Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2009, 20:06
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Ik ben van plan om in de zomer van 2010 vier weken lang door Europa heen te trekken. Vooral het zuiden trekt me dan aan, maar probeer (zonder vooroordelen) de Balkan een beetje te vermijden.

Heb op internet al wat proberen op te zoeken, maar veelal is het een rondreis door een specifiek Europees land, niets over een 'uitgestippelde' route door Europa heen. Mijn vraag dus, iemand ervaringen mee, of tips? Alvast bedankt!
Oud 23-12-2009, 12:47
Volk
Volk is offline
Vroegah... toen pakten we een kaart van europa, markeerden de plaatsen waar we heen wilden en reden daar dan heen.
Oud 23-12-2009, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Vroegah... toen pakten we een kaart van europa, markeerden de plaatsen waar we heen wilden en reden daar dan heen.
En zo moet je het ook doen
Oud 23-12-2009, 16:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is juist ook leuk als jouw rondreis gaat langs plekken die jij interessant/mooi/gaaf vindt. En het fijne van rondreizen met de auto is dat je niet vast zit aan vaste routes (behalve als er geen andere begaanbare wegen zijn natuurlijk).
Oud 24-12-2009, 21:46
KIET
KIET is offline
Ik heb van de zomer een eigen autovakantie door het noorden van Europa gemaakt met familie en een vriend. 8100 km in drie weken en het is ook een mooi gebied om doorheen te rijden, zeker ook een tip (tenzij je echt al vast zit aan het zuiden)
Oud 25-12-2009, 18:06
MiBe
MiBe is offline
Helemaal mee eens KIET, in de winter snap ik dat mensen liever naar het zuiden gaan, maar in de zomer is het weer in het noorden ook heerlijk en naar mijn mening is de natuur er vele malen mooier. (in de winter is het ook prachtig hoor, maar wel koud)
Oud 27-12-2009, 13:15
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
21 jaar en praten over vroegâh, is goed hoor

Maar ik heb geen 'specifieke' plaatsen waar ik naartoe wil, ik ben nooit verder geweest dan Parijs, en Galway (de andere kant op dan), dus ik vroeg me eigenlijk meer af of er een soort bekende Route d'Europe was.

Die is er volgens de gegeven reacties niet, dus zal zelf maar eens wat uit proberen te stippelen; met kaart, zonder kaart, navigatie gebruiken we tegenwoordig hè
Oud 27-12-2009, 13:32
KIET
KIET is offline
Nou, wat wij hebben gedaan afgelopen zomer is het volgende: we hebben besloten om in het noorden van Europa te gaan rondtrekken met de auto, waarna we hebben bekeken wat ons voornaamste doel zou zijn (waar we dus echt heen wilden). Toen hebben we het gelijk grondig aangepakt qua noordelijkheid en hebben we de Noordkaap gekozen
Vervolgens heeft mijn moeder op het interweb bij reisorganisaties gekeken welke routes die volgen, en daar hebben we onze eigen route op gebaseerd. Het grootste verschil was dat wij hem andersom hebben gereden (Zweden heen, Noorwegen terug) wat ons door andere reizigers werd geadviseerd, en we hebben gewoon zelf punten toegevoegd waar we heen wilden of waar we langs kwamen en interessant genoeg was om eens een kijkje te nemen. En dat is een hele mooi reis geworden

Je zal niet echt een uitgewerkte, geplande reis vinden voor een enkeling met een autovakantie. Dat komt omdat het geen georganiseerde reis is, en dan is het per persoon gewoon anders. Zet gewoon een paar doelen van waar je geweest wil zijn (of waar je gereden wilt hebben) en gebruik een routeplanner om een mooie verbindende route uit te zoeken, of kijk af wat grote reisorganisaties in die regio doen.
Exact zoals wij het hebben gedaan gaat je in centraal- of zuid-Europa niet lukken, want daar is het gebied gewoon te divers voor. De Noordkaap is een vrij enkelvoudig doel waar je niet heel veel mee kan variëren. Hoewel je in met name Noorwegen echt verschrikkelijke gave stukken natuur en weg/passen hebt (Peer Gynt-weg, om maar wat te noemen).

Regels voor berichten