Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 17:31
owlbeer
owlbeer is offline
Ik bedoel maar dat heel veel mensen vinden dat sex en liefde onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
Waarom?
Je kan toch heel goed sex met iemand hebben terwijl je verder geen gevoelens voor diegene hebt behalve je eigen lust?!
Het is misschien wel meer bijzonder als je het doet met diegene waar je verliefd op bent maar dat geld voor zoveel dingen. Als je verliefd bent is samen lachen met die ander al meer bijzonder om maar wat te noemen!
Oud 01-08-2002, 17:38
Kirk22
Kirk22 is offline
sex heeft te maken met aantrekkelijkheid. Liefde ook. Dus valt dat samen. Net als voetbal en moe worden.
Oud 01-08-2002, 17:39
Kirk22
Kirk22 is offline
oh ja, en liefde is om je te binden aan degene waarmee je sex hebt.
Heeft met het verzorgen van kinderen te maken enzo... net als voetbal en teamgeest
Oud 01-08-2002, 17:48
Verwijderd
Sja, ik kan er niks van zeggen...seks zonder liefde kan ook heel goed en is ook heus wel lekker. Het is ook meer een kwestie van maatschappelijke acceptatie en clichématig vasthouden aan bepaalde ideeën dat iedereen hier zo krampachtig roept 'seks zonder liefde kan niet'.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:52
DEChengst
DEChengst is offline
Omdat je van kleins af aan met dat idee wordt gebrainwashed.

-Desecrator
Oud 01-08-2002, 18:06
muckymouse
muckymouse is offline
omdat t veel leuker is met iemand waar je verliefd op bent, dan is t niet alleen de sex, maar ook het intieme, het lievige

als je t doet met iemand waarbij je dat niet hebt, voelt t daarna niet goed, bij mij iig niet, ik voel me daar goedkoop en schuldig bij
Oud 01-08-2002, 18:10
Thutshui
Thutshui is offline
Omdat sex mét liefde volgens mij intenser is.
Oud 01-08-2002, 18:19
Jerommeke
Jerommeke is offline
Hetzelfde als Myrthe zegt, maar bovendien, sex is niet iets wat je zomaar doet lijkt me. Sex is niet zoiets dagelijks als tanden poetsen, kleding kopen wat dan ook, wat je met een willekeurig persoon kan doen.

Sex is iets wat je met iemand doet, die iets speciaals voor jou betekent, en voor wie jij ook iets speciaals betekent, en waarvoor dan de seks een mooie uiting daarvan is.

Oftewel: liefde.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Thutshui schreef:
Omdat sex mét liefde volgens mij intenser is.
Dat is zo. Maar een patatje smaakt ook beter met een lege maag dan met een volle maag. Toch zou je het allebei lekker kunnen noemen, het ene is alleen beter dan het andere. Het is niet zo dat het ene 'vies' is ofzo. Dat is gewoon gelul, indoctrinatie.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:30
WhatEverYouWant
WhatEverYouWant is offline
Sex zonder liefde is anders, juist spannender.. Vooral met iemand die je al een beetje kent. Ik vond het geweldig om diegene dan weer ergens tegen te komen, van die dubbele blikken enzo.. Sex met liefde is zeker goed, en misschien wel intiemer, maar sex zonder liefde is heftiger. Vind ik
Oud 01-08-2002, 19:40
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Jerommeke schreef:
Sex is iets wat je met iemand doet, die iets speciaals voor jou betekent, en voor wie jij ook iets speciaals betekent, en waarvoor dan de seks een mooie uiting daarvan is.

Oftewel: liefde.
Als dat inderdaad het geval is (wat volgens mij niet noodzakelijk is), hoe zou je in dat verband dan het verschijnsel prostitutie willen verklaren?
Oud 02-08-2002, 06:46
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Omdat je alleen bij een vaste partner die je graag ziet kan bouwen aan je relatie, zowel op fysisch als mentaal niveau; je zo enkel betere sex kan hebben, op mekaar kan afstemmen, mekaar leren wat 't lekkerst is, opener zijn, weten dat wat gebeurt, indien het goed is, herhaald word; ....

Omdat je bij een vaste relatie al die dingen zomaar kan doen, en bij een flirt de kans loopt dat iemand gaat rondbazuinen dat je jezelf kan pijpen, een roze onderbroek hebt (als man), je bed 1.5 m omhoog hangt met kettingen, je graag tenen likt, of weet ik veel wat voor zaken die je niet aan iedereen mededeelt.

Omdat... daarom

(en hierbij zeg ik niet dat sex zonder liefde niet kan, het is niet beter of slechter dan sex mét, het is gewoon anders.... en meeste mensen hebben dan ook periodes waarin ene meer voorkeur geniet dan de andere)
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 07:48
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
nare man schreef:
Het is niet zo dat het ene 'vies' is ofzo. Dat is gewoon gelul, indoctrinatie.
Dat zei ik ook niet.

Maar liefdesloze seks lijkt mij nix.

Leuke vergelijk btw, patat en seks
Oud 02-08-2002, 08:14
Jerommeke
Jerommeke is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Als dat inderdaad het geval is (wat volgens mij niet noodzakelijk is), hoe zou je in dat verband dan het verschijnsel prostitutie willen verklaren?
Prostitutie is voor mij een ander verhaal. Dat is een verschil van mening hebben. Voor mij betekent seks zoiets als ik boven heb gezegd, maar sommige mensen gaan veel luchtiger met het geheel om. Die zouden ook prostituees bezoeken. Voor mij zou dat waarschijnlijk niet werken, en ik heb er totaal geen behoefte aan het ooit te doen, simpelweg om het feit dat het me lijkt dat er niks aan is, en dat ik me schuldig voel erover.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 10:20
twijfelaarDH18
twijfelaarDH18 is offline
De meeste jongeren hebben sex, met degene die zich daar beschikbaar voor stelt
Oud 02-08-2002, 10:21
twijfelaarDH18
en als niemand zich voor je beschikbaar stelt, dan ga je ervoor betalen
Oud 02-08-2002, 11:40
Jerommeke
Jerommeke is offline
Citaat:
twijfelaarDH18 schreef:
en als niemand zich voor je beschikbaar stelt, dan ga je ervoor betalen
Sommigen. Dat hangt van de persoon af. Zie boven
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 11:49
nieuwbe
nieuwbe is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
oh ja, en liefde is om je te binden aan degene waarmee je sex hebt.
Heeft met het verzorgen van kinderen te maken enzo... net als voetbal en teamgeest

Ik ben een hele grote fan van het boek 'Waarom mannen niet kunnen praten en vrouwen geen kaart kunnen lezen'. (Is echt een heel leuk boek, een beetje als dat van 'Mannen komen van Mars... maar dan veel leuker, grappiger!)

Volgens hen is het zo, dat mensen verliefd op elkaar worden en sex met met elkaar hebben. Iets in de hersenen zegt dan dat ze verliefd op elkaar zijn zodat ze voor een zekere periode bij elkaar blijven zodat de man de vrouw met haar jonge kind kan verzorgen.

Dat wat zegt dat ze verliefd zijn, ben even kwijt wat het was, houd na ongeveer 3 - 4 jaar op. Omdat het kind dan inmiddels een jaar of 3 is en niet meer full time verzorging nodig heeft.

Daarna gaan ze op zoek naar iemand anders, omdat man en vrouw zoveel mogelijk kinderen wilden met verschillende vrouwen of mannen om zo de overlevingskans te vergroten. Wat in principe ook zegt dat er eigenlijk niet zoiets bestaat als 'liefde voor het leven'.

Ik zeg niet dat het allemaal waar is, is helemaal niet waterdicht maar ik vind het logisch klinken!

En verder; sex zonder liefde mogelijk? Natuurlijk! Alhoewel er wel emoties aan te pas komen, kan het best zonder liefde.
Oud 02-08-2002, 13:27
twijfelaarDH18
ik had geloof ik ergnes geelzen dat het verliefdheidsgevoel al naar maanden overgat in een houden van zeg maar, de kribeles uit de buik verdwijnen dan ( vandaar dat al die relaties op jonge leefijd naar een paar maanden overgaan )
Oud 02-08-2002, 14:41
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
muckymouse schreef:
omdat t veel leuker is met iemand waar je verliefd op bent, dan is t niet alleen de sex, maar ook het intieme, het lievige

als je t doet met iemand waarbij je dat niet hebt, voelt t daarna niet goed, bij mij iig niet, ik voel me daar goedkoop en schuldig bij
waarom?
Oud 02-08-2002, 15:13
skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
sex heeft te maken met aantrekkelijkheid. Liefde ook. Dus valt dat samen. Net als voetbal en moe worden.
leuke vergelijking...
Oud 02-08-2002, 15:50
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
skyscraper schreef:

leuke vergelijking...
thnx
Oud 02-08-2002, 19:51
Esmée
Esmée is offline
Inderdaad wat Nare Man zei, zo heb je het gewoon 'meegekregen', dat zijn onze normen en waarden. Sex uit liefde is veel specialer en 'mooier' dan sex uit lust, maar daarom kan sex uit lust ook nog wel lekker zijn.. maar ja das hier voor mij allemaal al gezegd
Oud 02-08-2002, 20:04
SirhC
SirhC is offline
Sex met liefde... en sex zonder liefde.... zijn echt verschillende dingen....zoals Boer_kameel al zei
Citaat:
Omdat je alleen bij een vaste partner die je graag ziet kan bouwen aan je relatie, zowel op fysisch als mentaal niveau
Gewone platte sex kan ook lekker zijn... maar tis wel zo fijn als het voor beide kanten duidelijk is...

Ik heb een relatie van 4 jaar gehad die nu een half jaar over is... Na die tijd heb ik vrij vaak 'gewone liefdeloze sex' gehad...

En het is best leuk maar meer een supplement voor iets beters...
Als we toch aan het vergelijken zijn: gevoeloze sex is een soort caffiene vrije koffie, of wat meer mensen op dit forum hier aanspreekt alcohol vrij bier... ' t smaakt goed maar je hebt er nix aan...

Maar goed... gevoeloze sex is leuk... maar sex met liefde met de persoon die je kent en waarbij je helemaal open durft te geven valt niet te overtreffen....

Quantiteit haalt het nooit bij kwaliteit....
Oud 02-08-2002, 20:53
twijfelaarDH18
Sex en liefde zijn gewoon 2 verschillende dingen, die je kan combineren
Oud 02-08-2002, 22:16
Lord of Mystique
Lord of Mystique is offline
Citaat:
owlbeer schreef:
Je kan toch heel goed sex met iemand hebben terwijl je verder geen gevoelens voor diegene hebt behalve je eigen lust?!
in mijn ogen dus absoluut niet!!!
sex is te speciaal
Oud 03-08-2002, 10:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Sex uit liefde is intiemer. Sex uit lust geeft gewoon een andere sfeer. Misschien is het wel veel cooler dan sex met liefde. Je ziet elkaar nooit meer, dus je kunt gewoon je lusten op elkaar botvieren.

Laatste heb ik overgehouden van vakantie, waarbij enkelen van onze groep ook een one-night stand hadden. Deden ze dat verdomme in ons huisje voor 8 personen, waar we verdomme al met 10 lagen. Kutvrienden heb ik
Oud 03-08-2002, 22:01
Mystique
Mystique is offline
Tja ik begrijp dat ook niet echt. Seks is heerlijk, liefde ook maar dat laatste heb je niet nodig voor heerlijke seks. Af en toe is juist de seks zonder liefde heerlijk en ongecompliceerd. Je hebt allebei een doel en daarna stap je weer op. Ook is het veel spannender. je kent elkaar niet en je ziet elkaar nooit meer. Juist het moment om je lekker te laten gaan!
Oud 03-08-2002, 22:26
AtHell
AtHell is offline
omdat 't uiten van liefde niet beter kan dan met sex, en dan is het eigenlijk niet sex maar liefde bedrijven mja.. its all in the name
Oud 03-08-2002, 22:57
Verwijderd
mij lijkt het zo dat als je sex hebt met iemand hebt (zonder een relatie ofzo) en diegene doet het dan weer met iemand anders , dat lijkt me kut want dan is toch zo van oh was ik nie goed genoeg en dan zou ik weer jaloers worden
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 13:08
owlbeer
owlbeer is offline
Citaat:
Mystique schreef:
Tja ik begrijp dat ook niet echt. Seks is heerlijk, liefde ook maar dat laatste heb je niet nodig voor heerlijke seks. Af en toe is juist de seks zonder liefde heerlijk en ongecompliceerd. Je hebt allebei een doel en daarna stap je weer op. Ook is het veel spannender. je kent elkaar niet en je ziet elkaar nooit meer. Juist het moment om je lekker te laten gaan!
*is het hier mee eens*

en nog goed simpel verwoord ook!
Oud 04-08-2002, 22:17
)Vampje(
)Vampje( is offline
Als je sex met iemand hebt, is het vrij logisch dat je diegene dan ook aantrekkelijk vindt. OK, misschien was hij/zij ietsje aantrekkelijker toen je die vijf Breezah's (yo!) ophad, maar goe, das dan je eigen schuld, nietwaar? Er is meestal gewoon wel iéts van aantrekkingskracht tussen jou en je bedpartner, en dat hoeft dan niet per se verliefdheid te zijn, inderdaad, maar sex is gewoon 100 keer beter als je wél verliefd bent. Pas dan kun je je helemaal laten gaan en je wensen kenbaar maken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:43
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef:
mij lijkt het zo dat als je sex hebt met iemand hebt (zonder een relatie ofzo) en diegene doet het dan weer met iemand anders , dat lijkt me kut want dan is toch zo van oh was ik nie goed genoeg en dan zou ik weer jaloers worden
zij zou hetzelfde van jou kunnen denken nietwaar?

Regels voor berichten