![]() |
|
![]() |
Mannen met een dure, chique wagen zijn aantrekkelijker voor vrouwen. Dat blijkt uit een recent Brits universiteitsonderzoek.
Bentley versus Ford De onderzoekers toonden vrouwelijke deelneemsters tussen 21 en 40 jaar foto's van dezelfde mannen telkens in twee verschillende auto's: een zilveren Bentley met een waarde van 75.000 euro en een oude Ford Fiesta. Alle vrouwen verkozen de man in de chique wagen boven de man in de versleten auto. Rijkdom Professor Michael Dunn zegt dat dit onderzoek aantoont dat mannen beter scoren bij vrouwen als ze in een chique wagen zitten dan in een aftands exemplaar. Zijn vorig onderzoek bewees bij mannen het omgekeerde. Het uiterlijk van een vrouw is voor hen belangrijker dan welke wagen ze bezit. Deze studie bewijst volgens professor Dunn dat vrouwen een man beoordelen op zijn rijkdom en status, bij mannen is het uiterlijk van hun partner het belangrijkst. Beter nageslacht "Er is ondertussen veel bewijs dat vrouwen meer beïnvloed worden door rijkdom en status dan mannen. Dit is geen nieuw fenomeen, het zit bij hen ingeworteld. Vrouwen hechten zo veel belang aan status omdat bij een rijke potentiële partner de kans groter is dat hij een gezond nageslacht op de wereld zal zetten. Dit zal nooit veranderen, zelfs niet als vrouwen zelfstandiger en onafhankelijker worden", gaat Dunn verder. Carrièrevrouwen "Steeds meer vrouwen hebben een bloeiende carrière, dit heeft echter geen invloed op haar aantrekkelijkheid bij mannen. Verder blijkt ook dat rijke vrouwen nog steeds een rijke man verkiezen met een hoge status", aldus Dunn. De wetenschappers willen nog meer onderzoek verrichten om zo mannen te begeleiden die tijdens hun midlifecrisis een dure wagen willen kopen. Vrouwen oppervlakkig? Processor Dunn rijdt zelf met een oude Ford, hij wil nu onderzoeken of dure auto's kunnen helpen om de negatieve effecten van het verouderingsproces te compenseren. Hij wil te weten komen of oudere mannen in een dure wagen jonger kunnen lijken. Hij geeft toe dat je de resultaten zo kan interpreteren dat vrouwen oppervlakkiger zijn dan mannen. "Geef toe, nu hebben we bewijs om dit te ondersteunen." (ep) bron http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...e-auto-s.dhtml
|
![]() |
|
oh en dat deze link eronder: Lees ook: Waarom nerds betere partners zijn
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...ers-zijn.dhtml ![]() ahahahahahaha, daaaaaag geloofwaardigheid!!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat dit veel te simpel is uitgelegd. Als ik een man niet aantrekkelijk vind, maakt het geen fuck uit wat voor auto hij heeft. En als ik een man wél aantrekkelijk vind, zou een eventuele lelijke of goedkope auto echt geen reden zijn om hem af te wijzen.
Het is gewoon te simpel. Stel, ik moet kiezen tussen: Man A, in een mooie, dure auto. en Man B, in een lelijke, kleine auto. Dan kies ik natuurlijk voor de man die ik het leukst vind. Die auto's hebben er dan geen fuck mee te maken. Maar als ik een man aantrekkelijk vind, en ik moet kiezen tussen die man in een kleine, lelijke auto, of diezelfde man in een mooie, dure auto.. Tja, dan is de keuze snel gemaakt, niet? Als ik man A en man B allebei aantrekkelijk vind... Ja, dan is het gewoon optellen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Er zit ook wel logica in. Logischerwijs zoekt een vrouw een partner die sterk is, wat macht heeft. Vroeger was dat namelijk wel nodig wilde je je eigen overlevingskansen hoog houden. Goed beschermd door een sterke man was je altijd in vrij goede handen.
Tegenwoordig is geld die vorm van macht. Veel geld is beter huis, stevigere auto, kleinere kans op straat te komen of zonder stroom ed te komen zitten. Puur veiligheidsinstinkt. En had ook wel ooit gehoord van ee test. 100 vrouwen foto's laten zien van 100 mannen. Dan worden ze gewoon uitgezocht op good looking (aka spieren dus, want ook dacht is veiligheid). Vervolgens diezelfde mannen laten zien + hun inkomen ecetera, beeld slaat dan volledig om). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() lees haar post nog eens GOED en geef dàn commentaar ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat onderzoek klinkt echt enorm betrouwbaar
![]() ![]() Maar hoewel ik vermoed dat er een (flinke) kern van waarheid in zit in die conclusie, twijfel ik er toch altijd een beetje aan. Kijk, ik wil een succésvolle man, allicht, maar wel een die in mijn plaatje past. Dus ik zal minder snel naar van die managermannetjes kijken, ookal zijn ze nog zo knap en hebben ze nog zo'n mooie auto, als naar iemand die een baan heeft waar ik ook nog bewondering voor heb. Ookal verdient de manager in kwestie veel meer. Een vriend van m'n broertje bijvoorbeeld is echt súpergoed met computers en hij geeft lezingen, reist de wereld rond, etc, maar hij heeft niet bijzonder veel geld en al helemaal geen mooie auto ![]() ![]() Edit: Maar op mijn leeftijd en in mijn kringen is die hele auto eigenlijk juist een beetje symbool van het tegenovergestelde. Mensen mét auto's van mijn leeftijd zijn over het algemeen geen studenten en hoewel daar erg leuke tussen zitten, is de kans niet bijzonder groot dat ik er dan wat bij te zoeken heb. Dus ik heb op het moment juist twijfels bij die auto ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 11:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dit is een Brits onderzoek, dus ik benieuwd in hoeverre de uitkomsten ook voor Nederlandse vrouwen opgaan. In Nederland is het not done om te patsen met een dure auto's of andere dure bezittingen. Bescheidenheid is het motto. Persoonlijk zou ik voor de man kiezen in een oude ford fiesta, want mannen met mooie auto's raken niet uitgepraat over hun auto. Mijn ex hield bijvoorbeeld maar niet op over zijn mini cooper s. Nadat hij die auto had aangeschaft, kon hij het nergens anders over hebben.
Ik ben trouwens wel benieuwd welke keuze vrouwen maken als ze een foto voorgelegd krijgen van een knappe man in fiesta en een foto van een lelijke man in een bentley. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zei dat als er twee verschillende mannen zijn (één aantrekkelijk, en eentje niet) dan kies ik voor de aantrekkelijke, want al draagt een aap een gouden ring.. Die auto maakt die kerel dan echt niet aantrekkelijk. Als ik twee keer dezelfde kerel zie in twee verschillende auto's, ja dan is de keuze natuurlijk makkelijk gemaakt. Dan kies je voor de mooie auto. Als er twee mannen zijn die ik allebei even aantrekkelijk vind (vraag me af of dat mogelijk is), dan zou ik natuurlijk ook voor de man met de mooie auto kiezen. Dat is gewoon een kwestie van optellen. |
![]() |
|
Wat een stom onderzoek zeg. Natuurlijk kies je degene met de mooiste auto als het om dezelfde vent gaat. Dat is net zoiets als zeggen dat mannen met een reep chocolade meer kans maken op een meisje. En dan 2 foto's maken van dezelfde man, met het enige verschil dat op de ene foto de man een reep chocolade heeft en op de andere foto de man geen reep chocolade vastheeft... Rara... wie zullen de meeste meisjes kiezen?
Ik zou voor de man met een reep kiezen ook al lust ik geen chocola. Die reep kan ik dan nog altijd weggeven |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, en daarbij gaat dit natuurlijk alleen om uiterlijk. Wanneer je iemand echt leert kennen, komen er zoveel andere factoren bij, waarvan een auto wel één van de minst belangrijke is.
Als het alleen gaat om foto's met onbekende mannen erop.. Tja, dan blijft het een oppervlakkig onderzoek dat eigenlijk niet zo heel veel zegt. Vind ik dan. |
![]() |
||
Citaat:
Daarom is het onderzoek zo raar. Kiezen tussen dezelfde man met dure auto of met goedkope auto.. tja. Dat is natuurlijk geen interessant onderzoek. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk er maar eens over na. |
![]() |
|
Verwijderd
|
^ Dat lijkt me in het geval van foto's inderdaad wel mogelijk, omdat je dan compensatie hebt van het 'iets minder aantrekkelijk zijn' van de man.
Mijn punt was alleen dat je niet kunt stellen dat 'vrouwen vallen op mannen met dure auto's'. Dat is gewoon veel te simpel en oppervlakkig. Er zijn zoveel factoren die meespelen, waaronder zoveel véél belangrijkere dan wat voor auto iemand heeft. Dit onderzoek is gebaseerd op foto's. Sowieso kunnen foto's helemaal niet een goed beeld van iemand overbrengen en wordt de keuze dus puur en alleen gemaakt op de complete foto (hierbij komen dan ook weer allerlei kleine dingetjes kijken, want ik vind Ferrari-rode auto's bijvoorbeeld afzichtelijk). Overigens wordt iemand's aantrekkelijkheid voor het overgrote deel bepaald door geur. Iemand kan nog zo mooi zijn, maar totaal niet aantrekkelijk. Tenminste, ik heb dat heel vaak. Dat iemand zo uit een modellenblad zou kunnen zijn gestapt, maar dat ik er totaal niet warm of koud van word. Anyway, je hebt een punt als je zegt dat vrouwen zichzelf overschatten, want onbewust worden er natuurlijk heel veel afwegingen gemaakt (Kan hij mij en eventuele kinderen onderhouden? Is hij succesvol? Heeft hij een zekere mate van aanzien? And so on). Maar dit onderzoek is natuurlijk wel gewoon een lachertje, want zelfs de achtergrond (omgeving) van de foto's kan al meewerken aan wat een vrouw uiteindelijk kiest. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
hoe versier je een meisje rowan14 | 37 | 04-11-2013 10:28 | |
Liefde & Relatie |
Waarom vinden vrouwen en meisjes iemand met geld aantrekkelijker? supergirl#1 | 5 | 10-11-2009 07:33 |