Help!
ik heb mezelf geprobeert te vingeren maar..
er zit iets voor mijn vaginagaatje, maagdenvlies?, ik snap het echt niet ik heb
geprobeert om een vinger er onder te steken (want daar lijkt het op een minigaatje) of een tampon maar het doet teveel pijn
kan iemand mij helpen?
anders gek idee, maar misschien moet je eens met een spiegeltje kijken en anders naar de dokter. Het komt gewoon wel eens voor dat er geen goede (en soms zelfs gewoon helemaal geen (atresie) ) opening is. Lijkt me wel zinvol om dan aan geholpen te worden
maarre, moet dit dan eigenlijk niet op L&G?
Lijkt me ook dat je fout zit, misschien is het ook makkelijker om eens anders te gaan staan/liggen als je het probeert ofzo, veel vrouwen brengen bijvoorbeeld hun tampon in door met een been op het toilet te staan.
Vaak wil het ook wel helpen als je ligt, dan ben je wat meer ontspannen dan wanneer je staat. En als je een bad hebt zou je eens in bad kunnen gaan liggen en 't dan proberen, dan ben je door 't warme water nog meer ontspannen. De eerste keer een tampon gebruiken is altijd spannend, daardoor span je - misschien onbewust - je spieren aan en dan kom je er ook echt met geen vinger in. Mocht je niet precies weten waar je moet zijn, dan zitten er bij tampons ook altijd boekjes waar plaatjes in staan; misschien helpt dat. Pak er desnoods een spiegel bij. Wanneer het de eerste keer gelukt is, zal je merken dat het steeds makkelijker gaat omdat het minder eng is.
@Andijvie: door je overgang van bad naar tampons is het nu net of je de eerste keer bij een tampon indoen, je in een warm bad zou moeten gaan liggen. Maar dat raad ik toch echt af
Ik bedoelde; eerst oefenen zónder tampon (bv. in bad dus) en daarna mét tampoon (op 't droge). Tampon in bad lijkt me inderdaad een beetje een raar gedoe
Haha, oeps
Ik bedoelde; eerst oefenen zónder tampon (bv. in bad dus) en daarna mét tampoon (op 't droge). Tampon in bad lijkt me inderdaad een beetje een raar gedoe
Raar en pijnlijk, als je (als maagd sowieso) zo'n opgezwollen tampen erin moet duwen...