Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Lol, mocht ik maar zulke scripties schrijven
![]() Vragen: - leeftijd 21 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. ik vind sommige wel leuk om te lezen. Idem dus ook de superhelden. - Wanneer vind je een held een superheld. Wanneer het de hoofdrolspeler is in een verhaal? Is gewoon hoe een schrijver hem neerzet. En wat is het verschil tussen een held en superheld?? - Wie is je favoriete superheld. Gambit! (uit de x-men) - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Spiderman - Wie is je favoriete schurk. Magneto - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Tuurlijk! Anders zou het begrip: held er niet zijn. Ook hebben kinderen (en volwassenen ![]() - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Ja, als je kijkt naar de Joker in Batman is die volgens mij populairder. Dit komt omdat het een meer extravant persoon is dan de introverte Batman. |
![]() |
|
Verwijderd
|
- leeftijd
20 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Ik heb niet echt een boeiende mening over superhelden, maar ik denk dat ze essentieel zijn voor een stripverhaal of tekenfilm. - Wanneer vind je een held een superheld. als er maar een held is in het verhaal. Of een opperheld (de baas van de helden) - Wie is je favoriete superheld. Robin hood en Mega mindy - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Mega Mindy de tijdelijke populairste en Robin Hood en Superman de all-time favorites - Wie is je favoriete schurk. Cruella deville van 101 dallmatiers. Die vond ik vroeger echt het allerengst samen met de tijger van junglebook. - Denk je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Ja. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Nee |
![]() |
|
Verwijderd
|
- leeftijd
26 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Sja, het boeit me weinig. Tenzij ze tof zijn, zoals in Watchmen. - Wanneer vind je een held een superheld. Geen idee. Als ie bovennatuurlijke krachten heeft danwel continu klaarstaat om de dag te redden. - Wie is je favoriete superheld. Ik heb geen favoriet. - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Batman. - Wie is je favoriete schurk. De Joker. - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Ja, want anders is het bestaan van de superheld ook nutteloos, anders zitten ze alleen maar mensen uit brandende gebouwtjes te redden en levert dat weinig spanning op. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Ja hoor. Alvast bedankt, he. ![]() ![]() Graag gedaan.[/QUOTE] |
![]() |
|
- leeftijd
22 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Ik vind het een te grote groep om algemene uitspraken over te kunnen doen. - Wanneer vind je een held een superheld. Als hij bovennatuurlijke krachten heeft, of die niet heeft maar wel min of meer als superheld geaccepteerd is (zoals Batman). - Wie is je favoriete superheld. Batman en Stardust the Super Wizard. - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Batman. - Wie is je favoriete schurk. Joker. - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Ja, zonder schurk heeft de gemiddelde superheld weinig te doen. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Ja, het zijn vaak kleurrijkere en interessantere personages dan de superhelden, die vaak gewoon standaard good guys zijn.
|
Verwijderd
|
- leeftijd
22 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Ik heb er geen eenduidige mening over, omdat het inderdaad wel een erg grote groep is. Sommige zijn heel gaaf. Meestal vind ik ze wel amusant op een 'ha lekker fout'-manier. - Wanneer vind je een held een superheld. Als hij gedreven is om de wereld te verbeteren/beschermen tegen extreem gevaar en dit ook geregeld (lees: het is zo'n beetje dagelijkse kost) doet, al dan niet middels bovennatuurlijke krachten. Iemand is wel eerder een superheld is als 'ie bovennatuurlijke krachten heeft. Hij moet bovendien een hoogontwikkeld gevoel van moraliteit en(/of) plichtsgevoel hebben. - Wie is je favoriete superheld. Stardust the Super Wizard ja <3 En Birdman. En The Tick. En Superworm Jim. De laatste twee mogen dan wel parodieën op superhelden zijn, dat maakt ze nog niet minder superheld. - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Batman. - Wie is je favoriete schurk. Reducto en Chairface Chippendale, maar ik heb het idee dat ik The Joker ook wel een sympathieke kerel zou vinden als ik me meer in het hele Batman-gebeuren zou verdiepen. - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Nouja, niet in alle stripverhalen en tekenfilms. Maar in stripverhalen en tekenfilms over superhelden is een schurk wel zo handig, ja, anders is er niemand om de aarde constant te bedreigen met death rays en what not. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Schurken en superhelden zijn een extreme tweedeling van een compleet geheel: de mens. Het is onze moraliteit en immoraliteit, die met elkaar strijden. Of nouja, bovenal zijn het gewoon mannen en vrouwen in rare pakjes, maar op het vlak van identificatie met de personages is het wel zo dat we iets van beide kanten hebben. Daarom vind ik het niet vreemd dat we ons met beide kunnen identificeren. De schurk is bovendien vaak de underdog, wat meer motivatie geeft om 'voor hem' te zijn, en zijn persoonlijkheid wordt dieper en uitgebreider uitgewerkt waardoor mensen meer begrip voor z'n standpunt krijgen. Zeker als z'n wandaden komen uit een vorm van onbegrip en een gevoel van niet geaccepteerd worden, want iedereen heeft wel zoiets van 'oh ik ben zo getergd en onbegrepen'. Tot slot zijn de rare pakjes van de schurk vaak gaver en is hij vaak ook gewoon meer badass. Dus ja, ik kan het uitstekend begrijpen als 'ie populairder is. |
![]() |
|
- leeftijd
24 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Zeker de klassieke superhelden vind ik erg leuk, nieuwe concepten kunnen ook aanspreken. - Wanneer vind je een held een superheld. Ten eerste moet hij superkrachten hebben, anders is hij geen superheld maar gewoon held (zoals Batman). En daarnaast moet hij vechten voor het goede, schurken slaan en omaatjes helpen oversteken. Ideaal gezien is hij in conflict met een deel van de maatschappij, ondanks zijn superkrachten en goede bedoelingen, en heeft hij een alterego of onderduikadres. (Notitie: hij kan overal eventueel vervangen worden door zij.) - Wie is je favoriete superheld. Ik kan niet zo kiezen tussen Spidey en Kurt Wagner/Nightcrawler. - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Spidey denk ik, al is Wolverine sinds zijn laatste film ook weer popi. - Wie is je favoriete schurk. The Joker was direct mijn vriend, ik geloof dat ik daar niet de enige in ben. - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Jazeker. Er zal iemand moeten zijn om tegen te vechten wat van belang is voor het voortbestaan van de mensheid. Anders is een superheld een beetje een overbodige luxe. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Jazeker. Ten eerste worden schurken vaak heel gaaf getekend, zijn ze slim en inventief, zitten er allerlei dramatische verhalen achter hun beweegredenen en hebben ze iets mysterieus. Daarnaast is de bad-boy rol natuurlijk aantrekkelijker voor beginnende pubers dan de goody two shoes superhelden met hun mooi gestreken shirtjes. Overigens heeft een vriendin van me een kwalitatieve studie gedaan naar de beleving van superhelden (en dan voornamelijk spiderman) bij heel jonge kinderen (wel in het buitenland). Mocht je contact met haar op willen nemen, dan kun je me PM'en en dan vraag ik of ze dat goed vindt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
- leeftijd
24 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Niet echt veel vind ik daarvan. - Wanneer vind je een held een superheld. als hij dingen kan die normale mensen niet kunnen. - Wie is je favoriete superheld. die heb ik niet. - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. geen flauw idee. - Wie is je favoriete schurk. heb ik niet. - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. ja natuurlijk die zorgen dat de superheld iets te doen heeft. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. jazeker. |
![]() |
|
- leeftijd
Ja. - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. In tekenfilms zijn ze te watered down en in strips verschilt het niveau te sterk. - Wanneer vind je een held een superheld. Objectief gezien als hij voldoet aan de "conventies". Maar ja, het is allemaal niet zo zwart-wit. - Wie is je favoriete superheld. Spawn, The Darkness, Deadpool, Squirrel Girl, Spidey en Dream (The Sandman). Die laatste is natuurlijk geen echte superheld, maar ja. - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Batman. - Wie is je favoriete schurk. Hmm. High Evolutionary, Venom, Doc Doom, The Beyonder, Black Bolt, Loki. Joker vind ik trouwens een vreselijk non-personage. Hij werkt vrijwel uitsluitend als plot device en niet als persoonlijkheid. Totaal onboeiend. - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Natuurlijk, hoewel moderne comics aanzienlijk minder rechtlijnig en oppervlakkig zijn dan vroeger. Afwijken van het patroon is tegenwoordig heel normaal. - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Als de held een kutkarakter is en de schurk niet, sure. Meestal zijn de helden echter de betere personages, omdat ze meer verdieping hebben genoten. Met name de grote bekende helden gaan al decennia mee en bijna alle mogelijke aspecten van hun persoonlijkheden zijn veelvuldig geexploreerd. Ik zou zelfs willen zeggen dat superhelden (de grootheden) het meest ontwikkeld zijn van alle literaire personages. Ik begrijp wel dat men "bad guys" leuker vindt, maar de niet-frontrunners zijn vaak beperkt qua diepgang. De echte frontrunners zijn gelukkig wel echt goed en complex, zoals Dr. Doom.
Laatst gewijzigd op 29-10-2009 om 22:17. |
![]() |
|
- leeftijd
16 - Wat vind jij van superhelden uit stripverhalen en /of tekenfilms. Verschilt ene keer nichterig as hell andere keer F*cking Baddass - Wanneer vind je een held een superheld. Als hij een cool pakje heeft - Wie is je favoriete superheld. Roshak - En welke denk je dat op dit moment het populairst is. Badman - Wie is je favoriete schurk. The Joker - Den je dat schurken een belangrijk onderdeel zijn in de stripverhalen en/of tekenfilms. Dat weet ik - Vind je het begrijpelijk wanneer een schurk populairder is dan de superheld. Ja
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Verder heet het personage Rorschach, niet 'Roshak' en is het personage in de film waardeloos.
||
Citaat:
2. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat niet iedereen weet hoe die stomme vlekken die door ongeloofwaardige psychiaters in slechte films aan ongeloofwaardige victims of society in diezelfde slechte films laten zien, die zowel op vlinders als op gruwelijke moordscènes kunnen lijken, heten.
|
Maar zelfs als helden je niet zoveel interesseren tot je de film daadwerkelijk aan het kijken bent of het stripboek voor je neus hebt kun je nog steeds een favoriet hebben zonder er veel over te weten. Je hoeft ook geen wijnexpert te zijn om te mogen melden dat je een bepaalde wijn het lekkerst vindt.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Hulp nodig bij mijn scriptie Masjenka | 2 | 29-11-2014 14:19 | |
Studeren |
Hulp voor Master scriptie Loyaliteitsprogramma's MariskaNebbonk | 2 | 31-03-2014 09:00 | |
De Kantine |
Hulp nodig bij mijn scriptie over Facebook! :) susannel | 1 | 22-06-2011 22:33 | |
Studeren |
Hulp nodig voor scriptie! thenotebook | 5 | 18-06-2011 20:49 | |
Algemene schoolzaken |
Hulp nodig bij scriptie Miss Armani | 10 | 26-05-2006 01:25 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Franz Lizst gestoordeann | 1 | 24-12-2002 16:14 |