Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2009, 14:09
OJAWEL
OJAWEL is offline
Helpt alcohol tegen presentatie/spreekbeurt stress?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2009, 16:06
Verwijderd
Een kleine hoeveelheid misschien wel, maar overdrijf zeker niet.
Je gaat een beetje losser praten en minder gestresseerd zijn.
Zie echter wel dat je niet dronken bent ofzo, want dan heb je een serieus probleem !
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 17:06
Nona
Nona is offline
Beter ga je gewoon oefenen om van je stress af te komen. Heel veel mensen vinden het eng om presentaties te geven (ik ook), maar brengen het er desondanks heel prima vanaf. Alcohol innemen om de stress te verminderen verhelpt je probleem niet, het vaak genoeg doen kan wel helpen. Sterker nog: alcohol kan je probleem verergeren. Op een zeker moment ga je denken dat je het niet zult kunnen zonder alcohol. En dat is écht een probleem.

Bereid je gewoon goed voor, dan gaat het vast goed!
Oud 30-11-2009, 19:29
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Goed voorbereiden is altijd een must, zelfs met een scheutje kan je niet presenteren als je gewoon niet weet wat je zeggen moet.

Maar als je je zinnetjes precies kent en tot op de seconde weet waar je powerpoint verder geklikt wordt... en toch het idee dat je elk moment het bureau van de leraar onder kan spuwen, ja, dan kan een glaasje wel helpen om je losser te maken. Maar idd niet te veel, dat helpt zéker niet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 23:39
Verwijderd
Tuurlijk. En hoe meer hoe beter. En als je stress hebt als je ooit rijexamen doet kan je het misschien ook wel gebruiken, of wanneer je op een date gaat, wanneer je je ouders iets belangrijks moet vertellen, wanneer je een sollicitatiegesprek hebt en bij weet ik het hoeveel andere momenten.

Ik hoop echt van harte dat je alcohol niet voor dit of dit soort doeleinden gebruikt en ik hoop ook van harte dat iemand je keihard aanpakt als je dat wel doet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten