Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2005, 16:14
eliotje
eliotje is offline
Hallo,

Ik heb sinds ik samen ben met mijn vriend last van vaginisme. Zo heb ik echt héél veel pijn als mijn vriend probeert in me te komen.
Ben al naar de gyneacoloog geweest, kreeg een zalfje, maar dat helpt me niets!
Hebben er nog mensen hiervan last, of last van gehad? Hoe gaan jullie hiermee om?
Wil dat het stopt!

Groetjes
Oud 27-10-2005, 16:20
Verwijderd
Een zalfje voor vaginisme
Oud 27-10-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 27-10-2005 @ 17:20 :
Een zalfje voor vaginisme
en:

Je hebt het bij je huidige vriend wel, maar niet daarvoor?
Oud 27-10-2005, 16:29
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb je ge'pmt.
Oud 27-10-2005, 16:30
eliotje
eliotje is offline
Ja, blijkbaar bestaat er daar een zalf voor die de pijn zou doen verminderen, maar heb daar geen hulp aan gehad!

Ik moet eerlijk bekennen dat dit mijn eerste vriend is, dus ik had hiervoor nog geen sex gehad!

Groetje
Oud 27-10-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
eliotje schreef op 27-10-2005 @ 17:30 :
Ja, blijkbaar bestaat er daar een zalf voor die de pijn zou doen verminderen, maar heb daar geen hulp aan gehad!

Ik moet eerlijk bekennen dat dit mijn eerste vriend is, dus ik had hiervoor nog geen sex gehad!

Groetje
Ah, ok.

Is het zeker vaginisme? Niet pijn-bij-de-eerste-paar-keer?
Vaginisme is het aanspannen van de spieren zodat er niets in kan, soms kan het wel, maar doet het veel pijn. Soms is dit onbewust en kom je er niet zomaar vanaf, maar meestal is het spanning en moet je zorgen dat je je goed ontspant. Neem er de tijd voor; zorg dat je goed vochtig bent en ram die penis er niet meteen in, bouw het langzaam op. 't Beste is dat jij controle hebt over alles, hoe hij in je komt dus. Doe dat heel rustig en als het pijn doet ga je gewoon even een stapje terug en bouw je het weer langzaam op. Je moet vooral doorhebben dat het geen pijn hoeft te doen, dan span je die spieren minder snel aan en doet het automatisch ook minder pijn.

Probeer ook zeker verschillende houdingen, over het algemeen kan je je bekkenbodemspieren goed ontspannen wanneer je je bekken kantelt (door bv iets onder je kont te leggen).
Oud 27-10-2005, 16:40
eliotje
eliotje is offline
Hoi Andijvie,

Bedankt voor je reactie!
Ja, ben zeker dat het vaginisme is, want ben ondertussen al 9 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat nog steeds niet beter!
Soms lukt het, soms niet!
Zal je tips eens in doen omzetten, thnx!

Groetjes
Oud 27-10-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
eliotje schreef op 27-10-2005 @ 17:40 :
Hoi Andijvie,

Bedankt voor je reactie!
Ja, ben zeker dat het vaginisme is, want ben ondertussen al 9 maanden samen met mijn vriend, maar het gaat nog steeds niet beter!
Soms lukt het, soms niet!
Zal je tips eens in doen omzetten, thnx!

Groetjes
Kost veel moeite hoor, maar oefenen werkt wel.

Van mijn moeder begreep ik dat er ook een ingreep voor bestaat...
Oud 27-10-2005, 17:45
Experiment
Experiment is offline
Ik heb gelezen dat je bij de dokter een stokjes oid kan krijgen waarmee je kan trainen om je bekkenbodemspieren te ontspannen, terwijl je dat stokje inbrengt dus. Ik zou even googelen voor tips + langs de huisarts
Oud 27-10-2005, 18:07
poepdrol
poepdrol is offline
een stokje?

gebruik gewoon een banaan... is beter voor het milieu
Oud 28-10-2005, 01:53
YPrue
YPrue is offline
Ik heb ook last van vaginisme, en ben sinds juli bezig met een therapie daarvoor. Ik had nog nooit seks gehad en alle pogingen met mijn vriend om seks te hebben deden ontzettend pijn. Hij kwam er gewoon niet in.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan die me heeft doorverwezen naar de gynaecoloog, en die heeft me een pelotte (een oefenstaaf die naarmate je vordert steeds in dikte toeneemt) en een verdovende zalf meegegeven. Ik heb sinds ik met de pelottes begonnen ben (ben nu bij de grootste die ze hebben) de zalf gelukkig nog niet nodig gehad.

Voor vragen mag je me gerust PM-en.
Oud 02-11-2005, 19:16
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
YPrue schreef op 28-10-2005 @ 02:53 :
Ik heb ook last van vaginisme, en ben sinds juli bezig met een therapie daarvoor. Ik had nog nooit seks gehad en alle pogingen met mijn vriend om seks te hebben deden ontzettend pijn. Hij kwam er gewoon niet in.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan die me heeft doorverwezen naar de gynaecoloog, en die heeft me een pelotte (een oefenstaaf die naarmate je vordert steeds in dikte toeneemt) en een verdovende zalf meegegeven. Ik heb sinds ik met de pelottes begonnen ben (ben nu bij de grootste die ze hebben) de zalf gelukkig nog niet nodig gehad.

Hehe een pelotte, dat bedoelde ik dus met stokje
Oud 30-10-2009, 20:59
Aardbei2009
Aardbei2009 is offline
ik heb ook last van vaginisme maar, ik durf niet naar de huisarts te gaan.
want, ik wil niet dat mijn moeder het weet.
hoe oud ben jij?
en ben je gewoon alleen naar de huisarts gegaan?

x

Citaat:

Oud 31-10-2009, 09:17
Verwijderd
Dit topic is van 2005, dus ik betwijfel of die mensen hier nog gaan komen.

Ikzelf ben gewoon naar de huisarts geweest en die heeft me glijmiddel en oefeningen aangeraden. Niet dat dat veel hielp, maar toch. Daarna ben ik bij een ex terecht gekomen die ontzettend veel geduld met me heeft gehad en daar lukte het uiteindelijk wel mee, ook al was het nog steeds met pijn. Ik kan intussen seks hebben, maar over het algemeen, doet het penetreren altíjd pijn. Ik moet me ook telkens opnieuw ontspannen voor we verder kunnen gaan. Penetratie is dan ook niet mijn meest favoriete deel van de seks.

Waarom durf je niet naar de huisarts en waarom mag je moeder het niet weten? (Je bent 15, vindt ze je te jong voor seks?) Heb je een vriend waarmee je het hebt geprobeerd, of lukt het al niet met jezelf?

Overigens kan ik dit forum erg aanraden: http://www.vaginismeforum.nl/
Oud 31-10-2009, 09:17
Pluis
Pluis is offline
Dit is een topic uit 2005, en past daarnaast beter op seksualiteit. Als je alsnog wilt dat je vraag beantwoord wordt, kan je dus daar een nieuw topic openen.

Regels voor berichten