Ik werk fulltime en heb 's avonds eigenlijk nooit meer zin om boodschappen te doen dus een keer per week (vrijdag als ik vrij ben, anders zaterdag) doe ik de 'grote' boodschappen. Dan haal ik eten voor het aantal dagen dat ik thuis eet die week, wc-papier, wasmiddel, toiletartikelen, dat soort dingen. Halverwege de week haal ik dan nog wel extra brood, fruit en groente en andere verse dingen. Ik heb niet zo'n groot vriesvak dus er kan niet meer dan een brood tegelijk in en nog wat kleine dingetjes. Vaak haalt m'n vriend dan even die extra dingetjes want hij komt langs de supermarkt als ie naar huis komt en ik moet er sinds ik verhuisd ben voor om fietsen (en als hij gaat ben ik minder geld kwijt want hij haalt dan wel duurdere merken dan ik maar neemt niet nog allerlei dingen mee die ik eigenlijk niet nodig heb, ik sms gewoon m'n lijstje door).
Ik eet meestal een keer pasta, een keer rijst, een keer aardappels, een keer iets anders (lasagne, couscous, quiche, wraps oid) en nog een keer laat ik m'n vriend kiezen of haal ik wat ofzo. Ik bepaal dan nog niet wat ik welke dag eet maar kijk wel een beetje naar wat ik ga doen die dag. Ik heb nu bijvoorbeeld een keer per week 's avonds rijles en dan weinig tijd om te koken en te eten dus dan haal ik wat uit de vriezer. Ik probeer ook minstens een keer per week voor twee keer tegelijk te koken (nasi, stamppot, pasta oid) waarvan ik dan een portie invries die ik dan de week erna op kan eten.
Bij m'n schoonouders hebben/hadden ze echt een heel schema van op maandag aardappels groente en vlees, op dinsdag vis (want: markt), op woensdag pasta, op donderdag ook aardappels groente en vlees, op vrijdag iets van nasi of kip kerrie ofzo, op zaterdag patat en op zondag chinees of pizza. Daar zijn ze nu een beetje vanaf gestapt want het had vooral te maken met mensen die gaan sporten enzo maar toch merk je dat het nog wel blijft. Ik krijg vaak te horen dat mensen het autistisch vinden maar ik vind het wel handig, kan ik kiezen welke avond ik bij m'n vriend ga eten op basis van wat ik lekker vind

(m'n vriend lust geen vis maar moet het wel eten en komt vaak op dinsdag bij mij eten

) Bij mijn ouders hadden we thuis zoiets niet.