Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2009, 19:22
hookee
hookee is offline
Citaat:
za 03 okt 2009, 23:22 Telegraaf
Ahmadinejad heeft joodse achtergrond
De anti-semitische Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad is van joodse afkomst. Dat schreef de Britse krant The Daily Telegraph zaterdag.

Ahmadinejad heeft diverse keren opgeroepen om aartsvijand Israël van de kaart te vegen en hij ontkent de Holocaust. Volgens experts in de krant is dit een teken van overcompensatie om zijn verleden te verdoezelen. „Iedere familie die zich tot een ander geloof bekeert, neemt ook een nieuwe identiteit aan door het oude geloof te veroordelen”, aldus een deskundige in de krant.

De krant onderzocht een foto uit 2008 van de president die zijn paspoort laat zien. Op het paspoort staat dat hij eerder Sabourjian heette, een typische Iraans-joodse naam. Dat deze op 'jian' eindigt zou volgens een expert aanduiden, dat ze praktiserende joden waren.

De naam Sabourjian is afkomstig uit de omgeving van Aradan, een plaats ten zuidoosten van de Iraanse hoofdstad Teheran, waar ook de president is geboren. Zijn ouders zouden toen Ahmadinejad vier jaar was zich hebben bekeerd tot de islam en toen eveneens hun naam hebben veranderd.
Zou 'ie dan toch de reincarnatie van Adolf Schicklgruber-Frankenberger / Hiedler zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2009, 07:12
Elle
Elle is offline
Citaat:
Ahmadinejad heeft joodse achtergrond
De anti-semitische Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad is van joodse afkomst. Dat schreef de Britse krant The Daily Telegraph zaterdag.
Een anti-semitische jood, haha
Oud 05-10-2009, 07:56
Joostje
Joostje is offline
selfhating jews :/
Oud 05-10-2009, 08:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Een anti-semitische jood, haha
1. het is oud nieuws (er was in de Iraanse pers al eeuwen geleden (ok ik overdrijf, maar vlak voor de verkiezingen) hierover al geschreven).
2. het is een aanname die voortvloeit uit zijn naam. Er wordt te weinig in gegaan op de ouders (omdat men waarschijnlijk niets weet) - om die reden blijf ik het dubieus vinden.
3. ook al zou het zo zijn (het is nl. erg populair om bij schurken te zeggen dat ze iets van joods bloed in zich hebben. Stalin en Hitler bv.) - hij is dan bekeerd naar islam en ziet zichzelf als moslim en is dat dan ook; zij het van joodse komaf. Mogelijk verafschuwt hij wat hij was om wat voor een reden dan ook. Dat kan. Dat bestaat. Hij is niet de eerste en zal niet de eerste zijn.
4. Hij blijft een rottende appel in het Midden-Oosten.
Oud 05-10-2009, 10:24
Elle
Elle is offline
Citaat:
1. het is oud nieuws (er was in de Iraanse pers al eeuwen geleden (ok ik overdrijf, maar vlak voor de verkiezingen) hierover al geschreven).
2. het is een aanname die voortvloeit uit zijn naam. Er wordt te weinig in gegaan op de ouders (omdat men waarschijnlijk niets weet) - om die reden blijf ik het dubieus vinden.
3. ook al zou het zo zijn (het is nl. erg populair om bij schurken te zeggen dat ze iets van joods bloed in zich hebben. Stalin en Hitler bv.) - hij is dan bekeerd naar islam en ziet zichzelf als moslim en is dat dan ook; zij het van joodse komaf. Mogelijk verafschuwt hij wat hij was om wat voor een reden dan ook. Dat kan. Dat bestaat. Hij is niet de eerste en zal niet de eerste zijn.
4. Hij blijft een rottende appel in het Midden-Oosten.
Volgens mij heb je het anders geïnterpreteerd dan mijn bedoeling was.
Oud 05-10-2009, 12:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Volgens mij heb je het anders geïnterpreteerd dan mijn bedoeling was.
Het was niet zozeer een reactie op jou, maar meer op het artikel Ik had je niet moeten citeren.

Btw nog conclusies in dit artikel op het artikel dat jij aanhaalde:
1. geraadpleegde joodse iraniers in los angeles kennen geen joodse familie met die achternaam in iran
2. het woord “sabour” wat een ander woord voor de joodse gebedssjaal zou zijn, komt niet voor als dusdanig in de woordenboeken Engels – Perzisch van Solomon Haim.
3. de journalist van dit artikel spreekt vloeiend perzisch en heeft ook nog nooit van dit woord gehoord.
4. de aangehaalde (islamitische) deskundigen zijn geen iraanse joden noch echte experts op het gebied van Iraans Jodendom.
5. het verhaal kwam naar boven vanuit de “reform”-beweging uit Iran. Vlak voor de verkiezingen verscheen deze “beschuldiging”. Het is niet ongekend. Verscheidene lui hebben het “beschuldigen” dat iemand joods is, aangehaald om iemand in een verkeerd daglicht te zetten. De journalist haalt een voorbeeld aan uit 2000.
http://www.jewishjournal.com/iranian...nnot_be_proven

en nu houd ik erover op
Oud 05-10-2009, 12:47
Joostje
Joostje is offline
lol!

Dus de zogenaamd gematigde oppositie gebruikt aanwijzingen dat hij joods zou kunnen zijn als beschuldiging aan zijn afdres?
De wereld moet niet gekker worden.
Oud 05-10-2009, 19:09
Verwijderd
Ahmadinajad is etnisch Azerisch. Maarja voor hetzelfde geld heb je azerische joden
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 09:07
Gatara
Gatara is offline
Er gaan ook geruchten de ronde dat ie uit Libanon zou komen.

whatever.

Wat mij betreft behoort ie tot het volk der Minkukels.
Oud 06-10-2009, 10:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Lol @ Mahmoud "Adolf" Ahmadinejad
Oud 06-10-2009, 10:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus de zogenaamd gematigde oppositie gebruikt aanwijzingen dat hij joods zou kunnen zijn als beschuldiging aan zijn afdres?
De wereld moet niet gekker worden.
Mwo, op zich is het een verwijt van niks, maar aangezien Ahmedinejad zelf er een enorm probleem van maakt is hem volgens zijn eigen retoriek heel veel te verwijten.

Hoewel dit niet de eerste keer is dat zelfhaat in zo'n vergaande vorm voorkomt natuurlijk. Er was een inquisiteur genaamd Torquemada die zelf Joods was, alvorens hij toetrad tot een kloosterorde, bij de inquisitie ging, en duizenden mensen liet vermoorden.
Oud 06-10-2009, 11:55
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hoewel dit niet de eerste keer is dat zelfhaat in zo'n vergaande vorm voorkomt natuurlijk. Er was een inquisiteur genaamd Torquemada die zelf Joods was, alvorens hij toetrad tot een kloosterorde, bij de inquisitie ging, en duizenden mensen liet vermoorden.
Torquemada had joodse voorouders en was niet zelf joods, volgens dezelfde wikipedia pagina. Anyway, met zo'n volksgenoten heb je als jood geen vijanden meer nodig
Oud 08-10-2009, 16:48
Mobius
Mobius is offline
Die man is eerder een Azerbeidzjaanse Turk dan een jood, trust me.
Oud 10-10-2009, 07:50
hookee
hookee is offline
Citaat:
Die man is eerder een Azerbeidzjaanse Turk dan een jood, trust me.
Sorry, ik ken u niet, kunt u dat misschien onderbouwen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten