. Toen ik ging bedenken hoe groot die beesten wel niet konden worden (door te vergelijken met de hoogte van de deur ofzo) vond ik dat zo bizar groot dat ik nachtmerries kreeg over enge onder water beesten die ik niet kon zien maar ze waren er wel.

Ik zag een keer een docu over mensen die waren verdwaald op zee en niets hadden om op te drijven. 's Nachts kwamen er haaien en ze bleven zo stil mogelijk maar ze voelden ze onder zich bewegen en soms tegen hen aan gaan, ze zagen niets omdat het water zo donker was. Brrrr dat idee. Maar als ik voor een aquarium sta ofzo vind ik het niet eng verder, dus dat zal wel niet echt angst voor de beesten zelf zijn. Het kan me dus ook niets interesseren wat voor beest het is, gewoon vissen
Oud 26-09-2009, 09:53
Verwijderd
Hmm ik houd ook niet zo van insecten. Ben er niet bang voor in de zin dat ik denk dat ze me pijn gaan doen ofzo, maar ik griezel er gewoon van. Spinnen hebben te veel poten en ze lopen altijd op je af Als er een wesp in de buurt komt en je wappert je hand naar hem, vliegt hij tenminste de andere kant op. Een spin in een hoekje vind ik prima (als ze niet te groot worden - laatst heb ik een enórme wolfsspin gezien, dat vond ik echt niet grappig meer), maar ik wil ze niet op mij en zeker niet het risico lopen dat ze onder mijn kleren kruipen.

Oh en laatst stond ik in de douche en gooide ik mijn haar en handdoek zo voorover, en toen viel er een duizendpoot uit de handdoek Getverdemme die had ik dus bijna in mijn háár, oh, ik heb daar echt minutenlang over staan griezelen Ons putje loopt niet zo heel snel leeg, dus hij viel in het water en hij lag daar echt lang te kronkelen voor hij doodging. Brrrrr.

Maar gewervelde dieren vind ik eigenlijk per definitie niet eng? Op vakantie op 10 m afstand van een wilde beer met jongen geweest en op 20 m afstand van een wolf, en dat vond ik vooral supertof. Maar je bent wel oplettend natuurlijk, en in het bos liep ik continu heel goed om me heen te kijken of er niet plotseling een beer op ons pad kwam. Of in de woestijn goed naar de grond kijken, zodat je niet per ongeluk op een slang gaat staan. Maar dat is oplettendheid, geen angst. Hoewel ik denk dat ik wel bang zou zijn als ik al wandelend in het bos in the middle of nowhere een grote grizzly tegen zou komen Maar zo langs de weg met meer mensen erbij vond ik het dan weer niet eng.

Ooooh en als ik aan het zwemmen ben in natuurwater ben ik ook altijd een beetje bezorgd dat er geen beesten aan mijn tenen gaan knabbelen Maar het zijn niet zozeer de vissen die ik eng vind, ik weet dat die niets doen, maar domweg het feit dat ik niet kan zien wat er allemaal onder mij is.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 15:31
Verwijderd
Paarden en in mindere mate vogels en spinnen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 18:32
Verwijderd
muggen want ik krijg er enorme bulten van
Met citaat reageren
Oud 28-09-2009, 20:04
shuraa
shuraa is offline
voor slangen ben niet bang voor ze maar ( naja voor giftige wel ) die huid is zo vies, dat gesis, die dreiging en hun REFLEX je kan niks tegen ze als onwetend persoon ; p
Oud 29-09-2009, 08:44
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
voor slangen ben niet bang voor ze maar ( naja voor giftige wel ) die huid is zo vies, dat gesis, die dreiging en hun REFLEX je kan niks tegen ze als onwetend persoon ; p
Same here ..

Moest een keer voor een opdracht een video maken over iemand die slangen en crocs hield. Met name de slangen waren geen kleine jongens.
Die krokodillen waren vrij sloom weet niet wat daarmee aan de hand was.

En die kerel maar zeggen, ja als je zo en zo doet dan gebeurt er echt niets. Nou was blij toen ze weer in hun hok zaten.
Oud 29-09-2009, 09:44
Sherlock
Sherlock is offline
Ik kan geen dier verzinnen waar ik bang voor ben als ik ze zie tog heb ik liever geen spin op mijn hand fzo
Oud 29-09-2009, 22:22
Verwijderd
Hihi ik hou van slangen
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 19:38
voussavez?
voussavez? is offline
Gelukkig geen! Ik heb er geen probleem mee als een insect op me kruipt ofzo, ook slangen/reptielen doen me niets. Alleen lijkt het me wel eng om tussen haaien te zwemmen ofzo, maar dat lijkt me vrij logisch.
Reageren

Regels voor berichten