Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je had ze kunnen herkennen aan het pak. Dat lijkt me toch wel e.e.a. weg geven
![]() Wanneer je zelf voor de grap gaat doen alsof je verkeersregelaar bent kan je dat op een fijn bezoek van de politie komen te staan, nog los van het gevaar dat je voor jezelf en anderen creëert. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En dat het niet mag, ok, maar dat wil niet zeggen dat mensen het niet doen. Daarom wil ik wel zeker weten dat ik met een verkeersregelaar te maken heb en niet met iemand met een goed gevoel voor humor. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, nogmaals: Je herkent ze dus aan het pak, de afzetting zelf, vaak staat er ook wel een bedrijfsauto bij met daarop 'Verkeersregelaar' en uiteraard het feit dat ze daar staan en niet worden ingerekend ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, zij moet zich kunnen legitemeren als zijnde een bevoegd persoon.
Ik heb ooit een cursus gedaan voor het halen van een ADR certtificaat (bewijs waarmee je met gevaarlijke stoffen mag rijden, dus ook bommen, kernafval, benzine etc) en daarin werd uitdrukkelijk verteld dat als een politieambtenaar jouw lading wil bekijken, dat jij expliciet om zijn legitimatie moet vragen (dus dat hij daadwerkelijk wel van de politie is). En als hij dus niet kan aantonen dat hij in naam van de wet handelt, dat je dan geen aandacht aan moet schenken en gewoon moet doorrijden. Voor hetzelfde geldt kan het een suicidale zelfmoordterrorist van Al-Quaida zijn. |
![]() |
|
![]() |
het maken van een pasje "verkeersregelaar" is nog makkelijker dan het aantrekken van zo'n pak, dus hoeveel is die legitimatie jou waard? ik bedoel: kun jij een nepidentificatie van een echte onderscheiden? waarschijnlijk niet, dus is het net zo veel waard als het pak.
overigens vind ik het heel knap als jij pas bij die vrouw in pak ontdekt dat het autovrije zondag was. zowel in media als in bebording had je daar genoeg info over kunnen oppikken.
||
![]() |
Citaat:
overigens kun je een conducteur ook wel om id gaan vragen en de vuilnisman en plantsoenendienst ook, maar wat schiet je er mee op? als iemand je lading controleert, of in je huis wil kijken of wat dan ook, dan zorg je dat je zo veel mogelijk zekerheid hebt over de bevoegdheid van die persoon. een straat niet mogen inrijden, tja...
|
![]() |
Een verkeersregelaar is niet hetzelfde als een agent. De meeste verkeersregelaars zijn niet eens ambtenaren, dus de vergelijking met de legitimatieplicht van agenten slaat nergens op.
De juiste kleding is in dit geval de 'legitimatie', juist vanwege het feit dat in veel gevallen het direct gevaar oplevert als de verkeersregelaar op verzoek zou moeten gaan zoeken naar een legitimatiepasje ergens in 1 van z'n jaszakken. En inderdaad, de tekst verkeersregelaar is niet te zien. Die tekst staat namelijk op de rug van de jas en de beste man op de screenshot staat met z'n gezicht naar ons toe. En tja, als je ergens in een grot leeft en onderweg naar de grote stad oogkleppen op zet, dan kun je nog wel eens verbaasd zijn dat er wegen zijn afgesloten. Als ik afgelopen zondag ergens bij Amsterdam verkeersregelaar was zou ik ook verbaasd zijn over het feit dat iemand echt niet op de hoogte was van de autoloze zondag in de binnenstad. Het was allemaal nogal uitgebreid aangekondigd langs de grote toegangswegen en in de media. Dus volgende keer voordat je naar de grote stad vertrekt gewoon even van te voren je grot uitkomen om een uurtje naar de radio te luisteren en onderweg je ogen open houden om de borden te kunnen lezen. Dat zou jou en anderen een hoop verbazing (en irritatie) kunnen schelen. |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
daarnaast bestaat er zoiets als "parkeerplaats". Buiten de autovrijzone zijn die onder andere te herkennen aan de "P+R"-tekens. Je moet dan nog een meter of 10 lopen alvorens je in bus, tram of metro kunt stappen. Verder geldt in heel Amsterdam dat elke woning binnen 400 meter van een ov-halte ligt, dus die "twee kilometer lopen" die eerder ter sprake kwamen, zijn ook onzin.
||
Citaat:
Die mensen staan er ten slotte niet voor de bestuurlijke handhaving. De daartoe bevoegde autoriteiten hebben besloten tot die (volslagen onzinnige en milieuonvriendelijke) maatregel. Het is dus niet de verkeersregelaar als persoon die jou de doorgang weigert, maar de regel, die op zijn beurt is ingesteld door de burgemeester of whatever. Je zou het zo kunnen zien: zij hebben geen echte macht (zoals een opsporingsambtenaar), behalve jou te wijzen op de regels die door anderen zijn gemaakt. Aangezien de wetgever ook niet op zijn achterhoofd is gevallen, is de enige macht nu juist dat ze overtreden van die regel mogen constateren. Als het je niet bevalt, wat ik me best kan voorstellen, dan moet je niet links stemmen en de milieumaffia bestrijden. Da's alles dat eraan te doen is, want juridisch zit het verder namelijk wel goed in elkaar. Uitstappen en lopen, of achteraan sluiten in de rij bij het OV is alles dat je kunt doen in zo'n situatie.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is gewoon geen zinnig argument te verzinnen tegen die afzetting. Het is dam tot damloop die zondag, en dat wordt overal aangekondigd. Eerlijk gezegd vind ik de mensen waar ome Harry op bezoek wilde gaan ook sukkels, want die wonen er in de buurt dus die hadden ook kunnen waarschuwen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Offtopic: het is anno 2009 gewoon hip om "links" te gebruiken als synoniem voor "slecht, "achterlijk" of "kut" als je het ergens niet mee eens bent. heel sneu, maar daar doe je niets aan. links of niet, ik vind het bloedirritant dat mensen zo gaan steigeren als ze één dag per jaar niet voor 100% kunnen doen wat ze willen. verwend rotland... zo'n dag is er om na te denken over zaken als vervuiling en energieverbruik, want als mensen alleen nadenken over zaken waar ze zelf zin in hebben, dan wordt het sowieso nooit meer wat met de mensheid. excuus @ Dittrich ![]()
|
|