![]() |
|
Verwijderd
|
Als je prednison krijgt, dan krijg je waarschijnlijk in eerste instantie een korte kuur. Daarvan hebben de meeste mensen geen bijwerkingen, de meeste bijwerkingen treden pas op bij langdurig gebruik. Je zou wel last kunnen krijgen van stemmingswisselingen, hoofdpijn of misselijkheid, maar dat hoeeft niet.
Bij prednisongebruik op langere termijn hangt de ernst van de bijwerkingen af van de dosis en inderdaad verschilt het ook per persoon. Laatst gewijzigd op 07-10-2009 om 09:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Een update:
Vlekjes gaan al een stuk beter nu ik me constant insmeer met factor 50. Merk wel dat mn lichaam verzwakt, maar dat kan natuurlijk ook gewoon een griepje worden. Morgen naar de dokter omdat de bulten op mn achterhoofd nog steeds niet weg zijn en langzaam groter worden. Daarnaast krijg ik nu ook kleine bultjes op mn nekspieren die opkomen en dan weer verdwijnen. Iemand een idee wat dat is en hoe dat kan? Thnx! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk net als jou dat dat lymfeklieren zijn. Lymfeklieren zijn eigenlijk kleine orgaantjes waar veel immuuncellen bij elkaar komen. Die zetten waarschijnlijk op doordat je immuunsysteem nu overactief is (dat is immers ook waardoor je CLE hebt). Het kan ook zijn dat het er nog extra zijn vanwege een mogelijke griep of verkoudheid.
|
![]() |
|
Bijwerkingen van prednison verschillen erg van persoon tot persoon en hangen zeker ook af van de dosis. Ik krijg het alleen als stootkuur dus dan 40 mg per dag, 10 dagen lang en ik voelde me dan soms zieker van de pillen dan van m'n astma. Kreeg vooral heel erg last van opvliegers, warm/koud enzo.
Om je lymfeklieren te kalmeren moet je eigenlijk de oorzaak bestrijden maar dat is bij jou waarschijnlijk lastig.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Sneeuwpoppen maken is saai #776 Verwijderd | 500 | 19-12-2009 11:28 |