Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 21:54
michiel R.A.F.C
michiel R.A.F.C is offline
Krijg je sowieso pijn aan je teelballen of in je onderbuik als je teelbalkanker hebt?
Ik heb namelijk al een tijd het gevoel dat er een knobbeltje op mijn teelbal zit. Voor zover ik weet zit dit er echter al bijna 3 jaar (sinds ik geopereerd ben aan een vochtophoping in mijn lies). Ik heb er nog nooit iets van gevoeld ofzo, mijn teelbal voelt ook niet harder aan dan de andere en is ook niet speciaal groter, maar het knobbeltje erop baart me wel zorgen. Heb ik reden om me zorgen te maken of helemaal niet?
Oud 20-11-2009, 07:28
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Doorgaands ga je naar een huisarts met bultjes als deze veranderen; groter worden, verkleuren ed.
Wat voor knobbeltje is het? Ik heb ook wel eens iets maar vaak is het gewoon een vetophoping oid (cyste) en deze kunnen er heeel lang zitten maar zijn onschuldig.

Je voelt kanker doorgaands niet, enkel de gevolgen ervan. Als het dus het bultje is dat zeer doet is de kans dat het kanker is erg klein.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 07:38
barkrukkie
barkrukkie is offline
Meestal zijn knobbeltjes die je voelt in je balzak inderdaad cystes (onschuldige holtes), het is met name verdacht voor kanker als deze groter wordt.Die pijn, is die er continu? of alleen wanneer je het aanraakt?
Zit het knobbeltje los van de teelbal, of echt vast erop?
Verder zit er ook een bijbal vlak bij/op je eigen teelbal, hoewel deze week/zacht aanvoelt, en natuurlijk op beide teelballen te voelen is.

De kans op kanker is erg klein, maar om er helemaal zeker van te zijn kun je naar de huisarts gaan, en als deze ook een knobbeltje voelt en het niet vertrouwd kan hij je doorsturen voor een echo.
Oud 20-11-2009, 08:36
Verwijderd
Als dat bobbeltje er precies zit sinds de operatie, is het waarschijnlijk een gevolg van de operatie.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:23
michiel R.A.F.C
michiel R.A.F.C is offline
Maar dat is het net, ik heb er helemaal geen pijn aan.. Ik dacht idd ook altijd dat het een gevolg van de operatie was
Oud 20-11-2009, 16:29
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Maar dat is het net, ik heb er helemaal geen pijn aan.. Ik dacht idd ook altijd dat het een gevolg van de operatie was
het hoeft ook niet pijnlijk te zijn. Het lieskanaal en je teelballen staan met elkaar in verbinding, dus door die operatie kan die zwelling daar best zijn ontstaan.
Oud 20-11-2009, 20:01
barkrukkie
barkrukkie is offline
Ik zou gewoon zelf regelmatig (in ieder geval iedere paar maanden) zelf controleren of 't groter word. Misschien verstandig om nu gewoon het op te meten, dan weet je hoe groot 't nu is.

Mocht 't groter worden of toch pijn gaan doen, of andere klachten geven kun je altijd naar je huisarts gaan
Oud 21-11-2009, 00:01
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Cystes voel je ook niet. Dit zijn gewoon bultjes met vocht of vet of ontstoken kliertjes. Deze voel je niet, jeuken niet, irriteren niet, drukken niet. Je voelt ze wel zitten, vaak zijn ze zacht en voelt het aslof er vet of water in zit oid. Kunnen geen kwaad, tenzij het gaat infecteren maar die kans is zo klein. Ga maar naar wanneer de laatste keer was dat je een infectie had en dan precies op die plek? Meh, not really likely.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten