Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2009, 21:36
ShadowNegative
ShadowNegative is offline
ik ben vandaag na school door ongeveer 10 man uitgescholden, tegen de grond geduwt, noem maar op

op een gegeven moment werd alles voor mijn ogen heel langzaam zwart, alles werd gelijkmatig steeds donkerder, en voor ik het wist had ik geen controle meer over mijn lichaam, iedereen die mij duwde kreeg dat direct terug te voelen.

ik heb bij 5 mensen hun pols geblesseerd, bij 1 iemand een wenkbrauw gescheurd, en ik heb 2 mensen bijna KO geslagen.

hier heb ik op school geen problemen mee gehad, het werd gezien als zelfverdediging.

van een paar jongens uit mijn klas kreeg ik later te horen dat ik ze deed denken aan een scene uit de Anime serie Bleach.
ze stuurden mij een link door via de schoolmail
http://www.youtube.com/watch?v=KnmOeifPOd4

maar mijn vraag is dus, kan het zijn dat ik bezeten ben? ik heb vroeger eens een keer een geest op geroepen, ik was toen nog aardig jong, en ik was alleen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2009, 21:38
Volk
Volk is offline
Nee, je werd gewoon pist. Lijkt me een vrij normale reactie in zo'n situatie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 21:41
ShadowNegative
maar met controle verliezen bedoel ik echt compleet de controle verliezen
ik zag niets meer, ik hoorde niets meer, ik nam echt helemaal niets meer waar, alles qua zintuigen bleek wel uit te staan
alles wat ik weet heb ik na afloop gehoord van mensen die stonden te kijken
Met citaat reageren
Oud 03-12-2009, 22:29
Batave
Batave is offline
Het kan zijn dat je bewuste de controle verloor en dat je onbewuste het toen overnam. Een dier in het nauw(mens is ook een dier) maakt rare sprongen. Dit hoeft niks te maken hebben met geesten o.i.d.
Oud 03-12-2009, 22:56
Verwijderd
Citaat:

ik heb bij 5 mensen hun pols geblesseerd, bij 1 iemand een wenkbrauw gescheurd, en ik heb 2 mensen bijna KO geslagen.

hier heb ik op school geen problemen mee gehad, het werd gezien als zelfverdediging.
Klinkt erg realistisch.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 00:26
Verwijderd
Bleach is het verkeerde voorbeeld, volgens mij ben jij meer super saiyan materiaal.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 06:16
Batave
Batave is offline
Citaat:
Bleach is het verkeerde voorbeeld, volgens mij ben jij meer super saiyan materiaal.
Oud 04-12-2009, 06:30
ShadowNegative
het is gewoon een beetje waar het hun aan deed denken
ik heb zelf gistermiddag een paar afleveringen van bleach gezien, gewoon een paar random afleveringen
en als ik het goed heb verliest hij de controle als hij dat masker op heeft, maar hij wordt ook sterker
en zo bleek het bij mij ook te zijn (zonder het masker dan)
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 06:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
het is gewoon een beetje waar het hun aan deed denken
ik heb zelf gistermiddag een paar afleveringen van bleach gezien, gewoon een paar random afleveringen
en als ik het goed heb verliest hij de controle als hij dat masker op heeft, maar hij wordt ook sterker
en zo bleek het bij mij ook te zijn (zonder het masker dan)
Ik heb een vriend en die heeft een half jaar geleden een virus in zijn hersenen gehad. Op een avond(voordat ze het wisten) troffen zijn ouders hem aan in bed, hij flipte zeg maar. Zijn ouders probeerden hem naar het ziekenhuis te brengen alleen die jongen verzette zich zo erg dat er een ambulance aan te pas moest komen. Zijn vader zei later: 'Dan merk je pas echt hoe sterk hij eigenlijk is.'
Je hebt dus eigenlijk veel meer kracht dan je denkt. Wederom, dit heeft niks met geesten o.i.d. te maken. Dat is puur bijgeloof.
Oud 04-12-2009, 06:42
ShadowNegative
ik ben altijd heel rustig, je zal mij nooit erg snel zien vechten of zo
ik laat mezelf liever in elkaar slaan dan dat ik terug sla.
dit was de eerste keer in 5 jaar dat ik terug sloeg
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 06:43
Batave
Batave is offline
Kijk shadow, weet je wat jou probleem is. Ik denk dat je niet kan lezen.
Oud 04-12-2009, 08:57
On efil
On efil is offline
Its over 9000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 09:01
Zesen20
Zesen20 is offline
Citaat:
Kijk shadow, weet je wat jou probleem is. Ik denk dat je niet kan lezen.
Haha
Goeie

Het heeft trouwens niks met geesten te maken, wees trots dat je hebt laten weten dan niemand met je moet spotten.
je hebt een aardige kant maar je kan je ook verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 09:16
Verwijderd
Bezeten? Nee.
Bankai? Ja.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 09:32
Verwijderd
'Blinde woede' wordt dat ook wel genoemd (Engels: going berserk). Sommige mensen hebben dat, ook rustige mensen kunnen het hebben: als er een punt bereikt wordt waarop de emmer overloopt, worden ze razend en weten ze niet meer goed waar ze mee bezig zijn en kunnen ze ongeremd vechten en/of schelden, ook al zijn ze normaal helemaal niet zo. Omdat je op dat moment ongeremd aan het vechten bent, ben je sterker dan je dacht: normaal hou je je altijd een beetje in. Het is redelijk normaal, zo lang je het niet vaak hebt. Als je het wel vaak hebt is het een probleem natuurlijk, dan is een cursus woedebeheersing geen slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 09:32
Verwijderd
Je bent gewoon n keer goed doorgeflipt. Dat gebeurt vaak zat. Mensen zeggen dan ook 'het werd zwart voor mijn ogen'.
En dat heeft, zoals al gezegd, niks te maken met geesten of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 09:50
Verwijderd
Nou ik denk trouwens dat meneer hier een goede fantasie heeft, begrijp me niet verkeerd, niet negatief bedoeld.
Maar volgens mij loop jij maar al te graag weg van realiteit. Om het maar wat aangenamer te kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 10:39
Dvine
Dvine is offline
Citaat:
Nou ik denk trouwens dat meneer hier een goede fantasie heeft, begrijp me niet verkeerd, niet negatief bedoeld.
Maar volgens mij loop jij maar al te graag weg van realiteit. Om het maar wat aangenamer te kunnen maken.
My thoughts exactly.
Oud 04-12-2009, 12:16
Lasagna
Lasagna is offline
ik ben het eens met rode panda.

dacht dat je naar het buitenland ging?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:37
ShadowNegative
das een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:44
T_ID
T_ID is offline
Bezetenheid bestaat niet, dus dat is geen optie. Bezetenheid is een leugen, een religieus fabeltje. Laat niemand je wijsmaken dat het anders is.

Zoals Sarah al stelde gewoon woede. En terecht in dit geval. Bij tien tegen één hoef jij echt niet lief tegen ze te doen, of proportioneel. Als je leert over hoe je je moet verdedigen tegen groepsaanvallen is het devies ook extreem geweld tegen één individu, en daarna vluchten zodat ze je niet overstelpen door aantallen, en dat proces herhalen. Als dat ene individu niet gewond wilde raken, had hij ten slotte weg kunnen lopen en niet mee kunnen doen aan die groepsaanval.
En als jij helemaal strak staat van de adrenaline en al van vergelijkbare sterkte was als je aanvallers, houden ze je echt niet tegen als je echt vol los gaat hoor. Heel menselijk, gewoon chemie en biologie, niks raars aan. Waarschijnlijk waren ze voor het grootste deel te bang en te erg onder de indruk toen ze je los zagen gaan, om nog echt iets te doen.

Laatst gewijzigd op 04-12-2009 om 12:52.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:55
ShadowNegative
leg mij dan eens uit WAAROM bezetenheid niet bestaat, heb je daar bewijzen voor?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:57
Volk
Volk is offline
Citaat:
leg mij dan eens uit WAAROM bezetenheid niet bestaat, heb je daar bewijzen voor?
heb jij bewijzen dat het wel bestaat?
Ik weet namelijk ook dat kabouters niet bestaan. Maar dat kan ik ook niet bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 12:57
ganralph
ganralph is offline
ik krijg nou bijna de indruk dat je graag bezeten wil zijn. er is hierboven al meerdere malen uitgelegd dat jouw verhaal prima te verklaren valt zonder geesten oid. toch blijf je er op terug komen...
Oud 04-12-2009, 13:22
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
ik krijg nou bijna de indruk dat je graag bezeten wil zijn. er is hierboven al meerdere malen uitgelegd dat jouw verhaal prima te verklaren valt zonder geesten oid. toch blijf je er op terug komen...
Qft.

Het lijkt me niet bepaalt een pretje om daadwerkelijk bezeten te zijn (ik krijg dan meteen exorcist ideeën) als het al bestaat en je gedrag is goed te verklaren door wat hierboven al gepost is.
Oud 04-12-2009, 14:39
Batave
Batave is offline
Citaat:
das een ander verhaal
Nee, dat is ook jouw leven en kan ook van belang zijn bij deze ervaring.
Oud 04-12-2009, 14:47
Verwijderd
Citaat:
das een ander verhaal
dit is een deel van dat verhaal

Nee je was niet bezeten en je kan ook geen bankai, je zal ook geen 2e personelijkheid hebben. Misschien wil je graag hebben dat er iets mis is met je.

Denk er eens nuchter over na, zet de aandacht vragende ShadowNegative aan de kant.
(weer niet negatief bedoeld, maar aandacht vragen = naar anderen kijken etc)

Als je stil staat bij jezelf, voel je je kut. Je hebt het een en ander meegemaakt en dan kan
men wel zeggen: "Ja, maar die heeft het veel erger meegemaakt!"

Nee, jou problemen kan jij erger ervaren dan iemand die bijv. kanker heeft. Dus niet mieten over dat het erger zou kunnen, dat is het opzij zetten van problemen.

Dit topic zegt ook iets over dat je graag aandacht wilt, hulp welliswaar.

Het lijkt me een strak plan om je levensverhaal te typen/schrijven/tekenen what so ever.

Of je het hier post of niet, maakt niet uit, schrijf op wat het meest pijn deed.

Als je blijft vluchten, waar jij op het moment mee bezig bent. Dan zal je alleen jezelf te pakken hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 14:48
Batave
Batave is offline
Wat die slimme Panda zei.
Oud 04-12-2009, 17:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn bewijs is dat er geen geesten of demonen bestaan. Dit wordt nog versterkt doordat tienduizenden mensen van allerlei religies hebben geprobeerd het te bewijzen, en ze gedurende eeuwen allemaal hebben gefaald.

Bovendien komt het voort uit woede. Kan gebeuren, en zoals gezegd vind ik jouw reactie niet raar. Waar maak je je eigenlijk druk over? Tien man moesten jou hebben, en je hebt ze van je af gevochten. Niemand van hen is dood of zwaargewond, dus ze hebben minder gekregen dan ze verdienden.
Oud 04-12-2009, 19:15
Verwijderd
+
Citaat:
Black-out
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Een black-out is een tijdelijke stoornis van de hersenen. De informatie uit het kortetermijngeheugen wordt dan niet doorgegeven aan het langetermijngeheugen. Met andere woorden: bij een black-out kan men zich niet meer herinneren wat er gebeurd is.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 20:23
$moky
$moky is offline
als ik heel erg boos word , dan word het ook zwart voor mijn ogen en weet ik net wat ik doe. en kan me erna ook niet herinneren wat ik gedaan had. (ik doe nog ergere dingen ) heb ooit mij broer bijna dood gestoken .
Met citaat reageren
Oud 04-12-2009, 23:49
Verwijderd
Je bent bezeten. Dat heb je heel goed gezien. Goed vooral dat je een Japanse tekenfilm op hebt gezocht om je ervaring te maatstaven. Anime staat doorgaans bekend om zijn realisme en authenticiteit. Vooral tijdens gevechten geven de makers van anime de karakteristieke menselijke verhoudingen voor wat betreft fysiek en mentaal vermogen op een nagenoeg perfect beeld weer.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 11:57
J--
J-- is offline
Ooit gehoord van een psychiater?

Laatst gewijzigd op 06-12-2009 om 06:49.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 13:44
Batave
Batave is offline
Citaat:
Je bent bezeten. Dat heb je heel goed gezien. Goed vooral dat je een Japanse tekenfilm op hebt gezocht om je ervaring te maatstaven. Anime staat doorgaans bekend om zijn realisme en authenticiteit. Vooral tijdens gevechten geven de makers van anime de karakteristieke menselijke verhoudingen voor wat betreft fysiek en mentaal vermogen op een nagenoeg perfect beeld weer.
Oud 06-12-2009, 06:48
J--
J-- is offline
Even een opmerking tussendoor hoor maar waarom proberen we ShadowNegative te helpen als hij het niet eens is op kan brengen om naar andere te luisteren. Dat was ook bij een andere topic toen wou hij weglopen Jezus man get a life
Oud 06-12-2009, 20:43
synbitz
synbitz is offline
ik zou gewoon blij zijn als ik kon winnen tegen 10 man tegelijk, ze zijn vast niet tegelijk op je gevlogen.. ik heb al eens tegen 3 jongens gevochten die ik 1 per 1 wel zou aankunnen, maar als ze tegelijk komen kan je toch niks doen... en toen heb ik slaag gekregen

GG NO RE
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 22:11
Verwijderd
gg no re cu@lan?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 16:13
synbitz
synbitz is offline
Citaat:
gg no re cu@lan?
GG NO RE omdat ik vroeger gamede ja mar nu al 3 jaar niet meer
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Het kan zijn dat je bewuste de controle verloor en dat je onbewuste het toen overnam. Een dier in het nauw(mens is ook een dier) maakt rare sprongen. Dit hoeft niks te maken hebben met geesten o.i.d.
Een mens is geen dier een mens kan in tegenstelling tot een dier rationeel denken en hoeft niet zijn instinct te volgen.

Topicstarter, je was gewoon verblind door woede. Normaal in zo'n situatie.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 19:03
Batave
Batave is offline
Citaat:
Een mens is geen dier een mens kan in tegenstelling tot een dier rationeel denken en hoeft niet zijn instinct te volgen.

Oh echt, hoe komt het dan dat het overgrote deel van de beslissingen die wij bewust maken dan al 10 seconden van te voren in ons onbewuste zijn gemaakt? Het grootste deel van onze keuzes wordt door ons onbewuste beïnvloed of gemaakt. Het is alleen ons bewuste dat het idee heeft dat het de beslissingen zelf maakt, maar ik raak hier een beetje offtopic
Oud 07-12-2009, 19:21
ShadowNegative
een beetje off-topic maakt niet uit hoor, dat maakt het leuk, zolang je maar niet te veel off-topic gaat ^^

on: ik twijfelde zelf vooral omdat ik al eens een keer een geest heb opgeroepen, nu ben ik blij om te horen dat het niet per se iets ernstigs hoeft te zijn
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:49
Verwijderd
Citaat:
een beetje off-topic maakt niet uit hoor, dat maakt het leuk, zolang je maar niet te veel off-topic gaat ^^

on: ik twijfelde zelf vooral omdat ik al eens een keer een geest heb opgeroepen, nu ben ik blij om te horen dat het niet per se iets ernstigs hoeft te zijn
Serieus, wat doe jij nou met de informatie die je hier krijgt?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 20:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
Serieus, wat doe jij nou met de informatie die je hier krijgt?
anime's van maken denk ik.
Oud 07-12-2009, 21:43
synbitz
synbitz is offline
Citaat:

ik heb al 100 keer een stomme kutgeest proberen op te roepen, gewoon omdat ik wou zien dat het zever is.

en uit mijn ervaring is gebleken, dat het zever is!
zever zever zever, net zoals God ook zever is
Met citaat reageren
Oud 07-12-2009, 23:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

Een mens is wel degelijk een dier. Wat zijn mensen anders? Planten? Mineralen? Dieren kunnen trouwens wel degelijk rationeel denken.
Oud 08-12-2009, 09:06
ganralph
ganralph is offline
Citaat:

- een vis kan in tegenstelling tot een hond zijn hele leven onder water blijven;
- een vogel kan in tegenstelling tot een konijn zelfstandig vliegen;

en toch zijn het allemaal dieren

kortom: een mens is wel degelijk een dier, maar dat sluit niet uit dat onze (verstandelijke) vermogens kunnen afwijken van de rest van het dierenrijk. (en zoals T_ID zegt, is "rationeel denken ook helemaal geen verschil.)
Oud 08-12-2009, 20:40
Geel
Geel is offline
Citaat:
anime's van maken denk ik.
Oud 17-12-2009, 14:01
Verwijderd
Citaat:
Dat had je gewild.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2009, 18:26
Verwijderd
Citaat:

instinct maakt een dier geen dier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten