Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2009, 16:57
AlopiA
AlopiA is offline
Het is zover! Het China Festival of Lights is in Nederland! En wel in dierenpark Emmen. Van de site:
Citaat:
Een uniek Chinees lichtspektakel dat nog nooit in Europa is vertoond, wordt deze winter werkelijkheid in Dierenpark Emmen. Vanaf 10 november 2009 staat Dierenpark Emmen in het teken van China Festival Of Lights: een traditioneel lichtspektakel in Chinese sferen en cultuur. Het festival dompelt u volledig onder in de Chinese cultuur. U wordt betoverd door 32 reusachtige lampionnen en lichtsculpturen die levensechte tijgers, weelderige pauwen en olifanten op kleurrijke wijze tot leven lijken te brengen. Als de spreekwoordelijke kippen op stok zijn, oftewel de dierentuindieren, maakt u tijdens de speciale openingstijden van 16.00 t/m 22.00 uur kennis met de traditionele Chinese cultuur door een twee uur durende avondwandeling langs de lichtsculpturen die prachtig afsteken tegen het donkere park. Ook kunt u ook genieten van de authentieke Chinese keuken en interessante culturele highlights, zoals zang en dans. Maar u kunt ook een lezing bijwonen of deelnemen aan leuke workshops. Met een bezoek aan dit imposante festival waant u zich even volledig in China. Het lichtfestival staat in de traditionele Chinese cultuur voor geluk en voorspoed, gesymboliseerd door de draak. Een prachtige gedachte die zich natuurlijk uitstekend leent voor de tijd van het jaar.
Mij lijkt het echt heel tof, ik ga er volgende week naartoe. Verslag volgt, uiteraard.
Had jij hier al eens van gehoord? Lijkt het je leuk en ga je ook kijken?
Oud 15-11-2009, 23:30
M@rco
M@rco is offline
Ik heb ervan gehoord en ik ga er ook een keer naartoe!

Hier is een YouTube-filmpje om het topic leuker te maken!

Laatst gewijzigd op 15-11-2009 om 23:47.
Oud 18-11-2009, 22:08
AlopiA
AlopiA is offline
Nu lijkt het me nog leuker!
Oud 20-11-2009, 14:07
Balance
Balance is offline
Oh toevallig heb ik net wat geschreven in het topic over kerstsfeer in pretparken.
Ik ben vorig jaar in dierenpark Emmen geweest toen er werd gezegd dat het hele park was verlicht met duizenden kleine lampjes. Nou ik zag geen hand voor ogen, de lampjes zijn mij ontgaan. Ook valt er natuurlijk weinig te zien aangezien de dieren binnen zijn. Ik hoop dus dat het beter geregeld is dan vorig jaar.

Als je gaat, dan zou ik overdag trouwens kijken of je alvast kaarten kan regelen. Want 's avonds staan er echt enorme rijen voor de kassa.
Oud 20-11-2009, 21:58
AlopiA
AlopiA is offline
Ik had kaartjes gekocht via internet, dus dat was geen probleem
Nou, ik ben dus vanavond geweest, en ik vond het echt heel erg de moeite waard! De dieren zijn inderdaad binnen, maar dat was ook al bekend. Sowieso zie je niet echt dat je door de dierentuin loopt, alle verblijven waren redelijk goed afgeschermd en er stonden overal lichtsculpturen, dus het viel niet echt op Ze hebben nu de hele looproute verlicht, om de paar meter staan grote(re) lichtsculpturen, en de stukken die dat niet hebben zijn verlicht met grote lampionnen, lampionstandaarden of andere dingen. Er is ook maar een beperkt aantal kaarten per avond, waardoor het prettig druk is, je kunt "mensvrije" foto's maken van de sculpturen, maar als je ergens in een restaurantje of op een terrasje een chinees biertje wilt drinken is het gezellig druk. Ideaal dus. De sculpturen zijn echt heel mooi gemaakt, er is er 1 gemaakt uit ontelbaar veel kleine flesjes, gevuld met een blauwe vloeistof. Een andere is gemaakt van porselein servies, in de vorm van olifanten. Er is een draak van 100 meter lang en 7 meter hoog (die rook spuwt, jaja!). Er hangt een leuk sfeertje en al met al is het echt wel de moeite van het bekijken waard! De foto's volgen binnenkort, met een beetje mazzel morgenochtend en anders over een paar dagen
Oud 23-11-2009, 10:53
Verwijderd
Ik ben er laatst ook geweest. Het is wel leuk om een keer te zien, al zou ik er zelf niet zo snel (nog een keer) heen gaan. Er hangt idd een leuk sfeertje en sommige van die grote sculpturen vond ik ook wel indrukwekkend. Overigens niet gemerkt dat er lezingen/workshops waren, zoals ik nu in de tekst zie staan.
Oud 28-11-2009, 22:56
AlopiA
AlopiA is offline
Ohja, foto's

Eendjes:

Tijgertjes:

Draakje:

Poortje:

Porseleinen olifantjes:

Blije leeuwtjes:
Oud 30-11-2009, 18:02
Balance