Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2009, 13:35
hoihaihey
Hee,

Ik zit nu in 6VWO en moet een profielwerkstuk gaan maken met het vak Geschiedenis.
Het onderwerp "De geschiedenis van Volendam tot aan nu" lijkt me wel leuk.
Alleen denk ik dat dit te makkelijk is, wat vinden jullie?
Andere suggesties misschien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2009, 16:39
Keldion
Keldion is offline
voor mij als brabander klinkt het niet erg makelijk maar als je in volendam woont is dat het inderdaad mischien wel erg makelijk.
mag het in het algemeen over geschiedenis gaan of over vaderlandse geschiedenis.
ik kan wel honderd onderwerpen bedenken hangt er een beetje af waar je intresses liggen.
Oorlog
Cultuurele bloei
Kunst
Bekende mensen (Newton, djengis khan, Lenin)
of mischien bepaalde periode's
voor Christus, Na Christus.
etc. etc.

als je wat meer informatie geeft. kan ik je mischien beter helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 18:27
Izzy92
Izzy92 is offline
Je bent wel erg laat met een kiezen van een onderwerp moet ik zeggen.. Ik heb ook erg lang gedaan over het kiezen van een onderwerp en heb het nu eindelijk vaststaan. Heb in de tussentijd al een hoop afgestreept wat het nét niet was. Het frustrerende voor mij was dat ik erg veel leuk vind op het gebied van geschiedenis en dit ook wil gaan studeren, maar ik mijn ondewerp telkens nét niet goed genoeg vond.
Persoonlijk vind ik de geschiedenis van Volendam veel te simpel. Probeer eens iets te zoeken wat je aantrekt en waarover je ook echt meer wil weten. Daag jezelf uit, neem een niet al te breed onderzoeksonderwerp want dan krijg je een veel te oppervlakkig profielwerkstuk, bij geschiedenis is het erg belangrijk dat je er diep op ingaat. Neem bijvoorbeeld Japan? Denk eens door. Japan -> Japan in de Tweede Wereldoorlog -> Kamikazepiloten, troostmeisjes, etc.
Waar ligt jouw interesse? Ik denk dat ik je wel kan helpen!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 09:16
Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
http://www.ru.nl/onderwijs/profielwe.../geschiedenis/

Staan een stel onderwerpen op met meteen informatie hoe je dit het beste kunt aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 14:35
T_ID
T_ID is offline
Mwo, je kunt die geschiedenis naar believen uitbreiden. De geschiedenis van Volendam als in een simpel museumpraatje, dat is heel makkelijk, ja.

Maar stel dat je het op regionale schaal gaat bekijken, en wat voor ontwikkelingen invloed hebben gehad op de stad? Da's een stuk groter en gecompliceerder.
Reageren

Regels voor berichten