Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
De meningen erover verschillen. Ik vind sommige platen beter klinken dan de gelijke CD's, maar sommige ook niet. Bij sommige muziek klink het beter dan bij andere, LP's hebben een warmere klank. Dat komt omdat bij CD's alle frequenties boven de 20KHz afgesneden worden, en dat zóu je kunnen horen als een lichtelijk scherpe klank. Maar goed, bij de muziek die ik meestal luister maakt dat toch niet uit.
Waar ik iig niks van moet hebben zijn sukkels die roepen dat platen beter zijn, omdat ze dat ooit eens ergens gelezen hebben, terwijl ze hun muziek luisteren op een installatie'tje van likmevestje. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ze hadden bij een prog op tv, kassa ofzo, een keer een test gedaan met van die vinyl freaks, mensen die echt zweerden bij vinyl omdat het veel beter zou klinken volgens hen. ze zeiden dat ze duidelijk konden horen wat analoog was en wat digitaal...lieten ze ze dus 10 nummers horen, en dan moesten ze zeggen of het analoog of digi was...ze hadden er geloof ik 5 fout...best veel voor mensen die claimen het verschil duidelijk te horen...
ik heb zelf nog nooit echt iets op vinyl gehoord, hoeft van mij ook niet. het maakt me echt niets uit of iets analoog of digitaal is, verschil zal ik toch niet horen, daar let ik niet zo op....cd's vind ik handiger en zijn ook makkelijk mee te nemen op reis en in de trein enzo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
helaas heb ik geen goed werkende platrenspeler meer
![]() maar: 1) de hoezen zijn vaak ernstig mooi 2) het klinkt vaak mooier 3) het is toch leuker om in een platenwinkel (met vaak 2e hands spul) te rondwandelen dan tussen allemaal de nieuwste cd's 4) de meeste goeie bands (mening ja) brengen ook nog steeds hun nummers op plaat uit *voegt toe dat cassettebandjes met bootleg-concerten minstens zo cool zijn* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
ik heb niks op vinyl, ik zou het verschil vast nie horen en behalve dat zie ik er nie echt veel voordelen aan, tis niet praktisch als het gaat om meenemen, je moet het omdraaien, slijt, je kunt nie ff dat liedje... nou jah dat is voor mij al reden om het nie te doen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
CD's zijn:
-Makkelijker aan te komen. -Makkelijker qua liedje wisselen. -Makkelijker qua meenemen. -Makkelijker qua bij andere mensen luisteren. -Makkelijker qua luisteren in de bus enzo. -Steviger qua laten vallen. -Steviger qua langdurig gebruik. Maar ze hebben inderdaad lelijkere hoezen.. Ja, geef mij dus ook maar een plaat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou 't wel ff willen scannen, maar mn scanner is niet aangesloten. Als je erop staat wil ik m wel aansluiten ![]() Overigens heb ik zo'n 1,5 meter LP's (oldschool hiphop vooral). En m'n pa 'spaart' LP's (Hij heeft er zo'n 3000 *!* )
Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 17:12. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind ook niet dat je echt van 'inferieur' kan praten, dus.
|
logisch maar laat ik ut toch ff vermelden
dat het heel belangrijk is wat voor platenspeler je hebt, nog belangrijker de naald!!! en natuurlijk de speakers die je gebruikt, bij voorkeur met een bereik tussen 20hz en 20khz en het gaat vooral om platen die vroeger op plaat zijn gezet in de tijd van de analoge opnames , want nu worden platen van digitale basis op een plaat gedruk en hoor je dus bijna tot eigenlijk geen verschil, bv bij house platen uit de jaren tachtig laten we platen van moby nemen als voorbeeld, zoals de superhit GO bv die klinkt stukken beter op een plaat dan op een cd nou ja dat dus genoeg gelult
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Verschil is over het algemeen dacht ik met live albums goed te horen(nee top-40 watjes, niet de band, maar een album waarop een BAND live optreedt zonder te playbacken). Ik kan met herinneren dat ik een paar jaar geleden(oke, oke, het was in 1990) Life after death van Iron Maiden op LP had gehoord. Dat klonk toen echt gigantisch(kwam misschien ook wel door de vette installatie), en toen ik de cd 6 jaar later zelf eindelijk kocht(in 1990 was ik zo´n 6 jaar oud, dus mocht ik zowat nix kopen) merkte ik toch wel dat de sfeer iets minder was, minder warmte.
Maar, let wel, twas dus 12 jaar geleden dat ik die plaat hoorde en ik gebruik dus mijn errug lange termijn geheugen(al is die algemeen verdomd goed als het op muziek aankomt) |
![]() |
||
Citaat:
Geef mij maar vinyl. De enige reden dat ik uberhaupt CD's heb is omdat ik dan ook nog wat voor op de fiets heb...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie het al voor me, ronlopen met een draagbare lp-speler met een berg batterijen en zo´n lekker grote koptelefoon. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus om het even samen te vatten. De LP heeft ander geluid, maar en een CD is handiger. Oke? Ja? Mooi. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
come on die kerel vindt het koel als mxpx een cover speelt. dat kan toch echt niet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ander geluid. Voor de rest is de CD handiger en duurder. |
![]() |
|
OK, ander geluid. Net zoals dat een radio een ander geluid produceerd dan een CD, produceerd een CD een ander geluid als vinyl.
Wanneer jij zegt dat vinyl een 'ander' geluid produceerd dan CD, maar dat jij CD's mooier vind klinken dan heb jij nog nooit een kwaliteits platenspeler gehoord. As simple as that.
||
Citaat:
of is het misschien een kwestie van smaak? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Viva la vinyl:) DrunkOnEgo | 126 | 12-11-2006 12:29 | |
Muziek |
[nieuws]The Postal Service - Give Up op 2x Vinyl Verwijderd | 33 | 22-10-2004 18:16 | |
Muziek |
Excelsior Recordings stapt over van cd naar vinyl. IEMOW-KOR | 53 | 05-04-2004 12:26 | |
Muziek |
Vinyl fanatickje | 82 | 22-01-2004 16:37 | |
Muziek |
DJs -> Vinyl laatst gekocht Six4Eight | 5 | 13-12-2002 22:08 | |
Muziek |
Prijzen vinyl singles Verwijderd | 2 | 20-10-2002 23:31 |