![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt het bij je huidige vriend wel, maar niet daarvoor? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het zeker vaginisme? Niet pijn-bij-de-eerste-paar-keer? Vaginisme is het aanspannen van de spieren zodat er niets in kan, soms kan het wel, maar doet het veel pijn. Soms is dit onbewust en kom je er niet zomaar vanaf, maar meestal is het spanning en moet je zorgen dat je je goed ontspant. Neem er de tijd voor; zorg dat je goed vochtig bent en ram die penis er niet meteen in, bouw het langzaam op. 't Beste is dat jij controle hebt over alles, hoe hij in je komt dus. Doe dat heel rustig en als het pijn doet ga je gewoon even een stapje terug en bouw je het weer langzaam op. Je moet vooral doorhebben dat het geen pijn hoeft te doen, dan span je die spieren minder snel aan en doet het automatisch ook minder pijn. Probeer ook zeker verschillende houdingen, over het algemeen kan je je bekkenbodemspieren goed ontspannen wanneer je je bekken kantelt (door bv iets onder je kont te leggen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van mijn moeder begreep ik dat er ook een ingreep voor bestaat... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit topic is van 2005, dus ik betwijfel of die mensen hier nog gaan komen.
Ikzelf ben gewoon naar de huisarts geweest en die heeft me glijmiddel en oefeningen aangeraden. Niet dat dat veel hielp, maar toch. Daarna ben ik bij een ex terecht gekomen die ontzettend veel geduld met me heeft gehad en daar lukte het uiteindelijk wel mee, ook al was het nog steeds met pijn. Ik kan intussen seks hebben, maar over het algemeen, doet het penetreren altíjd pijn. Ik moet me ook telkens opnieuw ontspannen voor we verder kunnen gaan. Penetratie is dan ook niet mijn meest favoriete deel van de seks. Waarom durf je niet naar de huisarts en waarom mag je moeder het niet weten? (Je bent 15, vindt ze je te jong voor seks?) Heb je een vriend waarmee je het hebt geprobeerd, of lukt het al niet met jezelf? Overigens kan ik dit forum erg aanraden: http://www.vaginismeforum.nl/ |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Vaginisme Sharona123 | 12 | 27-08-2013 06:19 | |
Seksualiteit |
vaginisme. Aardbei2009 | 8 | 04-11-2009 15:34 | |
Seksualiteit |
Vaginisme Monica_88 | 61 | 21-04-2007 16:40 | |