Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2009, 16:42
anoniem22jr
anoniem22jr is offline
Hallo,
Normaal ben ik niet zo'n typer maar ik wilde mijn verhaal even kwijt. Als dit hier niet thuishoort dan moeten jullie het maar even zeggen.
Ik zal het proberen kort te houden.
Ik heb een relatie gehad met een man die niet zo aardig bleek te zijn als hij in het begin was. Ik was toen 18. Nu ben ik bijna 22. Hij een stuk ouder maar dat wist ik in het begin niet.
Met veel moeite en o.a. met hulp van de politie, liet hij mij met rust. Na jaren.
Tot voor kort...
Hij begon me te chanteren...om een lang verhaal kort te maken heeft hij mij gedwongen om seks met hem te hebben. Zonder condoom...
Ik heb het gedaan. Ik ben bang dat ik er een soa aan over heb gehouden maar ik durf niet naar mijn huisarts.
Op dit soort momenten realiseer ik me eigenlijk pas, hoe weinig ECHTE vrienden of vriendinnen ik heb. Vandaar mijn berichtje hier. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er mee wil. Ik voel me erg eenzaam op dit moment.Misschien kunnen jullie mij adviezen geven.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 16:45
MissKim
MissKim is offline
Het beste wat je zelf al aangeeft is toch naar de huisarst gaan!
Dan heb je die onzekerheid al minder!
Verder moet je naar de politie, enhem aangeven dan kunnen ze hem opsluiten en kan hij je niks meer doen voorlopig...
Hoe heeft hij je kunnen chanteren?
xxSterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 16:50
Pluis
Pluis is offline
Misskim heeft gelijk: je moet echt even aangifte doen bij de politie. Jouw lichaam is van jou, en daar mag niemand aanzitten zonder jouw toestemming.
Ik kan me voorstellen dat je je hiervoor schaamt, maar probeer toch iemand die dichtbij je staat in vertrouwen te nemen. Dit is absoluut niet jouw schuld, en er is ook niemand die je dat zal vertellen.

Verder kun je je ook anoniem op soa's laten testen bij de GGD, als je dat prettiger vindt. Gebruik je overigens wel andere anticonceptie (de pil oid)? Anders moet je ook denken aan een eventuele zwangerschap en daar maatregelen tegen nemen.
Oud 03-11-2009, 17:13
Verwijderd
Wat vervelend voor je zeg! Hij had dat nooit mogen doen bij jou!
Als je al eerder de politie ook al benaderd hebt, kun je dat natuurlijk opnieuw doen en dan aankaarten dat je er al eerder een melding van hebt gemaakt.
Ik denk dat het verstandig is dat je toch een afspraak bij de huisarts maakt, eventueel kun je dat ook eerst doen en daarna na de politie.
Ik hoop dat je toch bij iemand terecht kan, bij wie je dit verhaal kunt vertellen. Als je niet bij je vrienden terecht kan of iemand anders weet, zou je altijd nog bij de huisarts kunnen vragen of die iemand voor je weet, hij/zij kan je zo doorsturen.
Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 18:49
Verwijderd
Ga naar de slachtofferafdeling van het steunpunt huiselijk geweld. Daar kunnen ze je wellicht verder helpen, en sowieso zijn er (ervaren) mensen die naar je verhaal willen luisteren en je er gericht advies over zouden kunnen geven. Dat het uit is maakt niks uit, het is steunpunt voor iedereen die in aanraking komt/is geweest met dergelijke zaken.

En op naar de politie, natuurlijk. Verkrachting blijft verkrachting.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten