Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2009, 16:43
thomazzz
thomazzz is offline
hey mensen ik zit met een klein probleempje op school
zoals jullie wel kunne raden uit de titel valt de vriendengroep op school uitelkaar het is een lang verhaal en zit er echt al een tijdje mee dus dacht ik om het hier te poste
het gaat hier om 6 mensen (ik, J, M, C, S, A,)

het begon eigenlijk in het begin van de zomervakantie. ik ben een van de oudste van de groep dus ik had mijn eerste vakantiejob en de anderen nog niet. ik kwam vooral goed overeen met J en M omdat ze in mijn klas zaten en omdat ze dicht bij me wonen.
maar vermits die vakantie job zag ik ze dus niet, terwijl zij eigenlijk elkaar vrij veel zagen.

Dus het nieuwe schooljaar begon en ik vond het effe wennen om weer met J en M rond te lopen, terwijl dat voor hun geen enkel probleem was want zij hadden elkaar veel gezien.
toen ik weer spontaan begon te doen kwam het grootste probleem.
iemand anders had bijna geen vrienden meer omdat zijn vrienden naar een andere school gingen (A)
daarom liep A dus veel bij ons groepje.

het zit namelijk zo dat ik niet goed weet hoe ik me moet gedragen als A bij ons loopt, ik weet niet meer wat ik moet zeggen, mijn felle mond klapt helemaal toe.
dit vinden vooral J en M niet leuk maar ze weten niet dat het door A is dat ik me anders gedraag.

daarom loop ik nu vooral bij C en S maar zij zitten niet in mijn klas dus vind ik het ook niet zo leuk want ik zie ze alleen maar in de pauze.

de vragen zijn dus:
1. moet ik hier J en M over spreken dat ik A helemaal niet leuk vind
2. moet ik er mij gwn niets van aantrekken en bij C en S blijven lopen
3. moet ik meer zelf initiatief nemen om dingen te doen met J en M
4. ...
5. ...

ik weet echt niet meer wat ik moet doen en het is nogal een chaos
plc geef jouw mening of tips over deze situatie tnx XD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2009, 17:26
Verwijderd
Ik zou denk ik inderdaad J en M vertellen dat je om de een of andere reden niet goed met A om kan gaan, en daarnaast kan je natuurlijk best ook met C en S om blijven gaan. Wil je wel graag met A door één deur kunnen of wil je liever niets met hem/haar te maken hebben? Je kan misschien proberen om eens buiten school wat met J, M en A af te spreken, zodat je A beter leert kennen en hij/zij jou ook, misschien komt 't dan op die manier goed.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:26
Verwijderd
Dit past volgens mij trouwens beter op Liefde & Relatie, dus ik verplaats hem daar naar toe
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Gaan J&M ook om met C&S? Want in het begin praat je over een vriendengroep, alsof je dus allemaal met elkaar om gaat. Maar uit je verhaal lijken het twee verschillende vriendengroepen. J&M&A en C&S, waar jij allebei goed mee kunt opschieten.
Oud 22-11-2009, 17:41
thomazzz
thomazzz is offline
even voor de duidelijkheid
het gaat hier allemaal om jongens
en ja vorigschooljaar waren we een vriendengroep maar door A dus nu niet meer

waar ik me ook aan stoor is dat J en M dikwijls nog dingen samen doen en mij niet mee vragen
het is niet dat ik populair ben maar ik heb wel altijd veel goede vrienden gehad, en nu dus niet echt meer
en ik weet gwn niet goed hoe ik hier met moet omgaan

Laatst gewijzigd op 22-11-2009 om 17:45. Reden: onvolledig
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:43
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Waarom is er door A geen vriendengroep meer? Ik snap het niet helemaal
Oud 22-11-2009, 17:43
Verwijderd
Ik zou toch proberen om ook met A om te gaan, je kan het J&M wel zeggen, maar ik denk dat je uiteindelijk - als je de groep bij elkaar wil houden - ook met A om moet kunnen gaan...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Waarom is er door A geen vriendengroep meer? Ik snap het niet helemaal
Omdat hij doordat A er nu bij is gekomen het idee heeft niet meer in die groep te zitten, als ik het goed begrijp...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 17:47
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nou ja, wij hadden op school ook een vriendengroep van acht. En onderling waren er dan ook mensen die meer met elkaar optrokken. En zelfs die verhouding verschoof over de jaren. Ik kon het ook niet goed vinden met een iemand uit die groep. Tsja, daar ging ik ook niet alleen dingen mee doen. Ik trok dus persoonlijk meer op met andere mensen uit de groep, maar als we met minstens drie waren, dan vond ik het verder geen probleem om met die persoon om te gaan. Er was ook geen haat en nijd, we lagen elkaar gewoon niet, dat kan.

Dus ik weet niet hoe jouw situatie is, en waarom jij A niet leuk vindt. Als het verder niets verandert aan je vriendschap met de andere jongens, zou ik hem gewoon voor lief nemen.
Oud 22-11-2009, 17:53
thomazzz
thomazzz is offline
Citaat:
Nou ja, wij hadden op school ook een vriendengroep van acht. En onderling waren er dan ook mensen die meer met elkaar optrokken. En zelfs die verhouding verschoof over de jaren. Ik kon het ook niet goed vinden met een iemand uit die groep. Tsja, daar ging ik ook niet alleen dingen mee doen. Ik trok dus persoonlijk meer op met andere mensen uit de groep, maar als we met minstens drie waren, dan vond ik het verder geen probleem om met die persoon om te gaan. Er was ook geen haat en nijd, we lagen elkaar gewoon niet, dat kan.

Dus ik weet niet hoe jouw situatie is, en waarom jij A niet leuk vindt. Als het verder niets verandert aan je vriendschap met de andere jongens, zou ik hem gewoon voor lief nemen.
ik weet dat je niet met iedereen evengoed overeen kan komen en dat is bij ons ook zo maar bij A heb ik echt een raar gevoel hij geeft altijd commentaar op iedereen

ik wil de groep wel samenhouden maar het is moeilijk als ik nniet goed weet wat ik tegen iedreen moet zeggen

ik ga het voorlopig ff zo laten denk ik, ik ga er niet te veel over nadenken
ik denk dat ik gwn wat in paniek was omdat ik dacht dat ik al mijn vrienden ging verliezen
we zullen wel zien XD
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 19:52
Frankrijk
Frankrijk is offline
Jeetje, wat ingewikkeld met die letters, het lijkt haast wel hogere wiskunde.

Ik snap alleen niet helemaal wat het met Liefde & Relatie te maken heeft? Of wil A verkering met J C M of S ??
Oud 22-11-2009, 21:14
Sade
Sade is offline
Of confectie (H&M, C&A, V&D...).

Het wordt me niet geheel duidelijk wat nu precies het probleem is. Want het is logisch dat je niet met iedereen op kunt schieten, dus hoef je dat toch ook niet?
Oud 22-11-2009, 22:03
cenerentola
cenerentola is offline
Is A echt zo vervelend of ben je bang dat A jouw vrienden inpikt?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 22:13
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Jeetje, wat ingewikkeld met die letters, het lijkt haast wel hogere wiskunde.

Ik snap alleen niet helemaal wat het met Liefde & Relatie te maken heeft? Of wil A verkering met J C M of S ??
Liefde&Relatie gaat niet alleen over liefdesrelaties, maar in het algemeen over relaties tussen mensen.

@TS: Misschien moet je zelf wat meer initiatief nemen voor contact en bijv. mensen waarmee je bevriend wil zijn thuis uitnodigen om film te kijken of iets dergelijks.
Oud 23-11-2009, 06:42
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:

@TS: Misschien moet je zelf wat meer initiatief nemen voor contact en bijv. mensen waarmee je bevriend wil zijn thuis uitnodigen om film te kijken of iets dergelijks.
Dit lijkt me wel een goede tip inderdaad, laat zien dat jij nog steeds de moeite waard bent om mee om te gaan en ben gewoon jezelf. En desnoods ga je ook dingen alleen doen met zowel J of M.

Het klinkt in ieder geval als een bekend middelbare school 'probleem'. Ik had tijdens mijn middelbare school periode twee hele goede vriendinnetjes waarvan ik de ene kende van m'n sportvereniging en de ander van m'n klas. In de 3e kwamen we bij elkaar in de klas terecht en heb ik ze aan elkaar voorgesteld. Ze konden het heel goed met elkaar vinden en zijn toen ook veel dingen samen gaan doen. Ik vond dat toen ook wel vervelend maar achteraf gezien deed ik ook vaak dingen met hen afzonderlijk dus had ik eigenlijk niets te klagen (we deden ook genoeg dingen met z'n 3en). Je hebt dit nou eenmaal als je in een oneven groepje zit.

Verder is bovenstaand gevoel helemaal over sinds ik ben gaan studeren. Ik heb nog steeds erg goed contact met die twee goede vriendinnen en zij spreken ook regelmatig met elkaar af maar nu vind ik het totaal geen probleem. Het komt waarschijnlijk omdat ik het zelf nu zo druk heb en zoveel nieuwe vrienden heb gemaakt dat ik mezelf prima vermaak zonder hen. Dus ik zou zeker nog steeds om blijven gaan met C en S en eventueel proberen nieuwe vrienden te maken.

En gewoon inititatief nemen inderdaad en veel blijven doen met J en M (en A). Het is heel normaal dat je met iemand minder kan opschieten (met A) dus je hoeft je daarom echt niet anders te gaan gedragen. Gewoon normaal tegen hem doen.
Oud 23-11-2009, 15:51
thomazzz
thomazzz is offline
bedankt voor de informatie allemaal en nie bedankt voor de zever
ik weet dat het een ingewikkelde situatie is maar het gaat al wat beter, ik hoop dat het morgen nog wat beter gaat en zo voort
C was wel ziek vandaag waardoor ik automatisch weer meer bij J en M en A liep dus in het algemeen een goede dag

ik ben toch blij dat er een aantal mensen waren met goede "tips" bedankt daarvoor wil je hier nog over schrijven doe maar, maar ik denk nie da ik zelf nog veel ga schrijven in dit topic
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 16:28
Verwijderd
Hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:06
thomazzz
thomazzz is offline
Citaat:
Hoe oud ben je eigenlijk?
16 in december 17
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:12
Verwijderd
Citaat:
16 in december 17
Oei, oja. Dan is het wel erg als de vriendengroep uit elkaar gaat. Als je net op de middelbare school zit kunnen gewoon ook de interesses die je tijdens je leven ontwikkeld veranderen dat daardoor de vriendengroep uit elkaar groeit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten