Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2009, 15:58
KoetjeBoe! XD
KoetjeBoe! XD is offline
Ik zit in de 2e en vrienden van mij hebben me uitgenodigd om een keer mee te gaan blowen.
ik heb gezegd dat ik erover na denk maar ik weet niet nog ik het ga doen
Wat moet ik doen?
en hoe oud waren jullie toen je begon met blowen.
ik ben 14 en ik drink soms wel op feestjes.
vind je dat te jong?

Xje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2009, 17:56
MTpower
MTpower is offline
14 vind ik te jong.
En of je het moet doen of niet ligt aan je zelf. Laat je in ieder geval niet opdringen, als je er niet achter staat valt het toch erg tegen en is het misschien zelfs verre van plezierig.
Oud 06-10-2009, 17:56
Verwijderd
Ik was 13 toen ik voor het eerst een joint rookte, maar de leeftijd waarop je iets voor het eerst probeert zegt helemaal niks. Als je vrienden je hebben uitgenodigd maar je er nog niet zeker over bent, raad ik je aan om het niet te doen. Dat je twijfelt geeft eigenlijk al aan dat je er nog niet 100% klaar voor bent. Als ik jou was zou ik een tijdje wachten totdat je denkt dat je er wél klaar voor bent, dan kun je namelijk altijd nog naar die vrienden toestappen om te vragen of je een keertje mee mag roken. En of dat nou op je 14e of op je 18e is, dat maakt natuurlijk niks uit.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 21:32
Verwijderd
Als je er over twijfelt; duidelijk niet doen. Als je op jouw leeftijd drugs gaat gebruiken terwijl je er niet zeker over bent, zal het later erg lastig worden om controle over je drugsgebruik te krijgen.

Denk er nog eens goed over na, maar ik raad je echt aan om sowieso nog een paar jaar te wachten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 22:49
Verwijderd
heb de titel ff aangepast..iets duidelijker zo
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 07:15
Verwijderd
14 is te jong imho
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 12:06
Verwijderd
bij twijfel altijd niet doen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2009, 21:00
Vice
Vice is offline
Er is maar één iemand die kan beslissen of je het moet uitproberen en dat ben je toch echt zelf. Persoonlijk vind ik 14 jaar niet te jong.
Oud 08-10-2009, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Persoonlijk vind ik 14 jaar niet te jong.
Waarom niet, vraag ik me af? Ik zelf vind het namelijk wel te jong, dan is je brein en geest nog zo hard in ontwikkeling, dat ik vind dat je dat dan nog niet in gevaar moet brengen door drugs te proberen/gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 09:22
jeweetzelluf13
jeweetzelluf13 is offline
je moet gewoon die hijssies nemen en die soetoes ook gewoon alcohol erbij om lekker droengoe te worden je hoeft niet bang te zijn gat niks gebeuren ergste is dat je kotst maar is wel heel erg geval waarsch ga je lachen en daarna honger ahahaha

peacee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 11:45
Uice
Uice is offline
Leeftijd zegt niet zoveel, dat verschilt enorm per persoon. Belangrijker is de regel dat je bij twijfel geen enkele drug gebruikt.
Oud 09-10-2009, 12:06
Verwijderd
Citaat:
je moet gewoon die hijssies nemen en die soetoes ook gewoon alcohol erbij om lekker droengoe te worden je hoeft niet bang te zijn gat niks gebeuren ergste is dat je kotst maar is wel heel erg geval waarsch ga je lachen en daarna honger ahahaha

peacee
Hou je bek.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 14:31
Vice
Vice is offline
Citaat:
Waarom niet, vraag ik me af? Ik zelf vind het namelijk wel te jong, dan is je brein en geest nog zo hard in ontwikkeling, dat ik vind dat je dat dan nog niet in gevaar moet brengen door drugs te proberen/gebruiken...
Omdat naar mijn mening een heel verschil zit tussen één keer proberen en wekelijks/dagelijks gebruiken. Een paar heisjes nemen lijkt mij niet heel schadelijk. Maar misschien dat jij uit je omgeving minder goede ervaring hebt.
Oud 10-10-2009, 02:24
Verwijderd
Citaat:
Omdat naar mijn mening een heel verschil zit tussen één keer proberen en wekelijks/dagelijks gebruiken. Een paar heisjes nemen lijkt mij niet heel schadelijk. Maar misschien dat jij uit je omgeving minder goede ervaring hebt.
Dat ben ik met je eens, daar zit zeker een verschil tussen. Een eenmalige keer proberen lijkt me geen significante schade te geven, maar ik heb het vaker wel dan niet gezien dat het niet bij die 1x proberen bleef. Stoerdoenerij onder groepjes jonges etcetera, ook met drugs op die leeftijd. Jongeren die op die leeftijd al in aanraking komen met softdrugs, zijn meestal niet de minst openminded mensen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 19:31
voussavez?
voussavez? is offline
Gewoon uitproberen kan geen kwaad, alleen zou ik niet in 1 keer een hele jonko wegpaffen. Neem gewoon een aantal trekjes, kijk hoe het voelt, en als je het lekker vindt neem je de volgende keer wat meer trekjes. Maar gebruik het alleen als genotsmiddel, niet om van je problemen weg te komen of zoiets.
Oud 11-10-2009, 15:50
arPos
arPos is offline
Als je twijfelt moet je het m.i. niet doen.
Je wilt het of wel of niet, het is een keuze geen verplichting.
Oud 11-10-2009, 21:58
Verwijderd
Absoluut doen. Ik wou dat ik er wat vroeger aan begonnen was.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 09:09
Twanos
Twanos is offline
Als je er niet helemaal achter staat is de kans toch groot dat je het geen leuke ervaring gaat vinden.

De meeste drugs, en bij wiet ook, versterken je emoties, dus als jij je onzeker voelt over het gebruik, zul je je waarschijnlijk ook ongemakkelijk gaan voelen als je stoned bent. Wacht gewoon nog even totdat je er helemaal achter staat (of doe het misschien wel helemaal nooit als je het niet echt wat lijkt). 14 is wel wat jong ook hoor... Voor een keertje niet erg, maar stel(!) dat je het op die leeftijd vaker gaat doen dan heeft dat wel invloed op je ontwikkeling.
Oud 12-10-2009, 19:40
KoetjeBoe! XD
KoetjeBoe! XD is offline
Citaat:
heb de titel ff aangepast..iets duidelijker zo
Dank je! is inderdaad dudelijker!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 20:02
Dice94
Dice94 is offline
Het ligt helemaal aan jezelf.
Mijn eerste keer was toen ik 14 was. Ik was zo nieuwschierig, ik wilde het echt een keer doen. Dus heb ik met een paar vrienden afgesproken die het allemaal voor de eerste keer gingen doen. We hebben 1 iemand laten halen die dagelijks blowt en hebben het toen is op een avond gedaan. Ik vond er niks aan. Iniedergeval de eerste keer niet. Ik doe het heel soms, en het kan heel plezierig zijn.

Maar het ligt helemaal aan jezelf, ik kwam zelf op het idee om het is te proberen, maar ik zat wel in de 3e, dus ik was sowieso bijna 15.
Als jij er je twijfels bij hebt moet je gewoon tegen je vrienden zeggen dat je er geen zin in hebt. Misschien een andere keer.

Citaat:
Jongeren die op die leeftijd al in aanraking komen met softdrugs, zijn meestal niet de minst openminded mensen.
Dit hoeft niet hoor, wat je al zegt de meeste. Maar ik ben bijvoorbeeld wel een uitzondering.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 01:35
Madness212
Madness212 is offline
Eerste keer dat ik blowde was ik 15(ben ik nou nog).
Maar ik doe het maar 1 a 2 x per week.Dus als je het onder controle kan houden zou je wel is kunnen gaan blowen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 13:23
Verwijderd
als je twijfelt, moet je het gewoon niet doen. je moet je er wel prettig bij voelen en op de leeftijd die je nu hebt is het gewoon spannend om zulke dingen te doen, ik was 13 toen ik voor het eerst blowde, maar ik was/ben gewoon een heel nieuwsgierig wezen maar als je twijfelt moet je het gewoon lekker niet doen.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 18:41
93sfie
93sfie is offline
ik was 13 toen ik voor het eerst blowde.
ik was er eerst zó op tegen, maar in een opwelling heb ik het toch geprobeert.
heb er achteraf geen spijt van gehad.

als je het toch besluit te doen, neem dan niet teveel hijsjes.
de meeste mensen voelen de eerste keer (bijna) niks.
blijf dus niet doorsucken omdat je iets wil voelen, want dan zou je bad kunnen gaan.

ik zeg doen. een keer proberen kan geen kwaad.
dan weet je gelijk hoe het is..
maar je moet het niet doen omdat je vrienden het willen.
zorg in ieder geval dat je je relaxt voelt als je ermee begint, en niet loopt te stressen ofzo.
want daar word het door het blowen niet beter op.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 20:02
Verwijderd
Niet doen, raak je van in de problemen. En er zijn verhalen van mensen die vermoord werden omdat ze geen drugs hadden, al waren dat dealers. Maar je raakt er flink van in de shit.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 21:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zoals de verstandige mensen zeggen, bij twijfel niet doen. En of 14 te jong is? Life's a bell curve dus dat kun je alleen zelf inschatten.
Oud 27-10-2009, 17:11
arPos
arPos is offline
Citaat:
Niet doen, raak je van in de problemen. En er zijn verhalen van mensen die vermoord werden omdat ze geen drugs hadden, al waren dat dealers. Maar je raakt er flink van in de shit.
you can't be serious.
Oud 27-10-2009, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 21:09
Verwijderd
Citaat:
er was ook een verhaal dat de wereld in 2012 ten onder zou gaan
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 01:49
Verwijderd
Citaat:
:')
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 10:01
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
er was ook een verhaal dat de wereld in 2012 ten onder zou gaan
is
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 22:30
Verwijderd
Ik ben trouwens een fel voorstander dat iedereen op de hele wereld verplicht een jointje rookt op de zondagmiddag. Ik ben oprecht ervan overtuigd dat dat een hoop problemen oplost.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 14:21
Anna -
Anna - is offline
Citaat:
Ik zit in de 2e en vrienden van mij hebben me uitgenodigd om een keer mee te gaan blowen.
ik heb gezegd dat ik erover na denk maar ik weet niet nog ik het ga doen
Wat moet ik doen?
en hoe oud waren jullie toen je begon met blowen.
ik ben 14 en ik drink soms wel op feestjes.
vind je dat te jong?

Xje
Heeeea,
Bij twijfel zou ik het niet doen,
het is moeilijk om nee te zeggen maar je moet er wel achter staan.
Uituindelijk ben jij degene die het moet beslissen.
Tip 1: Doe het bij vetrouwde vrienden (als er iets gebeurt dan kunnen ze je helpen).
Tip 2: Blow niet als je een dip hebt want je dip word erger doe het gewoon als je er echt zin in hebt !
Voorderest wens ik je heel veel succes en veel plezier.

xx
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 07:53
N-S-93
N-S-93 is offline
Bij twijfel niet doen.
Omdat het je emoties versterkt wordt het waarschijnblijk een kutervaring. Ik heb het nooit gedaan als ik twijfelde en pas voor het eerst toen ik er echt zin in had (16 jaar). Goed, ik was al half lam (wat geen goede tip is, want de ochtend daarna ).
Met citaat reageren
Oud 09-11-2009, 08:58
Super Vagio
Super Vagio is offline
Idd, bij twijfel niet doen. Die eerste keren komen vanzelf, wanneer het moment voor jou er is / jij er klaar voor bent .
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 22:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben trouwens een fel voorstander dat iedereen op de hele wereld verplicht een jointje rookt op de zondagmiddag. Ik ben oprecht ervan overtuigd dat dat een hoop problemen oplost.
verplicht niet, maar het lijkt me in ieder geval beter dan naar de kerk.
Oud 10-11-2009, 22:15
Vice
Vice is offline
Ik vraag me trouwens af waarom je erover zou twijfelen. Bij sommige harddrugs kan ik het begrijpen, maar één joint stelt echt niet veel voor. zeker niet als het maar bij een paar hijsje blijft.
Oud 11-11-2009, 17:14
Super Vagio
Super Vagio is offline
juh dat is wel zo opzich, maar als t je eerste keer drugs / mind alteringgoedje is en je weet niet wat je moet verwachten kan t best wel spannend zijn lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 17:53
SacredRose
SacredRose is offline
ik ben het wel met vice eens. het kan geen kwaad als je maar een paar hijsjes neemt. verder is het er aan verslaaft raken een kwestie van sterk in je schoenen staan. dat is voor de een makkelijker voor de ander.

en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hij gedaan heeft.
Oud 11-11-2009, 23:25
Verwijderd
Citaat:
juh dat is wel zo opzich, maar als t je eerste keer drugs / mind alteringgoedje is en je weet niet wat je moet verwachten kan t best wel spannend zijn lijkt mij.
Dat ben ik met je eens, en ook een paar hijsjes kunnen de eerste keer al goed hard aankomen. Als je dan nog totaal geen ervaring hebt met onder invloed zijn kan dat best wel even wennen zijn en ik kan me goed voorstellen dat lang niet iedereen dat chill vindt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 19:53
anoniem93
anoniem93 is offline
ik wil komende zaterdag ook voor het eerst blowen.
maar ik weet niet wat ik moet verwachten.
kan iemand vertellen hoe het voelt als je geblowd hebt?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 20:17
Vero-naa
Vero-naa is offline
ik vind 14 te jong. maar uiteindelijk is het je eigen keus.
maar zoals de anderen ook al zeggen
bij twijfel nooooit doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten