Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2009, 18:42
Daantjer
Daantjer is offline
Dit is voor mensen die een beetje weten van pc's:

wil je je pc sneller defragmenteren, download dan: Auslogics Disk Defrag.
Dit is een heel snel defragmenteerprogramma, het enige nadeel is dat hij het niet volledig afrond, maar dan kun je dus 3x je schijf doen met dit en dan 1x met de defragmentatie van windows en ook de root files zitten op de goede plaats, dus dat scheelt ten opzichte van windows ook wel wat.

Dit scheelt op een grote defragmentatie wel een uur of 5
Oud 12-10-2009, 20:10
freyk
freyk is offline
leuk om dat te weten. en wat wil je er mee zeggen?
Wat ook leuk is om te weten, is dat wij mac os/linux/bsd niet hoeven te doen.
Oud 12-10-2009, 20:13
Verwijderd
Alle besturingssystemen defragmenteren automatisch tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 14:46
Daantjer
Daantjer is offline
XP en Vista defragmenteren niet automatisch, dat moet je instellen, dat kan uren duren als je dat de eerste keer doet, en een main file zoals je OS kan een gewone defrag van XP of Vista niet
Oud 13-10-2009, 18:35
rens..
rens.. is offline
7 wel? ik dacht het ook niet toch...?
en waarom zou je OS gefragmenteerd zijn? naja zal wel een leuk progje zijn, maar overbodig voor mij
Oud 14-10-2009, 06:47
freyk
freyk is offline
Citaat:
en waarom zou je OS gefragmenteerd zijn?
Daar zijn verschillende redenen voor.
Oud 14-10-2009, 17:27
Daantjer
Daantjer is offline
Je harddisk is magnetisch gecodeerd, als je een partitie gaat maken kunnen kleine foutjes ontstaan, je gewone defrag lost dit niet op, deze wel, windows defrag is ook nog eens sloom
Oud 14-10-2009, 17:46
M@rco
M@rco is offline
Wat een onzin. Magnetisch gecodeerd? Kleine foutjes als je een partitie maakt? Waar héb je het over?
Oud 14-10-2009, 20:04
Daantjer
Daantjer is offline
natuurtechniek, iemand die iets weet van pc's weet meestal wel wat van de achtergrond, als je schrijft op een schijf dan komt dat er in te staan, maar zodra je er een OS op zet verandert de code, zo werkt een schijf uit een vista pc niet op xp als je hem niet formatteert en er komen fouten als je een partitie maakt vanuit je OS of OS installatie, dat gebeurt, dat heeft te maken met het bovenstaande, die codes zijn bij windows niet helemaal optimaal, bij de meeste inix wel, maar dan kan het geval zijn dat na deze partitionering je OS op meerdere delen op de schijf komt, dat verandert de gewone defrag van XP of Vista niet, trouwens deze tip heb ik uit een computerblad, in ieder geval is het geen onzin als je iets begrijpt van geavanceerde natuurtechniek en nanochips (zitten in de naald van je schijf, als je het nog niet door had).
Oud 14-10-2009, 20:54
rens..
rens.. is offline
Citaat:
Daar zijn verschillende redenen voor.
ik snap waarom, ik had de vraag een beetje raar gesteld
Oud 15-10-2009, 09:00
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
natuurtechniek, iemand die iets weet van pc's weet meestal wel wat van de achtergrond, als je schrijft op een schijf dan komt dat er in te staan, maar zodra je er een OS op zet verandert de code, zo werkt een schijf uit een vista pc niet op xp als je hem niet formatteert en er komen fouten als je een partitie maakt vanuit je OS of OS installatie, dat gebeurt, dat heeft te maken met het bovenstaande, die codes zijn bij windows niet helemaal optimaal, bij de meeste inix wel, maar dan kan het geval zijn dat na deze partitionering je OS op meerdere delen op de schijf komt, dat verandert de gewone defrag van XP of Vista niet, trouwens deze tip heb ik uit een computerblad, in ieder geval is het geen onzin als je iets begrijpt van geavanceerde natuurtechniek en nanochips (zitten in de naald van je schijf, als je het nog niet door had).
Het lijkt erop alsof je het bestandssysteem bedoelt? Een schijf uit een Vista systeem werkt overigens prima onder XP. Verder is wat jij zegt, je OS op 'meerdere delen van de schijf', niet mogelijk; als de ruimte op de schijf niet 'aaneengesloten' is kun je er geen partitie van maken.

En veel computerbladen staan vol met onzin. Het is niet alsof daar experts werken, het zijn gewoon journalisten die verstand denken te hebben van computers
Oud 16-10-2009, 15:43
Daantjer
Daantjer is offline
toch vreemd dat de bladen 'Tips & Trucs' & 'Computer Totaal' gerenommeerde computerbladen zijn, of niet dan.
in ieder geval, als jij een gepartitioneerd station hebt kan na verloop van de tijd de partitie verschuiven en wordt je OS gefragmenteerd.
Oud 16-10-2009, 20:27
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
toch vreemd dat de bladen 'Tips & Trucs' & 'Computer Totaal' gerenommeerde computerbladen zijn, of niet dan.
in ieder geval, als jij een gepartitioneerd station hebt kan na verloop van de tijd de partitie verschuiven en wordt je OS gefragmenteerd.
Dat zijn helemaal geen gerenommeerde computerbladen, maar van die bladen voor leken die graag met een computer werken (of dat laatste vind ik toch). Als je iets gerenommeerd als bron wilt opgeven, kom dan alsjeblieft met een artikel uit een IEEE-magazine of iets dergelijks af.

Bovendien is wat je zegt over het verschuiven van partities regelrechte onzin. Een partitie ligt vast op je schijf, die verschuift niet zomaar, tenzij je die partitie moedwillig byte per byte enkele sectoren opschuift (en neen, dat doet Windows ook niet; want dan zou op een bepaald moment je partitie niet meer op je schijf passen en om het maar plastisch uit te drukken: eraf vallen).

Citaat:
in ieder geval is het geen onzin als je iets begrijpt van geavanceerde natuurtechniek en nanochips (zitten in de naald van je schijf, als je het nog niet door had).
Waar haal je die onzin: er zit helemaal geen naald in een harde schijf. Heb je wel eens een harde schijf open gehad op je bureau? Ik wel in ieder geval: je schrijft op je harde schijf met een zogenaamde schrijfkop (of 'head' in het Engels).

Bron en uitleg: http://web.sfc.keio.ac.jp/~rdv/keio/...007/lec11.html

Daarnaast stel ik me grote vragen bij je kennis van geavanceerde natuurtechniek en nanochips. Reken maar dat je voor die toepassingen in aanraking komt met quantumfysica en halfgeleiderfysica; nu niet direct twee vakken die ze in het middelbaar geven.
Oud 16-10-2009, 22:13
Daantjer
Daantjer is offline
dat plaatje in kwestie is dus 'de naald' denk je echt dat ik dat niet weet, over die uitvinding is trouwens ook 25 jaar onderzoek gedaan, maar dat hoefde ik je vast niet te vertellen, in ieder geval is het nu quamtummechanica nanotechnologie alleen die halfgeleiders had je gelijk in, maar ik hoef je vast ook niet te vertellen dat je alles kan leren, en de basics van de eerste 2 ken ik, door de sterke magneet die in je schijf zit en de kans op statische elektriciteit kan een partitie in plaats verschuiven, de ruimte daarvoor of daarachter blijft onbruikbaar. Ik kijk wel wat ik schrijf en doe en ik ben een VWO kid die schijt heeft aan school en te veel bezig is met verdergaande dingen en als mijn broer op de uni zit en hier en daar lees ik ook wat boekjes en weet ik ook wel een beetje over dit spul, en dit plaatje is volgens mij een beetje verouderd of deze 'head' is kaput
Oud 16-10-2009, 22:13
Daantjer
Daantjer is offline
in ieder geval, het gaat nu niet meer over de software, dus delete dit maar.
Oud 18-10-2009, 20:49
Bender
Bender is offline
Lol @ topic.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten