Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2009, 19:09
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Mannen met een dure, chique wagen zijn aantrekkelijker voor vrouwen. Dat blijkt uit een recent Brits universiteitsonderzoek.

Bentley versus Ford
De onderzoekers toonden vrouwelijke deelneemsters tussen 21 en 40 jaar foto's van dezelfde mannen telkens in twee verschillende auto's: een zilveren Bentley met een waarde van 75.000 euro en een oude Ford Fiesta. Alle vrouwen verkozen de man in de chique wagen boven de man in de versleten auto.

Rijkdom
Professor Michael Dunn zegt dat dit onderzoek aantoont dat mannen beter scoren bij vrouwen als ze in een chique wagen zitten dan in een aftands exemplaar. Zijn vorig onderzoek bewees bij mannen het omgekeerde. Het uiterlijk van een vrouw is voor hen belangrijker dan welke wagen ze bezit. Deze studie bewijst volgens professor Dunn dat vrouwen een man beoordelen op zijn rijkdom en status, bij mannen is het uiterlijk van hun partner het belangrijkst.

Beter nageslacht
"Er is ondertussen veel bewijs dat vrouwen meer beïnvloed worden door rijkdom en status dan mannen. Dit is geen nieuw fenomeen, het zit bij hen ingeworteld. Vrouwen hechten zo veel belang aan status omdat bij een rijke potentiële partner de kans groter is dat hij een gezond nageslacht op de wereld zal zetten. Dit zal nooit veranderen, zelfs niet als vrouwen zelfstandiger en onafhankelijker worden", gaat Dunn verder.

Carrièrevrouwen
"Steeds meer vrouwen hebben een bloeiende carrière, dit heeft echter geen invloed op haar aantrekkelijkheid bij mannen. Verder blijkt ook dat rijke vrouwen nog steeds een rijke man verkiezen met een hoge status", aldus Dunn. De wetenschappers willen nog meer onderzoek verrichten om zo mannen te begeleiden die tijdens hun midlifecrisis een dure wagen willen kopen.

Vrouwen oppervlakkig?
Processor Dunn rijdt zelf met een oude Ford, hij wil nu onderzoeken of dure auto's kunnen helpen om de negatieve effecten van het verouderingsproces te compenseren. Hij wil te weten komen of oudere mannen in een dure wagen jonger kunnen lijken. Hij geeft toe dat je de resultaten zo kan interpreteren dat vrouwen oppervlakkiger zijn dan mannen. "Geef toe, nu hebben we bewijs om dit te ondersteunen." (ep)

bron
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...e-auto-s.dhtml
Oud 22-09-2009, 19:24
Verwijderd
Ja dus? En jij had altijd gedacht dat je met een Ford Fiesta meer chickies zou hosselen dan met een Bentley?
Bedenk wel dat het steeds ging om twee foto's van precies dezelfde man, met alleen een andere auto.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 19:28
Lydia Field
Lydia Field is offline
Ik zag Adam Curry in Amsterdam altijd rondrijden in zo'n piepklein autootje. Dat vond ik pas slim! Vind hem een lekkertje (al had hij honderd keer mijn vader kunnen zijn), hij is succesvol en ik val op hem. Liever een slimme vent dan zo'n eikel met een patserbak.
Oud 22-09-2009, 19:31
Lydia Field
Lydia Field is offline
oh en dat deze link eronder: Lees ook: Waarom nerds betere partners zijn
http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Rel...ers-zijn.dhtml

ahahahahahaha, daaaaaag geloofwaardigheid!!
Oud 22-09-2009, 19:43
Verwijderd
Dat weet toch iedereen? Vrouwen vallen op status, en een dure auto is een onderdeel daarvan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 19:44
tuttebel
tuttebel is offline
ja, als ik mag kiezen heb ik liever een man die succesvol/slim/rijk is.

maar mijn man heeft zn rijbewijs niet eens.
Oud 22-09-2009, 20:00
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Dat Bentley vs Ford is echt te simpel, dat kan ik niet serieus nemen. En ja vrouwen voelen zich meer aangetrokken tot status. Maar rijkdom op zich is (voor de meesten) niet belangrijk. Niet veel nieuws dat artikel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 20:02
Iduna
Iduna is offline
Tja, wie kiest liever een versleten auto? We willen natuurlijk wel veilig thuiskomen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 20:22
Verwijderd
Hahaha, die van mij heeft een heel erg lelijke oude Kia van 500,-, daarom vind ik hem echt niet minder leuk
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 20:35
appelflap95
appelflap95 is offline
lol owned xD
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 21:24
DmCraanen
DmCraanen is offline
Citaat:
Processor Dunn rijdt zelf met een oude Ford, hij wil nu onderzoeken of dure auto's kunnen helpen om de negatieve effecten van het verouderingsproces te compenseren
.

Mijn processor heet Pentium en hij rijdt ook ECHT niet in een ford... (wist niet eens dat processors kunnen rijden,..) ook zal het niet werken want of ie nou een toffe bak heeft of niet, je processor gaat toch het loodje leggen op den duur!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 21:28
Verwijderd

Dat nummer vat het heel goed samen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 22:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
[filmpje]

Dat nummer vat het heel goed samen.
word!
Oud 22-09-2009, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zag Adam Curry in Amsterdam altijd rondrijden in zo'n piepklein autootje. Dat vond ik pas slim! Vind hem een lekkertje (al had hij honderd keer mijn vader kunnen zijn), hij is succesvol en ik val op hem. Liever een slimme vent dan zo'n eikel met een patserbak.
het verschil is dat je bij curry nog steeds weet dat hij rijk is en in een kleinere auto rijdt terwijl hij zich een patserbak zou kunnen veroorloven. het is dus niet echt een goed voorbeeld van hoe je juist valt op mannen in een 'goedkopere auto'
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 22:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja dus? En jij had altijd gedacht dat je met een Ford Fiesta meer chickies zou hosselen dan met een Bentley?
Bedenk wel dat het steeds ging om twee foto's van precies dezelfde man, met alleen een andere auto.
Het maakt inderdaad nogal uit of je de auto bij de man mag kiezen (want dan ga je gewoon niet voor een fiat punto ) of dat je de man zou gaan kiezen op welke auto hij rijdt (want dan ga je, ik iig, voor de leukste man niet voor de leukste auto)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2009, 23:44
Verwijderd
Ik denk dat dit veel te simpel is uitgelegd. Als ik een man niet aantrekkelijk vind, maakt het geen fuck uit wat voor auto hij heeft. En als ik een man wél aantrekkelijk vind, zou een eventuele lelijke of goedkope auto echt geen reden zijn om hem af te wijzen.

Het is gewoon te simpel. Stel, ik moet kiezen tussen:

Man A, in een mooie, dure auto.
en
Man B, in een lelijke, kleine auto.

Dan kies ik natuurlijk voor de man die ik het leukst vind. Die auto's hebben er dan geen fuck mee te maken.

Maar als ik een man aantrekkelijk vind, en ik moet kiezen tussen die man in een kleine, lelijke auto, of diezelfde man in een mooie, dure auto.. Tja, dan is de keuze snel gemaakt, niet?

Als ik man A en man B allebei aantrekkelijk vind... Ja, dan is het gewoon optellen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 08:52
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Er zit ook wel logica in. Logischerwijs zoekt een vrouw een partner die sterk is, wat macht heeft. Vroeger was dat namelijk wel nodig wilde je je eigen overlevingskansen hoog houden. Goed beschermd door een sterke man was je altijd in vrij goede handen.

Tegenwoordig is geld die vorm van macht. Veel geld is beter huis, stevigere auto, kleinere kans op straat te komen of zonder stroom ed te komen zitten. Puur veiligheidsinstinkt.

En had ook wel ooit gehoord van ee test. 100 vrouwen foto's laten zien van 100 mannen. Dan worden ze gewoon uitgezocht op good looking (aka spieren dus, want ook dacht is veiligheid). Vervolgens diezelfde mannen laten zien + hun inkomen ecetera, beeld slaat dan volledig om).
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dit veel te simpel is uitgelegd. Als ik een man niet aantrekkelijk vind, maakt het geen fuck uit wat voor auto hij heeft. En als ik een man wél aantrekkelijk vind, zou een eventuele lelijke of goedkope auto echt geen reden zijn om hem af te wijzen.

Het is gewoon te simpel. Stel, ik moet kiezen tussen:

Man A, in een mooie, dure auto.
en
Man B, in een lelijke, kleine auto.

Dan kies ik natuurlijk voor de man die ik het leukst vind. Die auto's hebben er dan geen fuck mee te maken.

Maar als ik een man aantrekkelijk vind, en ik moet kiezen tussen die man in een kleine, lelijke auto, of diezelfde man in een mooie, dure auto.. Tja, dan is de keuze snel gemaakt, niet?

Als ik man A en man B allebei aantrekkelijk vind... Ja, dan is het gewoon optellen.
Toch opvallend dat vrouwen zich m.b.t. dit onderwerp altijd zo enorm overschatten. Je kan ook dingen onbewust denken. En als jij moet kiezen tussen een "leuke man" met veel geld en een "leuke man" zonder geld kies je heus wel de eerste.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 10:47
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Toch opvallend dat vrouwen zich m.b.t. dit onderwerp altijd zo enorm overschatten. Je kan ook dingen onbewust denken. En als jij moet kiezen tussen een "leuke man" met veel geld en een "leuke man" zonder geld kies je heus wel de eerste.
dat zégt ze toch
lees haar post nog eens GOED en geef dàn commentaar
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 11:38
Verwijderd
Citaat:
dat zégt ze toch
lees haar post nog eens GOED en geef dàn commentaar
Ze zegt het maar ze spreekt zichzelf tegen, aangezien ze zegt dat het niet uitmaakt, wat het dus wel doet.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 11:39
Verwijderd
Dat onderzoek klinkt echt enorm betrouwbaar Vraag me af hoe ze een onderzoek met dezelfde-man-verschillende-auto's willen vergelijken met een onderzoek met verschillende-vrouwen-verschillende-auto's.

Maar hoewel ik vermoed dat er een (flinke) kern van waarheid in zit in die conclusie, twijfel ik er toch altijd een beetje aan. Kijk, ik wil een succésvolle man, allicht, maar wel een die in mijn plaatje past. Dus ik zal minder snel naar van die managermannetjes kijken, ookal zijn ze nog zo knap en hebben ze nog zo'n mooie auto, als naar iemand die een baan heeft waar ik ook nog bewondering voor heb. Ookal verdient de manager in kwestie veel meer. Een vriend van m'n broertje bijvoorbeeld is echt súpergoed met computers en hij geeft lezingen, reist de wereld rond, etc, maar hij heeft niet bijzonder veel geld en al helemaal geen mooie auto Goed verdienende kutbaan of slecht betaalde kutbaan, hm, in beide gevallen ben ik ws niet zo te spreken over zijn prioriteiten en interesses enzo. Daarentegen wil ik inderdaad wel graag iemand die evt kids kan onderhouden, ja

Edit: Maar op mijn leeftijd en in mijn kringen is die hele auto eigenlijk juist een beetje symbool van het tegenovergestelde. Mensen mét auto's van mijn leeftijd zijn over het algemeen geen studenten en hoewel daar erg leuke tussen zitten, is de kans niet bijzonder groot dat ik er dan wat bij te zoeken heb. Dus ik heb op het moment juist twijfels bij die auto Hoewel, mijn vriendje heeft er wel een. Maar die doet het niet

Laatst gewijzigd op 23-09-2009 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Ze zegt het maar ze spreekt zichzelf tegen, aangezien ze zegt dat het niet uitmaakt, wat het dus wel doet.
Ze zegt dat tussen 2 verschillende mannen ze de leukste kiest, en dat is dan degene die zij het aantrekkelijkst vindt/best mee kan praten/lachen/seksen etc. Dan maakt de auto niks uit, want als de ander en lompe lelijke boer is kan ie nog zo'n mooie auto hebben, dat maakt 'm niet leuker. Maar als het dezelfde man is met verschillende auto's, ja duh.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 11:53
cenerentola
cenerentola is offline
Dit is een Brits onderzoek, dus ik benieuwd in hoeverre de uitkomsten ook voor Nederlandse vrouwen opgaan. In Nederland is het not done om te patsen met een dure auto's of andere dure bezittingen. Bescheidenheid is het motto. Persoonlijk zou ik voor de man kiezen in een oude ford fiesta, want mannen met mooie auto's raken niet uitgepraat over hun auto. Mijn ex hield bijvoorbeeld maar niet op over zijn mini cooper s. Nadat hij die auto had aangeschaft, kon hij het nergens anders over hebben.

Ik ben trouwens wel benieuwd welke keuze vrouwen maken als ze een foto voorgelegd krijgen van een knappe man in fiesta en een foto van een lelijke man in een bentley.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen.

Ik zei dat als er twee verschillende mannen zijn (één aantrekkelijk, en eentje niet) dan kies ik voor de aantrekkelijke, want al draagt een aap een gouden ring.. Die auto maakt die kerel dan echt niet aantrekkelijk.

Als ik twee keer dezelfde kerel zie in twee verschillende auto's, ja dan is de keuze natuurlijk makkelijk gemaakt. Dan kies je voor de mooie auto.

Als er twee mannen zijn die ik allebei even aantrekkelijk vind (vraag me af of dat mogelijk is), dan zou ik natuurlijk ook voor de man met de mooie auto kiezen. Dat is gewoon een kwestie van optellen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 14:57
Volk
Volk is offline
Wat een stom onderzoek zeg. Natuurlijk kies je degene met de mooiste auto als het om dezelfde vent gaat. Dat is net zoiets als zeggen dat mannen met een reep chocolade meer kans maken op een meisje. En dan 2 foto's maken van dezelfde man, met het enige verschil dat op de ene foto de man een reep chocolade heeft en op de andere foto de man geen reep chocolade vastheeft... Rara... wie zullen de meeste meisjes kiezen?
Ik zou voor de man met een reep kiezen ook al lust ik geen chocola. Die reep kan ik dan nog altijd weggeven
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2009, 15:01
Verwijderd
Ja, en daarbij gaat dit natuurlijk alleen om uiterlijk. Wanneer je iemand echt leert kennen, komen er zoveel andere factoren bij, waarvan een auto wel één van de minst belangrijke is.

Als het alleen gaat om foto's met onbekende mannen erop.. Tja, dan blijft het een oppervlakkig onderzoek dat eigenlijk niet zo heel veel zegt. Vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 15:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Natuurlijk. Maar voor mij is de keuze niet leuke man + auto of leuke man zonder auto ook een vanzelfsprekende keuze.

Daarom is het onderzoek zo raar. Kiezen tussen dezelfde man met dure auto of met goedkope auto.. tja. Dat is natuurlijk geen interessant onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je het verkeerd hebt begrepen.

Ik zei dat als er twee verschillende mannen zijn (één aantrekkelijk, en eentje niet) dan kies ik voor de aantrekkelijke, want al draagt een aap een gouden ring.. Die auto maakt die kerel dan echt niet aantrekkelijk.

Als ik twee keer dezelfde kerel zie in twee verschillende auto's, ja dan is de keuze natuurlijk makkelijk gemaakt. Dan kies je voor de mooie auto.

Als er twee mannen zijn die ik allebei even aantrekkelijk vind (vraag me af of dat mogelijk is), dan zou ik natuurlijk ook voor de man met de mooie auto kiezen. Dat is gewoon een kwestie van optellen.
Je zegt nu dat het heel vanzelfsprekend is, maar als het je niets zou uitmaken, zou je ook willekeurig kiezen. Het feit dat je niet willekeurig kiest, geeft dus al aan dat je er (al dan niet in beperkte mate) belang aan hecht. Oftewel: je zou een iets minder aantrekkelijke man verkiezen boven een meer aantrekkelijke man als de minder aantrekkelijke man een mooiere auto heeft.

Denk er maar eens over na.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2009, 21:35
Verwijderd
^ Dat lijkt me in het geval van foto's inderdaad wel mogelijk, omdat je dan compensatie hebt van het 'iets minder aantrekkelijk zijn' van de man.

Mijn punt was alleen dat je niet kunt stellen dat 'vrouwen vallen op mannen met dure auto's'. Dat is gewoon veel te simpel en oppervlakkig. Er zijn zoveel factoren die meespelen, waaronder zoveel véél belangrijkere dan wat voor auto iemand heeft.

Dit onderzoek is gebaseerd op foto's. Sowieso kunnen foto's helemaal niet een goed beeld van iemand overbrengen en wordt de keuze dus puur en alleen gemaakt op de complete foto (hierbij komen dan ook weer allerlei kleine dingetjes kijken, want ik vind Ferrari-rode auto's bijvoorbeeld afzichtelijk).

Overigens wordt iemand's aantrekkelijkheid voor het overgrote deel bepaald door geur. Iemand kan nog zo mooi zijn, maar totaal niet aantrekkelijk. Tenminste, ik heb dat heel vaak. Dat iemand zo uit een modellenblad zou kunnen zijn gestapt, maar dat ik er totaal niet warm of koud van word.

Anyway, je hebt een punt als je zegt dat vrouwen zichzelf overschatten, want onbewust worden er natuurlijk heel veel afwegingen gemaakt (Kan hij mij en eventuele kinderen onderhouden? Is hij succesvol? Heeft hij een zekere mate van aanzien? And so on). Maar dit onderzoek is natuurlijk wel gewoon een lachertje, want zelfs de achtergrond (omgeving) van de foto's kan al meewerken aan wat een vrouw uiteindelijk kiest.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 10:36
Verwijderd
Nou ja, als je stelt dat "vrouwen vallen op mannen met dure auto's" bedoel je natuurlijk te zeggen dat de auto een factor is bij het bepalen van hoe aantrekkelijk een man is. Dat het niet de enige factor is, is voor iedereen toch wel duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2009, 11:34
Mobius
Mobius is offline
www.laddertheory.com
Reageren

Regels voor berichten