Citaat:
Dit vind ik altijd een beetje een nét niet treffende verwoording als het gaat over probleemgebruik/verslaving.  Ik kon me al heel lang vóórdat ik uberhaupt drugs ging gebruiken niet meer ontspannen/lol hebben (99,9% van de tijd dan), dus strikt genomen was dat criterium nooit op mij van toepassing. 
|
Ik denk dat jij wel een beetje een uitzondering bent.
Ik ben het in ieder geval met Sarah eens en denk (voornamelijk uit persoonlijke ervaring) dat dit met spacecake niet snel zal gebeuren omdat het ten eerste veel te veel voorbereidingstijd vergt en het daarnaast zoals Sidhe ook al aangeeft veel te vermoeiend is om elke dag te doen.
Wat ik nog wel even wil zeggen is dat je je niet onder druk moet laten zetten omwille van uitspraken die je in het verleden gedaan hebt. Het mag dan zo zijn dat je ooit hebt gezegd dat je van alles wil proberen, op het moment dat de mogelijkheid er is en jij wilt het niet kun je altijd nog nee zeggen. De mensen die hiermee te maken hebben hebben dit maar te respecteren maar jij hoeft je in ieder geval niet schuldig te voelen als je het niet doet.
Een antwoord op je vraag hoe je merkt dat je verslaafd aan het raken bent is heel moeilijk te geven. Je hebt het van jezelf namelijk heel moeilijk door. Je raakt in een cirkel die voor je gevoel prima is en vaak ook niet ernstig genoeg is om er hele harde nadelen van te ondervinden tot het te laat is. Wat je naar mijn idee misschien nog wel het beste kunt doen is goed letten op de signalen uit je omgeving. Als je goede vrienden hebt wijzen die je er vanzelf een keer op dat je aan het veranderen bent en mogelijkerwijs verslaafd aan het raken bent.