Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2009, 14:28
palindrome
palindrome is offline
Dit topic is al een aantal keer langsgekomen, maar de laatste keer is alweer een tijd geleden. In de tussentijd hebben de winkels al weer een heleboel nieuwe of verbeterde producten.

Wat koop jij er graag/wat valt echt aan te raden en wat vind je juist niet te eten/kwalitatief heel slecht?
Zijn er ook dingen die je eigenlijk iets minder lekker vindt dan de A-merken, maar die je toch koopt omdat het veel scheelt in prijs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2009, 17:41
Verwijderd
Eens in de zoveel tijd ga ik met de auto naar de Aldi en hamster ik pakken rijst, pasta, afbakbroodjes, wc-papier en keukenrollen. Omdat de kwaliteit prima is en het is goedkoop. Verder koop ik er ook wel eens curry, mayo, suiker en bloem.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 17:45
wup
wup is offline
Ik ga meestal 1x per week naar de Aldi of Lidle, vooral voor dingen als koekjes, toetjes, wc-papier etc. Veel eten is er niet in kleine verpakkingen dus echt avondeten eten koop ik vaak bij de AH. Vind de kwaliteit vaak prima
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 22:09
Uice
Uice is offline
Groente en fruit bij de Lidl zijn volgens consumentenonderzoek de beste van alle Nederlandse supermarktenketens. Nu ja, groente en fruit haal ik sowieso niet bij de supermarkt, maar mocht het eens gebeuren. Brood haal ik ook bij de Lidl, dat is overal zo'n beetje hetzelfde.
Oud 05-11-2009, 13:35
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik koop bij de aldi af en toe groente en fruit, maar vorige keer had ik een verpakking pruimen en die zijn nooit zachter geworden? Gingen vanuit het niets schimmelen dus dat was geen succes. Maar dingen als de paprikamix of trostomaatjes etc kan primaaa. En het brood is ook goed te doen voor maar 1 euro ofzo heb je meergranenbrood. En oploskoffie is daar lekker . Lidl vind ik wel net wat fijner dan Aldi maar dat komt omdat ik hier alleen 1 Aldi in de buurt heb en die is klein en in verbouwing . En Lidl is hier helaas niet dichtbij .
Oud 05-11-2009, 17:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
Gewoon brood van de Lidl is dan juist iets wat ik niet koop. Maar dat is meer het idee erbij (ik vind supermarktbrood sowieso niet lekker) en nooit echt in de praktijk geprobeerd.
Ik doe mijn wekelijkse boodschappen bij een winkelcentrum met een Jumbo en een Lidl en kies bewust wat ik bij de Lidl haal. Ik vind de cola van de Lidl echt lekker, en de ice tea vind ik ook prima te drinken. Vleeswaren, kaas, groente, aardappelen, chips, eieren, toiletpapier koop ik standaard bij de Lidl, die zijn prima. En vooral bijv. de kaas is echt stukken goedkoper dan bij de Jumbo.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 17:25
KreZor
KreZor is offline
Ik koop nagenoeg alles bij Aldi en Lidl, geen echte kwaliteitsproblemen gehad so far. Groente en fruit zijn over het algemeen ook goed te doen, alleen peren (en pruimen dus) blijven vaak wel erg hard. Vaak vind ik Lidl producten beter dan de goedkoopste merken van AH (toastjes van euroshopper bijv., die zijn echt niet te doen). Het enige jammere vind ik dat sommige dingen die ik vaak gebruik niet bij Lidl of Aldi te koop zijn zoals lasagnebladen en liga's bij Lidl. Andere winkels bezoek ik dus nagenoeg alleen voor luxeproducten en als ik geen zin heb om boodschappen te doen (want ik fiets sowieso langs AH, Lidl is iets verder weg)
Oud 05-11-2009, 17:40
palindrome
palindrome is offline
Ik heb wel vaste boodschappenlijstjes voor de Lidl en Aldi die ik elke twee weken wel bezoek. Wat daar vaak bij staat:

Lidl: flesjes frisdrank met mango-sinaasappelsmaak, eieren, tomaatjes(cherry), paprika's, soms rode uien, houdbare halfvolle melk, pijnboompitjes, herderskaas (soort feta), yoghurt, toilet- en keukenrollen, kidneybonen, mais, potato wedges uit de vriezer, kaasstengels, kipkrokantschnitzeldingen, kaas, kruidenkaas, pakjes appelsap, sinaasappelsap in fles, gesneden salami.

Aldi: Schwarzwalder schinken, Val Blanc roomkaas met kruiden, chocopinda's, cassavechips, speculaasmousse, yoghurtjes, appels, sinaasappels, mandarijnen, koekjes, chocolade, magere spekreepjes, soms sla, afbakcroissants, afbakciabatta's, saucijzen- en worstenbroodjes, tomatencreme- en aspergesoep, berliner worst, badschuim cocos, afvalzakken, pesto, zakjes kaassaus, witte en rode wijn, tissues, broodsalades: kipkerrie, eier en sellerie.

Enz.
Heel fijne winkels voor de basisproducten want die doen zeker niet onder voor de A-merken! Naar de AH en C1000 ga ik nog wel voor specifiekere spullen: Lays chips, verse pasta, brood, koffie, vlees etc.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 19:28
Calyx
Calyx is offline
Ik haalde eigenlijk alleen soms chocolade bij de Aldi, want die is nom en de Aldi zit dichtbij. Oh nu heb je me op een fout idee gebracht . White crisp, melkchocolade met nootjes&rozijnen en de pure met noten. <333
Oud 05-11-2009, 20:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kom eigenlijk vrijwel nooit bij de Aldi of Lidl terwijl ik er absoluut niets op tegen heb, kwam er met m'n moeder heel vaak en vind ook dat ze prima producten hebben. Ik heb hier alleen een Albert Heijn een Bas van der Heijden vlakbij en iets verder zit in een soort winkelcentrum nog een AH (maar dat is een vreselijke zonder Euroshopper enzo ) en een Aldi. Het lastige vind ik dat ik een keer per week boodschappen doe en dan ook alles in een keer wil halen en niet voor alles in een keer kan slagen bij de Aldi. En ik heb geen auto ofzo dus moet op de fiets en ik vind het raar om met m'n boodschappen uit de ene winkel de andere in te gaan en heb dan ook geen zin om eerst naar huis te gaan om m'n boodschappen van de ene winkel thuis te brengen en dan naar de andere te gaan. Maar misschien dat ik zaterdag even ga want ik wil ook wat dingetjes halen bij de Turk die daar zit.

Achter bij m'n werk zit een Lidl en daar gaan we in de pauze soms heen maar dan haal ik ook niet echt boodschappen-dingen, meer dan dingen als theezakjes voor op het werk, cup a soup, krentenbollen, eierkoeken, van die yoghurtsnacks enzo. Ow, en laatst heb ik er winterharde viooltjes gehaald voor in de tuin. Die aanbiedingen check ik wel altijd even
Oud 06-11-2009, 16:47
MTpower
MTpower is offline
Ik vind de afbakbroodjes van de aldi echt supergoed voor die prijs. De prijs is hetzelfde als je betaald in een 'normale' supermarkt voor budget merken, maar de kwaliteit is zoveel beter.

Je hebt bij de Lidl van die pakjes instant pasta in diverse smaken, vind ik ook erg goed te doen en vooral erg makkelijk. Kosten nog geen euro volgens mij en ik heb er genoeg aan als avondeten (volgens de verpakking is het voor 3 personen, maar dat is niet zo ).
Reageren

Regels voor berichten