Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2011, 15:55
honnepon88
honnepon88 is offline
Dag allemaal!

Ik heb mijn diploma gehaald voor directiesecretaresse mbo-niveau 4. Deze opleiding heb ik versneld afgerond in 1,5 jaar tijd.

Nu ben ik opzoek naar werk, maar wat valt dat vies tegen zeg. Ik dacht dat in soortgelijke functies altijd wel wat te vinden was. Ik heb me bij diverse uitzendbureau's aangemeld en diverse sollicitaties verstuurd. Alleen overal vragen ze toch 3-5 jaar werkervaring en dat heb ik niet.

Nu is mijn vraag hebben jullie nog tips voor mij? Ik heb al op best veel advertenties gereageerd, maar heb nog helemaal niks gevonden. Misschien dat iemand mij kan helpen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 04-07-2011, 19:25
Martiño
Martiño is offline
Dat is vervelend dat ze werkervaring vragen! Mijn advies is om altijd te reageren, ook op functies waar ervaring wordt gevraagd! Er is altijd kans dat je wordt uitgenodigd (bijvoorbeeld als er weinig sollicitanten zijn), en een goede sollicitatiebrief kan voor een uitnodiging zorgen, en een goed gesprek kan dan tot een baan leiden! Schrijf als het moet honderd brieven, er hoeft er maar één te zijn die je uitnodigt. Schrijf ook bedrijven aan die geen openstaande vacatures hebben.

En ervaring hoef je niet perse als secretaresse op te doen, kijk of je ergens een tijdelijk baantje kunt vinden waar je wel iets administratiefs o.i.d. kan doen, al is het maar om een beetje ervaring op te doen.
Oud 04-07-2011, 23:25
honnepon88
honnepon88 is offline
Dat is idd wel een goed idee om te doen. Misschien dat ik zelf ook te kritisch ben hoor. Ik heb gewoon in mijn hoofd van ik heb mijn diploma en wil graag vast werk hebben zeker nu ik ook net verhuisd ben. Bedankt voor je reactie iig!
Oud 04-07-2011, 23:47
T_ID
T_ID is offline
Inderdaad, gewoon solliciteren, al heb je die ervaring niet. Veel van de eisen zijn gewoon volslagen onzin. Vast werk krijg je niet als jongere. Vaste contracten zijn zo vast, dat die aan een jongere aanbieden een financieel risico is. Meestal doen ze eerst een paar jaar lang een jaarcontract.
Oud 05-07-2011, 11:47
honnepon88
honnepon88 is offline
Bedankt voor de reactie! Ik neem jullie tip van harte en ik hoop idd dat het wat word.
Oud 14-07-2011, 10:22
honnepon88
honnepon88 is offline
Nou ik heb nu al op diverse advertenties gereageerd, maar zonder succes. Veel blijven toch hameren op de werkervaring die je minimaal moet hebben. Of ik krijg de reactie dat ik niet bij het profiel pas. Ondanks dat ik op een startersfunctie heb gereageerd krijg ik als feedback dat ze toch maar iemand in dienst hebben genomen met net dat beetje meer ervaring...ik weet dat de markt laag ligt enzo, maar ook starters horen toch een kans te krijgen op de arbeidsmarkt? Iemand anders hier ook ervaring mee? Heeft er iemand nog meer bruikbare tips? Ik kan ze goed gebruiken!
Oud 14-07-2011, 20:00
Verwijderd
Je kunt ook min-of-meer relevante werkervaring opdoen iets onder je niveau, bijvoorbeeld als administratief medewerker of helpdeskmedewerker.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2011, 20:12
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nou ik heb nu al op diverse advertenties gereageerd, maar zonder succes. Veel blijven toch hameren op de werkervaring die je minimaal moet hebben. Of ik krijg de reactie dat ik niet bij het profiel pas. Ondanks dat ik op een startersfunctie heb gereageerd krijg ik als feedback dat ze toch maar iemand in dienst hebben genomen met net dat beetje meer ervaring...ik weet dat de markt laag ligt enzo, maar ook starters horen toch een kans te krijgen op de arbeidsmarkt? Iemand anders hier ook ervaring mee? Heeft er iemand nog meer bruikbare tips? Ik kan ze goed gebruiken!
Momenteel is dit helaas in heel veel vakgebieden een probleem. Wat ik bij mijn eigen werkgever zie is dat alle functies intern worden opgevuld. De functies die extern worden uitgezet zijn het type functies waarvoor ze echt niemand konden vinden binnen het bedrijf en vaak gaat het dan om de functies waar extra eisen (zoals werkervaring) relevant zijn.
Daarom moet je eigenlijk zorgen dat je ergens intern komt. Zoek dan specifiek naar een bedrijf dat groot is en waar naar jouw verwachting veel directiesecretaresses werken. Kijk of je daar iets kan krijgen (liefst in je straatje, maar anders een andere functie). Je bent dan ook intern en zodra er iemand weggaat mag je intern solliciteren. Dat helpt echt enorm.

Als zelfs zo'n lagere functie niet lukt, dan zou je eventueel nog een werkervaringsplek kunnen overwegen. Sommige bedrijven bieden dat aan en bij andere kan je het proberen met een open sollicitatie. Een werkervaringsplaats is eigenlijk een soort verlengde stage (soms niet betaald, soms met een kleine vergoeding). Al doe je dat maar 1 dag in de week, ook dan ben je intern. Het nadeel is dus wel dat je werkt voor een nauwelijks loon, dus het is waarschijnlijk je laatste keuze en je moet ook wel echt het idee hebben dat er behoorlijk vaak interne vacatures zijn zodat je gauw een betere positie krijgt.
Reageren

Regels voor berichten