Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik geloof in niks, maar wijs ook weinig direct af. Ik ben er één van 'eerst zien dan geloven', maar dat geldt voor mij ook andersom, ik wijs niets af dat niet onomstotelijk als nep is bewezen. Daarom probeer ik zeker nog mijn gezondheid terug te krijgen met behulp van alternatieve geneeswijzen, want je weet maar nooit.
|
Ik geloof niet in wetenschap. Althans, niet dat dat veel feitelijker is dan het geloof dat er een almachtige schepper is. Bovendien kan het ook best naast elkaar gaan staan. Maar ik trek alles in twijfel en als iemand een halfslachtig argument geeft geloof ik het meteen. Heel makkelijk discussieren. "God bestaat niet." "Welles, dat staat in de bijbel!" "Oh ok. God bestaat."
|
![]() |
||
Citaat:
of zoals morpheus in the matrix zegt: 'what happened happened, and couldn't have happened in any other way'.
|
Verwijderd
|
Ik geloof in toeval. Ik denk niet dat dingen gebeuren met een reden, maar dat we er alleen achteraf een reden aan geven zodat we er vrede mee kunnen hebben, of iets in die trant.
Het geloven in een ziel vind ik maar een lastige zaak. Het is maar net wat je onder 'ziel' verstaat. Als je het hebt over iets dat kan uittreden dan geloof ik er niet in. Ik ben mijn lichaam. Maar zonder grote teen ben ik ook nog steeds ik, dus om het specifieker te zeggen ben ik mijn hersenen. Verder geloof/vertrouw ik in de natuur, als in: ik geloof dat de natuur alles overwint en dat als ze wordt afgebroken ze zichzelf altijd opnieuw opbouwt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik ben van huis uit joods en ik geloof wel in G'd, maar ik geloof wel in homeopathie en alternatieve geneeswijzen. En ook sterk in een ziel.
En ik geloof ook wel dat er heel veel bij verzonnen en gesleuteld is aan het geloof door mensen na de bijbelse tijd, en ik geloof niet in het nut van die dingen. Bijvoorbeeld geen licht maken op Shabbat. Waarom? ![]()
||
Citaat:
![]() Ik geloof in een Schepper, geloof niet in toeval, geloof in de ziel, het leven na de dood en of er al dan niet buitenaards leven bestaat... heb ik niet echt een mening over, maar ik denk 'waarom niet'? Best mogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: ik geloof niet. Maar ik geloof ook niet in het niet-zijn van de meeste dingen.
||
![]() |
Citaat:
mijn naam zegt al genoeg, ik ben een echte rationalist en ben van mening dat vrije wil bestaat ![]() |
![]() |
|
Ik geloof dat het merendeel van de mensen idioten zijn.
En ik geloof dat het waar is dat je een mening inderdaad sterker aan kan zetten als je het "Ik vind" vervangt met "ik geloof." Of bijvoorbeeld, schaamteloos gejat uit "taal is zeg maar echt mijn ding", "Ik vind de teletubbies stom." "Ik geloof niet in de teletubbies."
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik zie echt geen reden om aan te nemen dat ik vrije wil heb. In het dagelijks leven ga ik er vanuit van wel, anders wordt keuzes nemen wel een heel gek proces, maar toch.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloof jij? DBZ | 88 | 07-08-2009 17:32 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |