Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
stiekem heb ik ook al aangevinkt dat ik akoord ging met de voorwaarden.
ik ben namelijk wel een scherm verder gegaan, maar eenmaal bij het scherm van Ideal aangekomen heb ik weggeklikt. in de algemene voorwaarden heb ik echter niets gevonden die aansluiten bij de dreigementen in de mails. verder staat er op de site dit: 4. Bent u van mening dat u zichzelf niet volledig heeft ingeschreven? Op de eerste pagina van uw inschrijving heeft u uw woonwensen, naam en e-mailadres ingevuld. Op deze pagina vermelden wij uitdrukkelijk ons privacy-statement. Om naar de volgende pagina te gaan, dient u op de knop AKKOORD te klikken, hetgeen u heeft gedaan. U heeft dan al de volgende gegevens bij ons achtergelaten: Geboortedatum Adres Telefoonnummer Inschrijfvorm (keuze tussen Standaard (35 euro) en DeLuxe (45 euro) inschrijving) Betaalmethode (iDEAL, bankoverschrijving, eenmalige machtiging, creditcard) Inloggegevens aangemaakt (inlognaam en wachtwoord) Uiteindelijk komt u op deze pagina bij het kopje "Voorwaarden inschrijving". Hier maken wij u attent op onze inschrijfvoorwaarden. Het vakje hierachter "Ik ga akkoord" heeft u aangevinkt. Rechtsonder heeft u op de grote rode knop Inschrijving bevestigen en betalen geklikt. Misschien bent u in de veronderstelling dat uw inschrijving pas ingaat als u op de link in de activatiemail heeft geklikt. Deze dient echter slechts ter verificatie van het e-mailadres. maar goed |
![]() |
|
![]() |
ik heb het net gewoon maar betaald daar ik lui en laf ben
maar het blijft raar hier liepen ze mee te dreigen in hun mail: Het annuleren van bovenstaande transactie is niet mogelijk; LET OP: Als wij binnen 5 dagen geen betaling van u ontvangen, zijn wij genoodzaakt deze zaak aan ons incassobureau over te dragen die het openstaande bedrag, vermeerderd met incassokosten, van u zal vorderen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik was er vanuit gegaan dat na het vinden van een woning de inschrijving automatisch zou stoppen, dat was dus helaas niet het geval. Ook ik heb toen de discussie gevoerd over die 35 euro, en uiteindelijk maar gewoon betaald om van het gezeur af te gaan. In de toekomst zou ik niet zo snel meer met ze in zee gaan, maar aan de andere kant hebben we wel snel een woning kunnen vinden, dus wie weet dat als ik in de situatie kom te staan dat ik snel een woning nodig heb, ik het dan toch weer zou doen. |
![]() |
|
Bij mij liep de betaling fout omdat hun site kennelijk niet tegen firefox kan. Vervolgens heb ik het handmatig overgemaakt. Het kostte ongeveer twee weken en een aantal telefoontjes voordat iedereen daar begreep hoe de vork in de steel zat. De vestigingen zelf zijn wel bereid te helpen en doen dat ook goed, daar niet van, maar het bedrijf communiceert onderling duidelijk bar slecht.
Het is trouwens absoluut lachwekkend dat ze zonder een eerste aanmaning dreigen om binnen vijf dagen de zaak uit handen te geven. Dat is gewoon keihard onwettig; ze volgen niet het normale (en redelijke) incassotraject daarmee. Als dat tot een juridische confrontatie komt worden die incassokosten drastisch teruggebracht. Maar goed, dat kan ook gewoon spierballentaal zijn. Dreigen met incassobureau's over (al dan niet wettige) vorderingen komt vaker voor. Da's niet wat ik ontving toen die betaling misliep trouwens, toen kreeg ik een ultrakort mailtje met de tekst: "Tot op heden hebben wij helaas nog geen betaling van u ontvangen. Wij verzoeken u dringend deze betaling per direct aan ons te voldoen." Bovendien lijkt de vordering me hier onterecht. Dat iemand op internet jouw naam heeft ingevuld betekend niet automatisch dat je daarmee een overeenkomst bent aangegaan. Daarop zouden ze dus al stranden. Pas als je zou betalen, of ze op een andere manier je identiteit kunnen vaststellen staat pas vast dat jij het ook daadwerkelijk was die het invulde. Daarnaast is het zoals al gezegd een koop op afstand die je zonder opgaaf van reden binnen zeven dagen kunt ontbinden. Zelfs als je al hebt betaald heb je recht op volledige teruggave van het abonnementsgeld.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saai #1085 Rationeel | 500 | 20-08-2010 23:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Verhuurder zegt op laatste moment af, gevolg: twee weken voor verhuizing geen woning Martiño | 14 | 24-06-2010 09:41 | |
Werk, Geld & Recht |
inboedelverzekering + rechtsbijstand verplicht? alwaysgood | 10 | 29-05-2004 05:55 | |
Software & Hardware |
MSIE: Direct downloaden :? | MSE: Must type a filename Verwijderd | 1 | 20-07-2003 20:34 | |
Software & Hardware |
directe link naar een site? of kan dat in dit geval niet? BendeBen | 3 | 07-03-2003 21:15 | |
Software & Hardware |
ADSL / Direct Connect ++ vraagje Marcade | 12 | 21-03-2002 15:25 |