Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2009, 18:09
fook
fook is offline
...

Laatst gewijzigd op 07-11-2009 om 18:11.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2009, 18:29
Fingon
Fingon is offline
Ik kan wel zeggen dat je hard verneukt wordt, want voor niks iets goed doe nals het niet naar hun voldoening gedaan is is niet normaal, voor je 2e vraag zou je in je functieomschrijving moeten kijken, als daar alleen in staat dat je bv. bij de voordeur moet zitten om iedereen te ontvagnen ben je niet verplicht schoonmaakwerkzaamheden te verrichten.
Oud 16-10-2009, 18:34
remy476
remy476 is offline
Kijk inderdaad eens in je contract.
Oud 17-10-2009, 11:41
Balance
Balance is offline
Met een hoop dingen geldt: als de werknemer het pikt, dan is er niks aan de hand.
Dus zolang jij al die dingen doet, zullen zij het blijven handhaven. Of het nou mag of niet.
Allereerst zou ik dus gewoon eens in overleg gaan met je manager over je werkzaamheden. Je zegt dat je hele andere informatie hebt verkregen bij het sollicitatiegesprek, dan kun je daar eens over beginnen.

Over de nachttoeslag: ik werk zelf wel eens 's nachts en krijg dan geen toeslag. Daar heb ik ook geen recht op en ik val ook onder de horeca CAO. Nou weet ik niet of het een verschil maakt als je structureel 's nachts werkt. Kijk eens in je CAO.

Dat van je bedrijfskleding, ik snap niet dat je daarmee akkoord kan gaan. Staat het in je contract? Wat staat er in het CAO over bedrijfskleding? Ga dat eens flink uitzoeken en ga er niet mee akkoord dat jij hun kleding zit te betalen. Tenzij het kleding is dat je normaal ook best zou kunnen dragen en er geen logo enzo op staat.
Zolang jij het betaald hebt geef je het bij een eventueel ontslag natuurlijk ook nooit terug!

Over je vakantiegeld: daar heb je allemaal mee in gestemd in je contact. In een contract staat een uurloon en staat of je nog vakantiegeld krijgt. Heb jij dat ondertekend, dan ben je er mee akkoord gegaan. Of het nou jouw verzoek was of niet.

En als afsluiter: of het nou allemaal jouw fout is of hun fout, laat je niet misbruiken hè. Ben jij het niet eens met de gang van zaken, neem dan ontslag. Je hoeft geen kutwerk te doen en een ander te laten profiteren. Voor werk is het het allerbelangrijkst dat je het naar je zin hebt.
Oud 18-10-2009, 10:17
Tripp
Tripp is offline
Het klinkt idd alsof je word verneukt.....

Verder heb ik aan de reacties hierboven weinig toe te voegen. Maar als je toch een baan zoekt: TNT zoekt regelmatig Postbezorgers. En het betaald goed. (22 jaar, €9,25 bruto) Ik geloof dat ze 20 jarigen iets van € 7,- betalen.... Dus dat zal voor jouw ergens € 6,- nog wat worden.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten