Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2009, 19:22
aftershave
aftershave is offline
Weten jullie 3 voor en tegenargumenten voor het afschaffen van de numerus fixus, oftewel dat je via loting een studie wordt genomen

plz antwoord snel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2009, 06:35
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Voor:
Iedereen gelijke kans
Hogere cijfers op middelbaar betekend niet per definitie een betere student op die opleiding

Die zou ik opsplitsen in meer dingen, al weet ik niet wat.. lol

Tegen:
Mensen met betere vooropleiding kunnen geweigerd worden
Mensen wie echt graag de opleiding willen doen kunnen geweigerd worden, waar mensen 'nou, dat es proberen' wel toegelaten kunnen worden.
Vaak extreem late reacties van scholen over wel of niet toegelaten, hetgeen er voor zorgt dat mensen zich ook (te) laat kunnen inschrijven voor een eventuele andere opleiding.
Beperkt aantal lotingskansen, en dus niet zeker of je de opleiding kan gaan doen die je echt wilt, ook niet over meerdere jaren.
Idiote benadeling van mensen die 7,4 eind gemiddeld staan tov mensen die 7,5 eind gemiddeld staan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 10:34
L053Z079
L053Z079 is offline
Hallo,

Ik moet morgen ook zoiets doen, de stelling is of dieren in de dierentuin mogen, dus: 'Dieren in de dierentuin, dat mag niet.'

Weten jullie misschien argumenten voor en tegen?
Ik had zelf al van voor: Dieren vinden dit ook niet leuk, achter de tralies, kijk als voorbeeld naar Bokito.
En tegen: Het is goed, want er zijn veel bedreigde diersoorten, en als we hen alleen in het wild aan hun lot overlaten sterven ze uit.

Dus ik heb maar 1 voor en 1 tegen, terwijl ik er wel wat meer nodig heb (Ik moet namelijk 2 tot 3 minuten praten).
Weten jullie nog wat argumenten aub?
Aub help me, want ik moet het morgen al hebben!
Alvast heel erg bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten