Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En ik heb mijn VMBO ook niet helemaal afgerond (tot eind 3e klas omdat ik destijds een andere opleiding wou) Dus met andere woorden ben ik wel leerplichtig? Of hoe zit dat nou??? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 16-11-2009 om 14:40. |
![]() |
|
Het is of/of, of je wordt 18, of je hebt al een opleiding afgerond.
Wel zou ik je aanraden niet zonder diploma's te gaan werken. Dat betekend voor jou gewoon de komende 45 jaar dat je heel vaak werkeloos zult zijn, klotewerk moet doen, en niet bepaald rijk zult worden. Overal waar je komt zal iedereen beter zijn in wat ze doen dan jij. De weg omlaag qua opleidingsniveau is heel makkelijk. Eenmaal laag, is weer omhoog komen verschrikkelijk lastig. Voorkom dus dat je de komende 45 jaar de dombo blijft, of constant allerlei cursussen moet doen terwijl je al 40+ uur per week tijdsbesteding hebt, en maak een opleiding af nu het hele stelsel van sociale zekerheid nog heel erg veel helpt.
|
Verwijderd
|
Je bent nog leerplichtig tot het eind van dit schooljaar, omdat je tijdens dit schooljaar 18 bent geworden.
Er is overigens op dit moment vrijwel geen voltijdswerk te vinden voor mensen met alleen een vmbo-diploma, waarschijnlijk zul je hier en daar wat losse uitzendbaantjes moeten gaan doen. En ik denk dat dat ook 'niet helemaal jouw ding is'. Dat zal dan overigens de rest van je leven zo blijven: telkens als de economie een beetje inzakt, vliegen de mensen zonder diploma er het eerst uit. |
![]() |
|
![]() |
HeeHee
Ik heb precies het zelfde, ben 3 dagen ouder dan jou.. ![]() alleen ik zit op de HAVO, en heb WEL een VMBO diploma. Volgens mijn leraren ben ik nog verplicht naar school te gaan, omdat ik geen "volwaardig" diploma heb. Als ik HAVO gehaald heb, ben ik niet leerplichtig meer. Dit alsdus mijn coordinator, nadat ik een paar keer niet op school ben geweest. By deze dus, je bent dus niet leerplichtig, maar moet nog een een mbo2 of HAVO diploma gaan halen, anders ben je kwalificatieplichtig, en zul je dus wel naar school moeten Is het een beetje duidelijk? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik heb een MBO-1 diploma, maar geen nivo 2. Volgens de andere reacties hierboven (forumlid: T_ID) verteld dus met andere woorden dat je een kwalificatieplicht hebt onder de 18 jaar, en niet boven de 18 jaar.. En dus OF een opleiding hebt zodat je niet meer leerplichtig bent OF 18 jaar bent. Dus wat is nu waar???? ![]() ![]() Gelieve alleen mensen reageren die hier echt verstand van hebben, want anders raak ik in de war! Laatst gewijzigd op 17-11-2009 om 12:10. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je nog wel leerplichtig bent.
Want: -je hebt leerplicht tot het einde van het schooljaar waarin je 18 wordt, dus dit schooljaar. -je hebt leerplicht als je een opleiding nog niet hebt afgerond. Omdat jij nog met de opleiding bezig bent heb je nog leerplicht. Dat is wat ik eruit begrijp. Is het nu al duidelijker? |
![]() |
||
Citaat:
Het staat op de site van het ministerie; http://www.minocw.nl/vo/249/Leerplic...tie.html#A1148
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb ook een vraag wat met de leerplicht te maken heeft. Ik volg momenteel een mbo opleiding, maar ik ga volgend jaar aan de vavo beginnen. Wanneer is het voor mij mogelijk om de mbo opleiding te staken? Ik wordt over 4 maanden 18, kan ik dan ergens in januari al stoppen of zit ik eraan vast tot me 18e?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er is zat werk hier in de buurt, en ik heb er niet echt haast mee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
succes! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
De vraag was of ik leerplichtig ben of niet. Wat ik voor de rest ga doen is denk ik niet intressant voor jullie. Bedankt voor alle informatie. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
vraag over leerplicht A_D | 5 | 31-10-2012 22:13 | |
Algemene schoolzaken |
Leerplicht femanon | 5 | 01-06-2011 23:43 | |
Werk, Geld & Recht |
RCM-wet en leerplicht. Lorelei | 15 | 02-05-2007 21:23 | |
Werk, Geld & Recht |
Leerplicht en HBO? Iboeboe | 12 | 31-10-2005 21:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
betoog: "Het is waanzin de leerplicht te verlengen tot achtien jaar." Guenevery | 0 | 23-10-2005 13:09 | |
Algemene schoolzaken |
Leerplicht, werkhouding en blijven zitten. Verwijderd | 12 | 19-05-2005 14:57 |