Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2009, 19:35
Verwijderd
Hoi Allemaal,

ff met spoed een vraagje. Ik heb nu ongeveer 3 maanden last van mijn onderbeen, een soort kramperig en spierpijn gevoel. Eerst dacht ik dat het was omdat ik veel rijd, maar dan zal je been het ondertussen na 11 maanden wel gewend moeten zijn.

Vandaag heel de dag op mn benen gestaan en mn voet en been tintelt helemaal. Mijn kuit is niet echt dikker dan de ander en ook niet strak gespannen. Mn onderbeen is wel iets warmer dan de rest.

Nog wat extra info: Heb Lupus (CDLE) en daar komt het soms voor, maar wil niet meteen denken dat het eraan gerelateerd is.

Dus: kan dit trombose zijn en moet ik naar de SEH rennen of kan het wachten tot de huisarts maandag?

Danku!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 05:44
Verwijderd
Als je dit al drie maanden hebt, dan is het geen trombose. Want dan had je er al veel eerder wat van gemerkt, lijkt me. Naar de huisarts is een prima plan, verder, maar ik denk dat het prima kan wachten tot maandag.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 10:19
Verwijderd
Ok, dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2009, 14:15
Pluis
Pluis is offline
een typisch trombosebeen is rood, dik en pijnlijk. In begin kan het ook wat jeukerig aanvoelen door de spanning op de huid.
ivm je cdle kán het een beginnend trombosebeen zijn, maar het hoeft niet. Is het steeds maar 1 been dat kramperige aanvoelt?

Als het erger wordt: naar de huisarts/huisartsenpost. Als het niet erger wordt: toch maandag even naar de huisarts gaan want dit moet wel onderzocht worden.
Oud 15-11-2009, 18:28
Sade
Sade is offline
Klinkt naar mijn idee niet direct als trombose. Zou wel even naar de huisarts/fysio gaan om het uit te sluiten. Kan ook rustig iets zijn als ontstoken spiertje of iets dergelijks.
Wist trouwens niet dat er een verband was tussen trombose en Lupus, wat klote zeg
Oud 16-11-2009, 10:56
Verwijderd
Hallo!

Hier een update. Ben bij de huisarts geweest en ze denkt dat het geen trombose been is, maar er gaat voor de zekerheid toch een echo gemaakt worden. Ondertussen tintelt mijn voet ook en straalt de pijn door tot aan mijn lies.

Als iemand een idee heeft hoe dit verholpen kan worden, hoor ik het graag!

Thnx!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 11:39
barkrukkie
barkrukkie is offline
Is je been eigenlijk ook rood? je zegt dat 't warmer is maar niet dikker.. kan mogelijk ook ontsteking van de huid zijn (misschien passend bij je Lupus?)

Zijn de tintelingen continue aanwezig? en zijn het tintelingen zoals wanneer een voet 'slaapt'?
Tintelingen en pijn-uitstraling zouden kunnen wijzen op iets neurologisch, probleem met je zenuwen, maar past het beeld niet echt bij verder..
Oud 16-11-2009, 14:15
Verwijderd
Hoi Barkrukkie.

Mijn been is niet rood en er is niks op de huid te zien.
De tintelingen zijn niet continue aanwezig en is ook lang niet zo fel als wanneer je voet slaapt.
Ik heb wel soms (door rugblessure) beknelde zenuwen in mijn bil/been/voet, maar dit voelt heel anders aan. Het voelt een beetje als een soort kramp of spierpijn. Het begint vooral tijdens het autorijden of lopen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 14:25
barkrukkie
barkrukkie is offline
Hoi Xentric,

als 't niet zo heftig/pijnlijk is denk ik niet dat het nu je zenuwen zijn.. Klinkt toch meer dat het iets van je spieren is, of in de bloedvoorziening daarvan.
Denk dat je misschien je been hebt overlast met het vele gebruik (tenminste, ik lees door de regels door dat je moet rijden voor je werk?), misschien moet je 's kijken of je het in het weekend / vrije dagen of op vakantie ook hebt.
Verder benieuwd of ze bij de echo wat vinden wat 't anders zou kunnen verklaren.

Sterkte ermee in ieder geval!
Oud 16-11-2009, 23:41
Martiño
Martiño is offline
Ik denk niet dat het iets oplevert als je hier gaat gissen waar die tintelingen door komen, tintelingen kunnen op heel veel dingen wijzen.

Ik zou wachten op de echo en kijken wat de radioloog/huisarts zegt, maar ik denk niet dat de huisarts vermoedt dat het een trombosebeen is of dat het ernstig is, aangezien je niet direct vandaag die echo moest laten maken (dat is bij trombosebeen/diep veneuze trombose wel vaak het geval).

Regels voor berichten