Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het UWV neemt de salarisschuld over:
Zij zullen vervolgens na de belastingdienst op de lijst van schuldeisers staan wat betekend dat zij het geld redelijkerwijs vaak nog wel weer terug zien De loonvordering mag niet ouder zijn dan zes maanden na het faillissement grtz ivo
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, maar er staat in het wetboek NIET bij dat dat ook geldt voor bedrijven die onder curatele staan of failliet zijn verklaard. BW 3: 15 lid 1: Is een prestatie aan twee of meer schuldeisers verschuldigd, dan heeft ieder van hen een vorderingsrecht vor een gelijk deel, tenzij uit wet, gewoonte of rechtshandeling voortvloeit dat de prestatie hun voor ongelijke delen toekomt of dat zij gezamelijk één vorderingsrecht hebben (BW 3: 166 lid 2) Misschien dat je gelijk hebt (zie vetgedrukte deel). Maarja, je staat wel gelijk met alle andere werknemers. |
![]() |
||
Citaat:
Sinds de DSB duiken dergelijke termen overal op in FAQ's over de DSB. Bijvoorbeeld: http://www.businesscompleet.nl/kenni...ement-dsb.html
|
Verwijderd
|
Het loon verdiend na faillietverklaring is iniedergeval een boedelschuld (zie artikel 40 faillissementswet) . De boedelschuld gaat, als ik het me goed herinner (het is alweer een tijdje geleden dat ik faillissementsrecht gehad heb), voor op alle andere vorderingen (het salaris van de curator is bijvoorbeeld ook een boedelschuld).
Wat betreft het loon verdiend voor het faillissement; ik heb het zo snel niet kunnen vinden, maar volgens mij heeft T_id gelijk en is er sprake van een bevoorrechte vordering. Een bevoorrechte vordering komt voor de concurerende vorderingen, maar na de boedelschuld. |
![]() |
|
|