Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2009, 18:13
Zwimber
Zwimber is offline
Heey..

Ik had eigenlijk een paar hele simpele vragen wantehm nouja ik heb altijd gevonden dat je dingen moet uitproberen tot een bepaald niveau en spacecake valt daar nog onder, en dat heb ik tegen tamelijk veel mensen gezegd en nu komt dat eigenlijk allemaal in 1x samen

dus ik vroeg me af hoe merk je nou of je verslaafd begint te raken ergens aan want dat moet natuurlijk niet nouja en je kunt natuurlijk zeggen: 'doe het gewoon niet' maar dat was ik eigenlijk niet van plan veel te gezellig
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2009, 05:29
HTID
HTID is offline
Verslaafd raken aan spacecake zou ik wel een prestatie van formaat vinden. Ik heb er nog nooit iets over gelezen en het lijkt me ook echt niet handig om dat elke dag zo lang in de keuken te staan
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 14:12
MTpower
MTpower is offline
Verslaafd raken aan spacecake?
Oud 13-11-2009, 16:51
Verwijderd
Citaat:
het lijkt me ook echt niet handig om dat elke dag zo lang in de keuken te staan
vriezer --> ??? ---> profit
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 19:11
Thinus
Thinus is offline
hoelang heb je je verheugd om die te kunnen gebruiken
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 01:40
Verwijderd
Ik voelde ook een aura van voldoening toen ik de post zag.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 12:14
Verwijderd
eindelijk
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 16:42
Verwijderd
Gewenning. Dat is hoe verslaving ontstaat.
Je gaat steeds meer drinken voor hetzelfde resultaat.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 18:00
Verwijderd
Bij marihuana gaat het niet zozeer om verslaving, want het is niet lichamelijk verslavend en psychische verslaving is moeilijk vast te stellen, maar meer om hoe je probleemgebruik herkent. Ik vind dat er sprake is van probleemgebruik als je door marihuana slechter functioneert op school of werk, als je niet meer kunt ontspannen of lol hebben zonder dat je het gebruikt hebt of als je het vaker gebruikt dan je zelf eigenlijk zou willen. Met spacecake lijkt me dat het risico daarop niet zo groot is, want het vergt nogal wat praktische voorbereiding .
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 18:02
Verwijderd
En daarnaast vond ik stoned zijn van spacecake (of ja, spacechocomel, maar toch) zo vermoeiend dat ik dat echt niet elke dag zou willen
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 17:47
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Dit vind ik altijd een beetje een nét niet treffende verwoording als het gaat over probleemgebruik/verslaving. Ik kon me al heel lang vóórdat ik uberhaupt drugs ging gebruiken niet meer ontspannen/lol hebben (99,9% van de tijd dan), dus strikt genomen was dat criterium nooit op mij van toepassing.
Ik denk dat jij wel een beetje een uitzondering bent.

Ik ben het in ieder geval met Sarah eens en denk (voornamelijk uit persoonlijke ervaring) dat dit met spacecake niet snel zal gebeuren omdat het ten eerste veel te veel voorbereidingstijd vergt en het daarnaast zoals Sidhe ook al aangeeft veel te vermoeiend is om elke dag te doen.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat je je niet onder druk moet laten zetten omwille van uitspraken die je in het verleden gedaan hebt. Het mag dan zo zijn dat je ooit hebt gezegd dat je van alles wil proberen, op het moment dat de mogelijkheid er is en jij wilt het niet kun je altijd nog nee zeggen. De mensen die hiermee te maken hebben hebben dit maar te respecteren maar jij hoeft je in ieder geval niet schuldig te voelen als je het niet doet.

Een antwoord op je vraag hoe je merkt dat je verslaafd aan het raken bent is heel moeilijk te geven. Je hebt het van jezelf namelijk heel moeilijk door. Je raakt in een cirkel die voor je gevoel prima is en vaak ook niet ernstig genoeg is om er hele harde nadelen van te ondervinden tot het te laat is. Wat je naar mijn idee misschien nog wel het beste kunt doen is goed letten op de signalen uit je omgeving. Als je goede vrienden hebt wijzen die je er vanzelf een keer op dat je aan het veranderen bent en mogelijkerwijs verslaafd aan het raken bent.
Oud 17-11-2009, 19:28
Zwimber
Zwimber is offline
Ohhh... je kunt helemaal niet lichamelijk verslaafd raken aan wiet ..? Nouja kweeniet kwilde het gewoon zeker weten (A) maarhm oke dan zal het wel meevallen als ik het zo'n beetje hoor !

Heel erg bedankt in ieder geval en ik ga toch niet blowen dus ideaal :-) lijkt me trouwens wel humor verslaafd zijn aan cake bakken (A)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten