Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2009, 19:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Steeds vaker heb ik dat als ik een paar programma's open heb staan, deze (vroeg of laat) ontbreken op de taakbalk. Als ik bijvoorbeeld MSN, 2 internetvensters en een worddocument open heb staan, kunnen die twee internetvensters zomaar verdwijnen uit de taakbalk. Ik moet er dan op klikken om ze er weer terug in te krijgen (of met alt-tab, als ik ze geminimaliseerd had). Het gebeurt vooral met internetvensters. (Ik heb de instellingen zo staan dat ieder venster/programma een eigen 'blokje' op de taakbalk krijgt en die dus niet gecategoriseerd worden weergegeven.

Is dit te voorkomen/veranderen, en zo ja, hoe?

Mijn pc is traag, trekt niet alle programma's waarmee ik wil werken en zeurt (dus) constant over onvoldoende virtueel geheugen. Ik ben dus duidelijk toe aan een nieuwe computer, en die gaat er ook komen. Maar tot die tijd is dit wel een onpraktisch probleem.

Laatst gewijzigd op 08-10-2009 om 20:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2009, 21:50
M@rco
M@rco is offline
Na enig googlen kwam ik hier uit. Bij nummer 240 ("Programs Aren't Minimized in the Taskbar") kun je een VBS bestand downloaden, als je dat doet en het bestand uitvoert zou dat je probleem op moeten lossen.

Wat betreft je tweede probleem: dat duidt er in de eerste plaats op dat je te weinig RAM (fysiek geheugen) hebt, maar het betekent waarschijnlijk ook dat het wisselbestand (een bestand op de harde schijf wat door Windows als geheugen wordt gebruikt) te klein is. Dat kun je zo verhelpen:
  1. Klik op Start, klik op Uitvoeren en typ sysdm.cpl in het vak Openen
  2. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik onder Prestaties op Instellingen.
  3. Klik op het tabblad Geavanceerd en klik onder Virtueel geheugen op Wijzigen.
  4. Klik onder Station [Volumenaam] op het station dat het wisselbestand bevat dat u wilt wijzigen.
  5. Klik onder Wisselbestandsgrootte voor geselecteerd bestand op Door het systeem beheerde grootte.
Oud 10-10-2009, 06:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ga het zodra ik tijd heb, proberen. Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten