Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2009, 17:03
HaNeee_x
HaNeee_x is offline
Ik heb een songtekst geschreven... Mr wanneer weet je of je nummer goed is of niet ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2009, 17:44
Verwijderd
Of het nummer goed is heeft niet zo heel veel met de songtekst te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 17:44
Verwijderd
Ik heb zo'n vermoeden dat jij dat helaas nooit te weten zal komen.

Citaat:
Of het nummer goed is heeft niet zo heel veel met de songtekst te maken.
Integendeel. Áls het een nummer betreft met tekst erin máákt dat het nummer. Kunnen ze nog zo mooie instrumentals ernaast spelen maar dat neemt niet weg de zanger het allemaal verkloot door waardeloze teksten.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 18:08
HaNeee_x
HaNeee_x is offline
kennen jullie junior eurosong ?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 18:41
Verwijderd
Of het nummer goed is heeft zo goed als niets met de songtekst te maken.

Een stem is een instrument.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2009, 20:10
Uice
Uice is offline
Het verschil tussen de meningen van Kazet en Reverend is eenvoudig te verklaren: bij Opeth maakt het inderdaad geen zak uit wat ie zingt, want je verstaat het toch niet. Bij al die negers waar Reverend naar luistert is dat wel even anders gesteld!
Oud 30-10-2009, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat jij dat helaas nooit te weten zal komen.

Integendeel. Áls het een nummer betreft met tekst erin máákt dat het nummer. Kunnen ze nog zo mooie instrumentals ernaast spelen maar dat neemt niet weg de zanger het allemaal verkloot door waardeloze teksten.
Dan zeg ik dat de teksten goed zijn. Zo ook bij bijvoorbeeld Bob Dylan. Maar daar is het ook aangenaam om naar zijn stem te luisteren. Het nummer wordt er niet veel beter van.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 09:15
Verwijderd
Citaat:
Het verschil tussen de meningen van Kazet en Reverend is eenvoudig te verklaren: bij Opeth maakt het inderdaad geen zak uit wat ie zingt, want je verstaat het toch niet. Bij al die negers waar Reverend naar luistert is dat wel even anders gesteld!
Ja, maar ook bij bijvoorbeeld een Immortal Technique gaat het m.i. niet om te teksten (ja ja, sociaaldemocratie is cool en de rest zijn sukkels), maar om de bijzondere manier waarop hij het aan elkaar breit (ik geloof dat ghetto-negers dat "flow" noemen), ook al is het instrumentaal heel minimalistisch.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:17
MikeyMan
MikeyMan is offline
als het goed klinkt ???
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Mijn muzieksmaak is niet alleen bepert tot ghetto negers hoor. Als er een tekst in een nummer zit is het voor mij een vereiste dat die tekst iets toevoegt. Als het waardeloos is vraag ik me altijd af waarom ze het zingen dan gewoon helemaal niet achterwege laten.

Citaat:
Ja, maar ook bij bijvoorbeeld een Immortal Technique gaat het m.i. niet om te teksten (ja ja, sociaaldemocratie is cool en de rest zijn sukkels), maar om de bijzondere manier waarop hij het aan elkaar breit (ik geloof dat ghetto-negers dat "flow" noemen), ook al is het instrumentaal heel minimalistisch.
Het is flow combineren met lyrics wat je een coole ghetto neger maakt. Big L deed dat trouwens het beste, check hem eens op youtube.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 13:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mijn muzieksmaak is niet alleen bepert tot ghetto negers hoor. Als er een tekst in een nummer zit is het voor mij een vereiste dat die tekst iets toevoegt. Als het waardeloos is vraag ik me altijd af waarom ze het zingen dan gewoon helemaal niet achterwege laten.
Omdat de stem een instrument is.
Oud 31-10-2009, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, omdat het ook kan gaan om hoe het klinkt. In shoegaze bijvoorbeeld is het heel gebruikelijk als de tekst geen betekenis heeft.
Citaat:
Het is flow combineren met lyrics wat je een coole ghetto neger maakt. Big L deed dat trouwens het beste, check hem eens op youtube.
Vind ik niet zo.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, omdat het ook kan gaan om hoe het klinkt. In shoegaze bijvoorbeeld is het heel gebruikelijk als de tekst geen betekenis heeft.
Wellicht, maar het blijft natuurlijk persoonlijk. Ik luister ook weleens muziek zonder dat de tekst "goed" is maar het heeft me nooit meer dan een paar minuten kunnen bekoren.

Citaat:
Vind ik niet zo.
omfg
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 17:51
Batave
Batave is offline
Smaak.
Oud 05-11-2009, 20:57
LoorAn
LoorAn is offline
het gaat er vaak om dat je er zelf je fantasie op los kunt laten, en dat het je een bepaald gevoel geeft. Het moet gevoel hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2009, 20:41
Theraa
Theraa is offline
als het lekker klinkt en er een goeie melodie achter zit ... en als het iets pakkends heeft
Reageren

Regels voor berichten