Met een hoop dingen geldt: als de werknemer het pikt, dan is er niks aan de hand.
Dus zolang jij al die dingen doet, zullen zij het blijven handhaven. Of het nou mag of niet.
Allereerst zou ik dus gewoon eens in overleg gaan met je manager over je werkzaamheden. Je zegt dat je hele andere informatie hebt verkregen bij het sollicitatiegesprek, dan kun je daar eens over beginnen.
Over de nachttoeslag: ik werk zelf wel eens 's nachts en krijg dan geen toeslag. Daar heb ik ook geen recht op en ik val ook onder de horeca CAO. Nou weet ik niet of het een verschil maakt als je structureel 's nachts werkt. Kijk eens in je CAO.
Dat van je bedrijfskleding, ik snap niet dat je daarmee akkoord kan gaan. Staat het in je contract? Wat staat er in het CAO over bedrijfskleding? Ga dat eens flink uitzoeken en ga er niet mee akkoord dat jij hun kleding zit te betalen. Tenzij het kleding is dat je normaal ook best zou kunnen dragen en er geen logo enzo op staat.
Zolang jij het betaald hebt geef je het bij een eventueel ontslag natuurlijk ook nooit terug!
Over je vakantiegeld: daar heb je allemaal mee in gestemd in je contact. In een contract staat een uurloon en staat of je nog vakantiegeld krijgt. Heb jij dat ondertekend, dan ben je er mee akkoord gegaan. Of het nou jouw verzoek was of niet.
En als afsluiter: of het nou allemaal jouw fout is of hun fout, laat je niet misbruiken hè. Ben jij het niet eens met de gang van zaken, neem dan ontslag. Je hoeft geen kutwerk te doen en een ander te laten profiteren. Voor werk is het het allerbelangrijkst dat je het naar je zin hebt.