Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2009, 08:44
knoalster
knoalster is offline
heej allemaal ik ben linda en ben 16 jaar ik heb de basisschool afgemaakt en 4 jaar zorg en welzijn gedaan en net voor de vakantie mijn diploma gehaald.. nu wou ik de opleiding kok BOL gaan doen, dit probeerde ik eerst in groningen(euroborg) maar dit beviel me weinig tot niets..ook omdat ik niet zo goed met de klas overweg kon ben ik naar winschoten(campus) gegaan..maar daar krijg ik geen beter gevoel van ofzo mijn besluit is er niet anders op geworden, de opleiding is helemaal niet wat ik er van verwacht had...
en verder is er ook totaal niets wat mij aanspreekt om te gaan doen later..alles wat me leuk leek heb ik na de stages van men lijstje geschrapt..ik wil het dus niet meer..
maargoed..
mijn moeder werkt bij een schoonmaakbedrijf(asito) waar ik 2jaar terug in de zomervakantie ook gewerkt heb als vakantie kracht..wat ik toch best wel leuk vond..
nu wil ik bij deze gaan stoppen met school en met mijn moeder meegaan om met haar te kunnen werken.. dat zou het ideale voor mij zijn en ik vind het daar nog leuk en gezellig ook!
nu is mijn vraag.. wat denken jullie???
zou ik er voor moeten gaan om bij me moeder te gaan werken? of zou ik er alles aan moeten doen om een geschikte opleiding voor mij te zoeken/vinden?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2009, 11:03
Briseïs
Briseïs is offline
Eh, volgens mij mag dat helemaal niet? Je hebt een (gedeeltelijke) leerplicht tot je 18 bent of totdat je een startkwalificatie hebt (minimaal mbo niveau 2).
Wat je dus ook gaat doen, je zult minstens een dag in de week naar school moeten.

Bovendien kan dat schoonmaakbaantje nu wel leuk lijken en lekker wat anders dan naar school gaan, maar wil je dat echt tot je 65e blijven doen? Dus ja, ik zou toch echt een diploma proberen te halen als ik jou was! En eh, is 1 maand niet wat erg snel om te beslissen dat de opleiding niets voor jou is? Niet dat het helemaal niet kan, maar het is wel erg weinig om een goed beeld van de opleiding te krijgen. En is het de opleiding zelf die je niet leuk vindt, of wat je er later mee kunt doen? Want als dat laatste je wel leuk lijkt, dan is het gewoon een kwestie van een paar jaar doorbijten totdat je dat papiertje op zak hebt zodat je dan lekker kunt doen wat je leuk vindt.
Oud 01-10-2009, 14:50
T_ID
T_ID is offline
Wat al gezegd is: wil jij tot je 65e schoon blijven maken? Of andere dingen. Alleen een VMBO diploma staat gelijk aan onopgeleid zijn, dus je zal ook fors wat jaren van je leven werkeloos doorbrengen dan.
Oud 01-10-2009, 15:23
Verwijderd
Inderdaad, niet slim. Zoals gezegd heb je leerplicht tot je 18e, dus fulltime werken is zeker geen optie. Na een maand lijkt de kans me sterk dat je al weet dat een opleiding niets voor je is. Dus óf iets anders zoeken óf gewoon doorgaan. Ik zou zeggen het laatste. Zoals mijn bovenposter zegt, alleen een VMBO diploma is niets waard. Een MBO diploma alweer een stuk meer. Dus gewoon doorgaan. Want stoppen is het domste wat je kunt doen, hier ga je echt spijt van krijgen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten