Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2009, 12:38
Koning
Koning is offline
Hallo,

Voor de computers in een domein heb ik een achtergrond geselecteerd die naar de cliënts in het domein wordt gepushed door AD op een 2003 std. Server. Dit werkt, de achtergrond wordt netjes geladen. Echter worden de iconen erg lelijk, alsof de schaduw niet transparant is.

Zoals je kunt zien is het geen gezicht. Ik heb al geprobeerd met de visuele instellingen te spelen maar ik kan er op geen enkele manier verandering in brengen.

Is dit een bekend probleem en is er wat aan te doen?

Alvast bedankt.
Oud 23-09-2009, 13:07
Moonspell
Moonspell is offline
Ik vermoed dat je een policy hebt aangezet voor het vergrendelen van webonderdelen.

(rechtermuisknop op desktop en dan pictogrammen schikken op

Loop de policy's eens na
Oud 24-09-2009, 08:25
Koning
Koning is offline
Helaas biedt dat geen oplossing. Heb het nog even getest met een nieuwe GPO maar ook dat haalt niets uit.
Oud 24-09-2009, 14:10
freyk
freyk is offline
MOET je met active desktop werken?
Oud 24-09-2009, 20:05
Koning
Koning is offline
Citaat:
MOET je met active desktop werken?
Wel als je op deze manier een wallpaper wil gebruiken. Ik weet niet of er alternatieven zijn.
Oud 27-09-2009, 10:47
ILUsion
ILUsion is offline
Ik werk hier in ieder geval met aan andere manier (weliswaar zonder domein e.d., maar dat zou niet mogen uitmaken): ik heb in mijn dropbox een afbeelding staan die op al mijn computers als achtergrond gebruikt wordt. Als ik op een van de computers dat bestand vervang, duurt het iets minder dan een minuutje als ze op hetzelfde netwerk zitten om te updaten (op Linux is het vaak al na enkele seconden, op Windows test ik niet zo veel).

Dus iets gelijkaardigs moet in een domein wel werken: je maakt een share aan waarin die figuur staat en op elke computer stel je in dat die figuur gebruikt wordt als achtergrond (dat kan normaal wel met een registery-aanpassing, dus geheel te automatiseren en vast te zetten). In het ergste geval kan je altijd active desktop uitzetten en gewoon met vuile ouderwetse BMPs werken
Oud 27-09-2009, 15:58
Koning
Koning is offline
Citaat:
...
Mja het werkt dus wel zo, (share met de juiste rechten) maar het wordt gewoon erg lelijk zoals op het plaatje te zien is en wat niet de bedoeling kan zijn. Het werkt in principe dus wel.
Reageren

Regels voor berichten