Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2009, 01:14
ScoobIBW
Ik ben al de hele avond met wisselkoersen bezig en wordt langzamerhand knettergek. Kan iemand mij het antwoord op de volgende vraag geven. Graag even duidelijk onderbouwd als het niet te veel moeite is.

vraag1:
Welke stelling is juist?

A) Een stijging van de waarde van de eigen valuta hoeft geen stijging van de directe koers te betekenen.

B) Een stijging van de directe koers betekent een daling van de waarde van de eigen valuta.

C) Een stijging van de waarde van de eigen valuta hoeft geen daling van de directe koers te betekenen.

D) Een stijging van de directe koers betekent de stijging van de waarde van de eigen valuta.

E) Een stijging van de directe koers kan zowel een stijging als daling van de waarde van de eigen valuta betekenen.

vraag 2:
Wat is nadelig voor een Nederlandse exporteur die factureert in Euro's?

A) Alleen een stijging van de Dollar.

B) Noch een stijging noch een daling van de Dollar.

C) Afhankelijk van de omstandigheden kunnen een stijging en een daling van de Dollar nadelig zijn.

D) Zowel een stijging als een daling van de Dollar

E) Alleen een daling van de Dollar.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite

Met vriendelijke groeten,

Mark
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2009, 05:15
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
2) A, alleen een stijging van de dollar.
Stel 1 dollar = 1 euro, en de waarde van de dollar stijgt. Dan 1 dollar = 2 euro. Je moet dan immers meer betalen om een dollar te krijgen.

Dat betekend dat de dollar luitjes meer euro's krijgen voor hetzelfde geld. Dus meer euro's, en dat betekend dat ze bij ons meer kunnen kopen voor hetzelfde geld. Kan het maar zo zijn dat wij inees wel goedkoper zijn dan hun originele idee!

Vraag 1 snap ik niet, dunno wat er met 'directe' koers bedoeld wordt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten