Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2009, 14:10
lappie162
lappie162 is offline
Ik heb sinds een week ruzzie met een vriend/buurjongen. Het ging erover dat hij liegde en toen hij het wou uitleggen had ik mijn conclussie al getypt naar hem. en Zo is er dus een ruzzie onstaan. Gisteren wou ik het goedmaken. Ik probeerde hem aan te spreken op msn dat lukte ook maar na een tijdje kwam zijn nichtje en zei dat ik me mond moest houden want het had tog geen zin(Ik heb het ook even met haar gehad) Alleen dat nichtje van hem blijft tog vrijdag logeren. En ik weet niet wat ik wil doen., Heeft iemand mischien een paar tips hoe je dit kan oplossen?

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2009, 15:41
ganralph
ganralph is offline
loop naar je buurjongen toe (zal niet ver zijn) en biedt hem je excuses aan omdat je te snel een conclusie getrokken hebt. wat er ook gebeurd is, ga hem in ieder geval geen verwijten meer maken. geef aan dat het je spijt als je dingen verkeerd hebt gedaan. daarna is het aan hem om zijn hart te luchten. als hij nog boos is op jou, ga dan niet terug happen, maar laat hem zijn verhaal doen. (je moet nooit proberen je gelijk te halen als je een ruzie echt wil oplossen.)

daar heb je zijn nichtje of msn niet bij nodig. gewoon jij en die buurjongen, face-to-face netjes uitpraten.
Oud 23-10-2009, 19:14
GroeneDag
GroeneDag is offline
Praten is inderdaad een goed idee. Iets oplossen begint bij jezelf. Gewoon op aflopen, excuses aanbieden (niet zomaar 'sorry' en ook niet 'AAALSSSSJEEEEEBLIEIEEEFFFTTT VERGEEEF MEEEEEE', gewoon rustig het spijt me (echt) dat ik...)
Eventueel kan je wat chips/snoep meenemen ofzo, maar zonder gaat het vast ook wel lukken als jullie zo'n goede vrienden waren. Als hij een goede vriend was, zal hij waarschijnlijk wel vergevingsgezind zijn

Nichtjes enzo moet je je niet mee bemoeien. Dit is iets tussen jou en je buurjongen, daarmee heeft dat nichtje weinig tot niets te maken. (Al moet je ze natuurlijk niet afblaffen...)

Laatst gewijzigd op 24-10-2009 om 11:47. Reden: stukje niet meer van toepassing
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 00:05
Akhlys
Akhlys is offline
Zoals gezegd, spreek hem aan face-to-face en leg de situatie uit, laat hem zijn verhaal doen en probeer een oplossing te vinden. Ik snap zowiezo niet waarom je dit gaat bespreken met zijn nichtje Je hebt toch ruzie met hem, niet met haar..

Laatst gewijzigd op 24-10-2009 om 11:47. Reden: stukje niet meer van toepassing
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 02:11
Verwijderd
Ja, zo lost je vriendschap wel op.

Seriously though, gewoon je excuses aanbieden en laat dat nichtje erbuiten. Wil hij nog steeds niet met je praten en accepteert hij je excuses niet, dan laat je hem lekker rotten. Een echte vriend zou namelijk wel open zijn voor conversatie en op z'n minst jouw kant van het verhaal willen weten, toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten