Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2010, 18:55
BORED
BORED is offline
- dit is het begin van mijn verhaal die ik aan het schrijven ben-
PS: er kunnen nog spellings-grammatica fouten in zitten.

‘Ik vind je zo mooi, en zo leuk’ zegt Mike. Hij streelt Fleur over haar wangen. Fleur krijgt een cadeautje in haar hand geduwd. Snel maakt ze het open, vol bewondering kijkt ze naar de gouden ring. Wow, zo iets moois heeft ze al jaren niet meer gehad.! Fleur geeft Mike een dikke kus. ‘lieverd luister eens’ de stem van Mike klinkt ernstig. 'ik heb geld problemen’ . Fleur moet schrikken, zou dat door haar komen? zou zij de oorzaak zijn dat hij weinig geld heeft? ze houd haar ring zwevend voor zijn ogen, 'dan heb je dit harder nodig dan ik’ zegt ze. Mike kijkt fleur in de ogen aan, 'nee meis, ik moet allemaal vrienden af betalen’ Fleur doet de ring weer om haar vingers en daarna kijkt ze mike niet meer aan. 'kun jij me helpen?’ .. 'hoe?’ vraagt Fleur. 'je hoeft alleen maar één keer met wat jongens naar bed te gaan’ Fleur springt op, 'wat!’ schreeuwt ze. Zonder wat te zeggen loopt ze weg.
Fleur loopt angstig het winkel centrum in, het is toch wel handig dat ze achter het winkel centrum hebben af gesproken. Fleur moet huilen, meende hij het nou echt wat hij zei? Was het echt, heeft hij echt geld problemen zou ik hem echt kunnen helpen om met zijn vrienden naar bed te gaan, maar met naar bed gaan? Misschien bedoelt hij er iets heel anders mee, misschien iets heel anders dan dat ik denk. Fleur loopt een kleding zaak binnen, ze ziet het jurkje hangen die ze laatst van Mike kreeg. Ze kijkt naar haar ring, die mooie gouden ring die ze van Mike gekregen had. Hoe kon Mike het nou verkeerd bedoelen? Hij is zo aardig en lief voor me, en zo gul, en ik ben zijn meisje, hij zou andere nooit met mij naar bed laten gaan. De positieve gedachtes van Fleur maken haar weer vrolijk. Fleur loopt terug naar de plek waar ze met Mike was, met de hoop dat Mike er nog zal zijn. Maar als ze aankomt voelt ze alleen een ruisende wind in haar gezicht, niet de hand van Mike, Hij is weg. Fleur loopt richting huis. Onderweg zijn haar gedachtes helemaal van streek, nu heeft Mike voor niks die goude ring gekocht, nu heeft hij vast spijt, spijt dat hij het ooit heeft gekocht?! En misschien zijn die schuld problemen wel door mij?, misschien heeft hij me te veel cadeaus gegeven. Plots staat Fleur stil, met een lach op haar gezicht rent ze naar de juwelier in het centrum.

als je het vervolg wilt lezen dan moet je ff een berichtje achterlaten op mijn profiel, na ongeveer 10 berichtjes van dat ik door moet gaan zet ik het eerst vervolg op mijn profiel(A)
Oud 18-02-2010, 19:03
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik verplaats het naar Letteren, dat is het subforum voor verhalen! Dit is het subforum voor gedichten
Oud 19-02-2010, 07:05
Issun
Issun is offline
Citaat:
als je het vervolg wilt lezen dan moet je ff een berichtje achterlaten op mijn profiel, na ongeveer 10 berichtjes van dat ik door moet gaan zet ik het eerst vervolg op mijn profiel(A)
Er zitten nogal weinig mensen op Letteren, dus zelfs als iedereen het een leuk verhaal vindt kom je misschien niet eens aan de 10 mensen...

Het verhaal zelf moet trouwens wel een originele wending gaan nemen, want anders wordt dit gewoon een doorsnee loverboy verhaal en daar hebben veel mensen (ik iig) geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 07:45
BORED
BORED is offline
Citaat:
Er zitten nogal weinig mensen op Letteren, dus zelfs als iedereen het een leuk verhaal vindt kom je misschien niet eens aan de 10 mensen...

Het verhaal zelf moet trouwens wel een originele wending gaan nemen, want anders wordt dit gewoon een doorsnee loverboy verhaal en daar hebben veel mensen (ik iig) geen zin in.
het is het begin, natuurlijk loopt het gheel anders als de meeste loverboy verhalen. maar dat merk je aan het einde van het verhaal pas en niet in het begin. ..
Oud 19-02-2010, 08:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Eehm, is het niet handiger om eerst de spellings- en grammaticafouten eruit te halen voordat je het ons laat lezen?

Ik heb wel vast een tip voor je: dialogen lezen prettiger als je elke keer dat iemand iets zegt, dat op een nieuwe regel begint.
Oud 19-02-2010, 10:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je zelf zegt dat je begin cliché is en de rest van het verhaal niet, zijn wij natuurlijk júist benieuwd naar de rest van het verhaal, waarom post je dat niet ook in dit topic?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 10:25
BORED
BORED is offline
Citaat:
Eehm, is het niet handiger om eerst de spellings- en grammaticafouten eruit te halen voordat je het ons laat lezen?

Ik heb wel vast een tip voor je: dialogen lezen prettiger als je elke keer dat iemand iets zegt, dat op een nieuwe regel begint.
jhaa dat deed ik eerst bij een ander verhaal , maar ik las ook andere boeken dat het erg verschilt. bij de ene is het op een neiuwe regel bij de ander niet.
Oud 19-02-2010, 15:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
jhaa dat deed ik eerst bij een ander verhaal , maar ik las ook andere boeken dat het erg verschilt. bij de ene is het op een neiuwe regel bij de ander niet.
Ik kan je verzekeren dat het bij elk fatsoenlijk boek op een nieuwe regel begint, meestal ook nog met een inspringing. En zo niet, dan leest het alsnog prettiger, dus is het toch handig om te doen
Oud 19-02-2010, 17:04
BORED
BORED is offline
Citaat:
Ik kan je verzekeren dat het bij elk fatsoenlijk boek op een nieuwe regel begint, meestal ook nog met een inspringing. En zo niet, dan leest het alsnog prettiger, dus is het toch handig om te doen
okeii Thanx voor de tip, ik ga het dan wel gebruiken
Oud 19-02-2010, 17:57
Verwijderd
Het is goed geschreven, en het is goed als de 'passage' van een breder, groter verhaal zeg maar.
Uw stijl lijkt mij verwant aan Dirck Bracke heb ik precies de indruk?

Niet mijn stijl, but you can not and will not judge a book by its color.
Blijven schrijven zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 21:59
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik vind het allemaal nogal cliche en puberaal overkomen eerlijk gezegd ... Ik houd niet zo van dat overdreven dramatische, een beetje zoals acteren met de hand tegen het voorhoofd als er wanhoop uitgedrukt moet worden ofzo. Dat maakt het niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 22:01
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
O ja en ik zou het veel meer opbouwen. Nu is het "Hier heb je een cadeautje, wil je nu dan mijn hoer zijn?" Dat is heel erg gebaseerd op wat je in de media hoort over hoe dat gaat maar in werkelijkheid gaat daar natuurlijk een heel proces aan vooraf dat veel interessanter is.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2010, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het allemaal nogal cliche en puberaal overkomen eerlijk gezegd ... Ik houd niet zo van dat overdreven dramatische, een beetje zoals acteren met de hand tegen het voorhoofd als er wanhoop uitgedrukt moet worden ofzo. Dat maakt het niet interessant.
Er zijn thans menig zogehete 'jeugd auteurs', die hun hele bibliografie op dergelijke wijze bijéén geschreven hebben. "Alof ze er een steen in moeten gooien, om het toch maar interessant te houden." Om eens Ed Franck te citeren.

Laat het duidelijk zijn dat bovenstaande schrijfster zelf nog lang geen afgeleefde oude vrijster, met heimwee naar een eigen lang vervlogen jeugd, is. Dus als die persoon vandaag al dit niveau haalt, dan denk ik dat we hier wel met potentieel te maken hebben. Het is al doende dat we het leren he.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 17:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
Het is goed geschreven, en het is goed als de 'passage' van een breder, groter verhaal zeg maar.
Uw stijl lijkt mij verwant aan Dirck Bracke heb ik precies de indruk?

Niet mijn stijl, but you can not and will not judge a book by its color.
Blijven schrijven zou ik zeggen.
Is de uitdrukking niet "to judge a book by its cover"?

Ik vind het ook al nogal cliché. Je kan wel zeggen, ja maar later wordt het interessant, maar waarom zouden wij moeite doen voor iets dat niet geheel de aandacht trekt.
Oud 20-02-2010, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Is de uitdrukking niet "to judge a book by its cover"?

Ik vind het ook al nogal cliché. Je kan wel zeggen, ja maar later wordt het interessant, maar waarom zouden wij moeite doen voor iets dat niet geheel de aandacht trekt.
Welja, vergissen is menselijk

Een uitgeverij zou allicht ook zo redeneren ja. Commercieel gezien is dit niet klaar voor verkoop. Maar ik neem dat de schrijfster van het verhaal dit niet post om ons te amuseren, maar om opbouwende kritiek te ontvangen. En de beste manier om mensen in een bepaald vak op te leiden, is ze te wijzen op hun goede punten.

En hier zie ik heus wel potentieel in. De dame beheerst haar pen en ze kan wel degelijk zeer mooi schrijven. Ze heeft duidelijk nog geen ervaring met het opbouwen van een plot, maar dat is nu eenmaal een kwestie van tijd.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 20:42
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
@FA: sorry maar wat een hoogdravend gelul.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 21:44
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Welja, vergissen is menselijk

Een uitgeverij zou allicht ook zo redeneren ja. Commercieel gezien is dit niet klaar voor verkoop. Maar ik neem dat de schrijfster van het verhaal dit niet post om ons te amuseren, maar om opbouwende kritiek te ontvangen. En de beste manier om mensen in een bepaald vak op te leiden, is ze te wijzen op hun goede punten.

En hier zie ik heus wel potentieel in. De dame beheerst haar pen en ze kan wel degelijk zeer mooi schrijven. Ze heeft duidelijk nog geen ervaring met het opbouwen van een plot, maar dat is nu eenmaal een kwestie van tijd.
Hoe is iemand op z'n goede punten wijzen leerzaam? Natuurlijk is dat in een opleiding ook belangrijk ter motivatie maar je leert juist van wat je niet beheerst. Dat 'zeer mooie schrijven' zie ik niet zo, omdat ik de schrijfstijl an sich nogal kinderlijk vind. Het is alsof de schrijfster iets probeert te imiteren dat ze eerder gelezen heeft en dat maakt het wat mij betreft dan ongeloofwaardig.

Dus mijn tip is: denk niet teveel na over hoe je iets wil schrijven/formuleren, het lijkt erop alsof je denkt dat het op een bepaalde 'interessante' manier moet, maar dat komt niet authentiek over.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
@FA: sorry maar wat een hoogdravend gelul.
Hoogdraven?
Ik vind dat het uitgerekend jullie zijn die hier hoogdravend doen, door zomaar anders werk de grond in te boren...

Nee, ik ben een doe-het-zelf schrijver die zonder hulp van een spellingscorrector nog geen 5 foutloze zinnen kan schrijven. Ik heb zelf niet eens de ambitie vernieuwende werken te schrijven, laat staan zelf maar iets te schrijven dat het pulp niveau zou overstijgen.

Weet je wat het probleem is met jullie, letterkundigen en zelf vermeende 'literair begaafden'?
Dat jullie in een ivoren toren leven en volledig de band hebben verloren met de enerzijds ambachtelijke essentie en anderzijds het creatieve sleutelelement, een 'boeiend' verhaal te schrijven. Oh, ik ken al die eindeloze reviews en schrijfcommentaren. En ik denk ook altijd het mijne bij het lezen daarvan. Ik denk dat het geschreven woord zich gelukkig mag prijzen dat het niet die recensenten die het gros van de boeken hebben geschreven....

Mijn mening is en blijft dat ik hierboven een stuk heb gelezen dat ik goed vind. Wat jullie ervan vinden, dat is jullie mening. Maar ik zou dan wél graag eens lezen hoeveel beter jullie dat verhaal dan wel niet zouden kunnen brengen...

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 22:47
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Wauw, ik geef mijn mening over een verhaal en krijg er een gratis psycho-analyse bij, thanks!

Het is wel tekenend dat je ineens met allemaal persoonlijke verwijten en beweringen gaat smijten omdat we het niet met je eens zijn. Ik heb nergens geschreven dat ik letterkundige of wat dan ook ben. En volgens mij doe ik ook nergens hoogdravend maar geef ik alleen mijn mening over een schrijfsel van iemand, dat bij mij dan toevallig niet in de smaak valt. Dat kan toch? Bovendien onderbouw ik het nog netjes, dus volgens mij is het tijd om je klauwtjes in te trekken, die wild heen en weer zwiepende staart van je weer tot bedaren te brengen en weer braaf in je mandje te gaan liggen. En stop met blazen! Boze poes!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2010, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Wauw, ik geef mijn mening over een verhaal en krijg er een gratis psycho-analyse bij, thanks!

Het is wel tekenend dat je ineens met allemaal persoonlijke verwijten en beweringen gaat smijten omdat we het niet met je eens zijn. Ik heb nergens geschreven dat ik letterkundige of wat dan ook ben. En volgens mij doe ik ook nergens hoogdravend maar geef ik alleen mijn mening over een schrijfsel van iemand, dat bij mij dan toevallig niet in de smaak valt. Dat kan toch? Bovendien onderbouw ik het nog netjes, dus volgens mij is het tijd om je klauwtjes in te trekken, die wild heen en weer zwiepende staart van je weer tot bedaren te brengen en weer braaf in je mandje te gaan liggen. En stop met blazen! Boze poes!
Mevrouw, ik heb niet persoonlijk op uw reactie geantwoord.
Eén per keer.

Maar vermits u u toch aangesproken voelt -en dat op een psychologische manier nog wel!- Zeg eens...
Verwacht u werkelijk dat iemand die nog maar pas met schrijven begint, dat die meteen de ervaring heeft van iemand met 30 of meer jaar ervaring? Dat is toch uw kern verwijt op het werk stuk van Bored? Té kinderlijk, té 'mimetisch'?

Het is erg makkelijk om dan als eindadvies simpelweg te zeggen 'Dat is niet authentiek!'. Mijn punt is, wanneer wordt iets autentiek? Ik schrijf in het een genre waarin het bijna onmogelijk is om niet iets te schrijven dat al eens door de één of de ander is geschreven. Authenticiteit wordt bij mijn weten nog het best aan een geschreven stuk overgedragen door de ziel die de auteur erin stopt. En dat is niet iets dat je van vandaag op morgen kan. Ikzelf kan dat ook nog niet. Dus lijkt het mij incorrect iemand daar al meteen op af te rekenen. Zelfs contra productief, als ik het eens mag zeggen met het helderdere en meer rationeel denkvermogen van een bedrijfseconomist. In ondernemerschap zijn wij van mening dat als je iets nieuws wil doen, je éérst gewoon de ideeën laat komen en je vooral niet begint met 'Ooh dat is slecht! En ooh, dat trekt toch op niets!'. Want als de wereld zo zou draaien, dan zaten we nu nog altijd in de donkere tijden vrees ik..

Maar goed, dat is mijn algemene bedenking over hoe de academische letterkundige wereld met zijn eigen stof omgaat. Contra-Creatief en vooral destructief.
Maar het was mijn doel niet mensen persoonlijk aan te vallen.
Mijn nederige excuses aan al wie zich desondanks toch tot in het diepst van zijn hart gekrenkt voelt.

Laatst gewijzigd op 20-02-2010 om 23:29.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 07:33
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik nam aan dat je mij ook aansprak omdat het het had over 'jullie dit-en-dat' en wij de enige twee in dit topic zijn die van mening verschillen met jou (of dat in ieder geval duidelijk kenbaar maken).

En als je goed leest, zie je dat mijn tip niet is dat het niet authentiek zou zijn (dat kan natuurlijk ook helemaal geen tip zijn) maar dat de schrijfster zou kunnen proberen om zich niet vooraf voor te nemen hoe het ongeveer moet worden wat stijl betreft en dicht bij zichzelf moet blijven. En die authenticiteit zou ik niet zo specifiek in het plot zoeken dan (of daar doelde ik in ieder geval niet op) maar in de schrijfstijl op zichzelf. Daarmee bedoel ik dus juist niet dat de schrijfster hard moet proberen anders te schrijven dan anderen maar dat ze niet iets moet proberen na te doen. Alles is namelijk al eens verteld, de vraag is dus HOE je iets vertelt.

Het is niet mijn bedoeling om iemand neer te sabelen (en volgens mij doe ik dat ook niet want ik geef wel degelijk opbouwende kritiek) maar ik vind ook niet dat je iemand, in mijn ogen onterecht, het idee moet geven dat ze de nieuwe Jan Wolkers is.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
maar ik vind ook niet dat je iemand, in mijn ogen onterecht, het idee moet geven dat ze de nieuwe Jan Wolkers is.
En wat als deze persoon dat binnen 20 jaar wel zal blijken te zijn?
Daarbij, waarom altijd steeds weer gaan terugvallen op schrijvers uit het verleden? Nieuw bloed betekend immers nieuwe mogelijkheden. Jan wolkers was een schrijver gemaakt door de eerste decenia na de 2de wereldoorlog. Vandaag is een heel andere tijd, met een heel ander soort schrijvers...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 18:23
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Als deze persoon dat wel blijkt te zijn na 20 jaar, dan vrees ik dat ik tegen die tijd geen nieuwe boeken meer lees want dan moet het aanbod, mijns inziens, dus niet al te best zijn.

Ik zeg niet dat je moet terug vallen op schrijvers uit het verleden. Er is een heleboel fantastisch nieuw bloed maar daar schaar ik de topicstarter niet onder.

Als ze het leuk vindt om te schrijven moet ze dat absoluut doen en ik vind het leuk om haar aanwijzingen te geven daar waar ik dat kan maar dan hoef ik haar nog geen genie te vinden, of wel? En dat jij dat wel vindt: , hartstikke leuk.

Ben inmiddels wel benieuwd naar de rest van het verhaal want ik zie niet hoe dit geen cliche kan worden tenzij het meisje haar vriendje in stukken besluit te zagen of het hoerenbestaan tot kunst zal uitroepen en dat lijkt me dan wel weer interessant . Dus topicstarter: Waar blijft de rest?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 19:59
Verwijderd
Ik heb nooit gesproken over een genie, wel over iemand met potentieel. Dat is een belangrijk verschil.

Fleur loopt angstig het winkel centrum in, het is toch wel handig dat ze achter het winkel centrum hebben af gesproken. Fleur moet huilen, meende hij het nou echt wat hij zei? Was het echt, heeft hij echt geld problemen zou ik hem echt kunnen helpen om met zijn vrienden naar bed te gaan, maar met naar bed gaan? Misschien bedoelt hij er iets heel anders mee, misschien iets heel anders dan dat ik denk. Fleur loopt een kleding zaak binnen, ze ziet het jurkje hangen die ze laatst van Mike kreeg.

Technisch is er werk, maar kwa inhoud? Gewoon kwestie van wat ervaring en dit wordt een heel boeiend verhaal. Ik heb hier wel een goed gevoel over.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 21:42
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Hoogdraven?
Ik vind dat het uitgerekend jullie zijn die hier hoogdravend doen, door zomaar anders werk de grond in te boren...

Nee, ik ben een doe-het-zelf schrijver die zonder hulp van een spellingscorrector nog geen 5 foutloze zinnen kan schrijven. Ik heb zelf niet eens de ambitie vernieuwende werken te schrijven, laat staan zelf maar iets te schrijven dat het pulp niveau zou overstijgen.

Weet je wat het probleem is met jullie, letterkundigen en zelf vermeende 'literair begaafden'?
Dat jullie in een ivoren toren leven en volledig de band hebben verloren met de enerzijds ambachtelijke essentie en anderzijds het creatieve sleutelelement, een 'boeiend' verhaal te schrijven. Oh, ik ken al die eindeloze reviews en schrijfcommentaren. En ik denk ook altijd het mijne bij het lezen daarvan. Ik denk dat het geschreven woord zich gelukkig mag prijzen dat het niet die recensenten die het gros van de boeken hebben geschreven....

Mijn mening is en blijft dat ik hierboven een stuk heb gelezen dat ik goed vind. Wat jullie ervan vinden, dat is jullie mening. Maar ik zou dan wél graag eens lezen hoeveel beter jullie dat verhaal dan wel niet zouden kunnen brengen...
Maak je dan opzettelijk een spelfout in het eerste woord zodat ik op mijn achterpoten ga staan?

Daarbij. Ik begrijp je aanval met 'jullie' niet echt, aangezien ik al sinds jaar en dag niet meer op letteren actief ben. Ik heb niets over bovenstaand stuk geschreven, laat staan kritiek. Waar ik op doel is dat ik jouw reactie nogal bombastisch en erg hoogdravend vind. Je zou je af kunnen vragen waarom ik dat vind, maar blijkbaar is dat niet nodig .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Maak je dan opzettelijk een spelfout in het eerste woord zodat ik op mijn achterpoten ga staan?

Daarbij. Ik begrijp je aanval met 'jullie' niet echt, aangezien ik al sinds jaar en dag niet meer op letteren actief ben. Ik heb niets over bovenstaand stuk geschreven, laat staan kritiek. Waar ik op doel is dat ik jouw reactie nogal bombastisch en erg hoogdravend vind. Je zou je af kunnen vragen waarom ik dat vind, maar blijkbaar is dat niet nodig .
Bon, en zeg eens spellingsnazi...
Wat heb je tegen bombasme?

Laatst gewijzigd op 14-03-2010 om 04:37.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 21:54
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Laten we het er louter op houden dat het nogal helpt om vanuit een persoonlijke beleving te praten, wanneer je iemand kritiek geeft, postief dan wel negatief. Niet alsof je de waarheid in pacht hebt.

Daarbij helpt het niet, naast het bot afbekken van iemands schrijfsel, om zo virtuoos van wal te steken dat de schrijver zich al de nieuwe Harry Mulisch in spee waant.

Nuance. Misschien is dat mijn conclusie.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 21:59
Verwijderd
Bij mijn weten heb ik nooit beweerd dat ik de waarheid in pacht heb. En zelfs als dat wel zou zijn, denk je dat ik dan werkelijk zo naïef zou zijn te denken dat ook maar één iemand daar naar zou luisteren? Maar goed, ik dwaal weer eens af...

Het enige wat ik van Bored haar werk kwijt wou, is dat ze nog een lange weg te gaan heeft, doch ik er persoonlijk wel potentieel iets in zie.
In de zin dat ik het in afgewerkte vorm wel zou lezen/kopen ja.
Lijkt mij een zeer faire conclusie.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 14:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik heb nooit gesproken over een genie, wel over iemand met potentieel. Dat is een belangrijk verschil.

Fleur loopt angstig het winkel centrum in, het is toch wel handig dat ze achter het winkel centrum hebben af gesproken. Fleur moet huilen, meende hij het nou echt wat hij zei? Was het echt, heeft hij echt geld problemen zou ik hem echt kunnen helpen om met zijn vrienden naar bed te gaan, maar met naar bed gaan? Misschien bedoelt hij er iets heel anders mee, misschien iets heel anders dan dat ik denk. Fleur loopt een kleding zaak binnen, ze ziet het jurkje hangen die ze laatst van Mike kreeg.

Technisch is er werk, maar kwa inhoud? Gewoon kwestie van wat ervaring en dit wordt een heel boeiend verhaal. Ik heb hier wel een goed gevoel over.
Je pakt er precies een stuk uit dat behoorlijk cliché is. Het hele stuk doet mij een beetje aan Carry Slee denken, verder is het onderwerp ook typerend voor het werk van Slee. Dat zou je kunnen opvatten als compliment aangezien mevrouw Slee behoorlijk wat boeken verkocht heeft, echter ik vind haar werk saai en herhalend.
Reageren

Regels voor berichten