Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2009, 14:28
Verwijderd
Ik ben aan het solliciteren voor een bijbaantje en kwam al bij een aantal sollicaties tegen dat ik een salarisindicatie moet geven. Ik ben al een beetje aan het Googlen geweest, maar werd niet heel veel wijzer. Dus mijn vraag: wat kan ik het beste invullen? Moet ik het per maand of per week aangeven? En moet ik van mijn vorige salaris uitgaan?

Als achtergrondinfo: ik ben 23, heb 1,5 jaar gewerkt als secretaresse en daarvoor 5 jaar als assistente in de zorg. Bij m'n laatste baan verdiende was m'n uurloon iets meer dan 12,50 netto geloof.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2009, 15:12
Balance
Balance is offline
Het maakt nogal uit voor wat voor bijbaantje je gaat hè
Ga je bij de AH vakken vullen of ga je opnieuw als secretaresse of verzorgende werken.
Heb je voor je bijbaantje bijv. een opleiding nodig? Dan wordt het al heel anders.
Oud 01-11-2009, 15:52
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Vul in dat je vorige werk niet dezelfde functie was en/of andere werkomstandigheden en het geven van een geschat salaris een vertekend beeld geeft.

Iig, dat leren de recruiters mij te zeggen ;x
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:29
Verwijderd
Oh sorry vergeten, das wel belangrijk om te weten natuurlijk Ik heb het voor 2 sollicitaties nodig: eentje als medewerker klantenservice en eentje als receptioniste. Qua functie is het redelijk vergelijkbaar met mijn vorige baantjes.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 20:41
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Je werkomstandigheden zijn anders, het is immers ook een ander bedrijf.
Het suggereren van een bepaald salaris is nooit goed.

Geef je namelijk te hoog aan dan ben je te duur,
Geef je te weinig aan dan lijk je niet geschikt.
Gewoonweg invullen dat je niet bekend bent met die functie in dat bedrijf en wat daar de gewoonte is, en wanneer je het baseerd op je oude werk de taken toch kunnen verschillen en het een vertekend beeld zou geven.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 15:46
Ivo
Ivo is offline
Refereren aan een netto salaris is zowieso niet handig. Wat je netto overhoud per uur is namelijk van zeer veel factoren afhankelijk. Je moet voor de salarisindcatie een bruto uurloon / maandloon aangeven.

Als ik 1 dag per week zou werken voor het zelfde bruto uurloon, zou ik netto veel meer overhouden dan nu ik fulltime werk. Daar zit zo'n 30% verschil in.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 23:05
Daboman
Daboman is offline
Je zou eventueel nog kunnen zeggen dat je een marktconform salaris wil. Dat dekt de lading wel lijkt me.
Oud 08-11-2009, 15:39
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Kijk eens bij www.loonwijzer.nl. Daar kun je ook een check voor een redelijk salaris doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 15:57
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Kijk eens bij www.loonwijzer.nl. Daar kun je ook een check voor een redelijk salaris doen.
Hierbij moet je dan wel opletten of de informatie niet outdated is. Ik had door deze site mijn loon veel te laag ingeschat.
Oud 10-11-2009, 16:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Nee dat kan daar niet, elk bedrijf hanteerd andere normen, waarde, bied andere werkomgeving, opdoen van kennis en secondaire arbeidsvoorwaarden. Feitelijk levert elk bedrijf jou iets anders, ook op dezelfde functie. Maar het product is anders, de waarde, het loon, dus ook.

2000 euro verdienen en een auto van de zaak vinden sommigen beter dan 2200 euro verdienen en geen auto van de zaak, anderen weer andersom. Simpel geschetst voorbeeld, maar wat je ook gaat doen, het is altijd extreem afhankelijk van factoren.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2009, 16:44
Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom is het moeilijk om exact aan te geven wat een redelijk salaris is. Wel zou je in de cao kunnen kijken die hoort bij de sector waar je gaat werken: http://www.fnvbondgenoten.nl/vraagbaak/download_cao/. Daar staan salaristabellen in voor diverse functieomschrijvingen.
Maar ik moet zeggen: het blijft ingewikkeld. Het hangt idd van heel factoren af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten