Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2009, 14:01
jron
jron is offline
Hey,

Ik ben Jron, 17 jaar (over kleine 5 maandjes 18) en doe (maar niet lang meer) MBO Werkpl. manager niveau 4 opleiding.
Ik wil gaan stoppen omdat deze opleiding mij niet bevalt en nog meer zaken die er niet toedoen.

Mijn probleem is nu dat ik een nieuwe opleiding wil gaan beginnen maar die begint pas volgend jaar september, en mijn vraag is nu of ik zomaar kan stoppen met mijn huidige opleiding en ga werken totdat mijn nieuwe opleiding van start gaat en/of ik nog leerplichtig ben.

ps; ik weet niet of het belangrijk is maar ik heb een VMBO GL T diploma en mijn volgende opleiding zal Vrede en Veiligheid worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2009, 14:04
Verwijderd
Je bent leerplichtig tot je een startkwalificatie (HAVO, VWO of MBO diploma) hebt, of tot het eind van het schooljaar waarin je 18 wordt. Aan één van die twee dingen moet je voldoen voor je leerplicht wegvalt. Omdat jij nog geen havo, vwo of mbo diploma hebt en tijdens dit schooljaar 18 wordt, ben je dus nog tot het eind van dit schooljaar officiëel leerplichtig.

Probeer of je iets met je decaan kunt regelen wat betreft een tijdelijke vrijstelling of opschorting van de leerplicht ofzo. Bij gemotiveerde leerlingen willen ze soms wel eens uitzonderingen maken.

Laatst gewijzigd op 02-12-2009 om 16:22.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 00:58
jron
jron is offline
Okeé bedankt voor je reactie, ik zal morgen wel eens naar de leerplichtambtenaar en de decaan bellen en hopelijk maken ze een uitzondering. Anders moet ik tijdelijk maar naar een andere opleiding voor 'n paar maanden want waar ik nu zit wil ik echt weg.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:06
Pater Noster
Pater Noster is offline
Je kan toch gewoon ingeschreven blijven tot eind van het schooljaar maar gewoon niet meer naar de lessen gaan?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
Je kan toch gewoon ingeschreven blijven tot eind van het schooljaar maar gewoon niet meer naar de lessen gaan?
Ik weet niet hoe het op het MBO zit, maar op het HBO is het zo dat als je uitschrijft je niet hoeft te betalen voor de maanden dat je geen les krijgt. Ingeschreven blijven kan dus flink wat geld kosten.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 13:49
Lotte^^
Lotte^^ is offline
ja maar op mbo kan je je als 17 jarige niet zomaar uitschrijven vanwege de leerplicht.

ikzelf ben ook gestopt toen ik 17 was. ook op mbo. de school liet mij de rest van het schooljaar ingeschreven staan, dus ik kon gewoon gaan werken.
dus gewoon overleggen met je school
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten