![]() |
|
![]() |
ik ben vandaag na school door ongeveer 10 man uitgescholden, tegen de grond geduwt, noem maar op
op een gegeven moment werd alles voor mijn ogen heel langzaam zwart, alles werd gelijkmatig steeds donkerder, en voor ik het wist had ik geen controle meer over mijn lichaam, iedereen die mij duwde kreeg dat direct terug te voelen. ik heb bij 5 mensen hun pols geblesseerd, bij 1 iemand een wenkbrauw gescheurd, en ik heb 2 mensen bijna KO geslagen. hier heb ik op school geen problemen mee gehad, het werd gezien als zelfverdediging. van een paar jongens uit mijn klas kreeg ik later te horen dat ik ze deed denken aan een scene uit de Anime serie Bleach. ze stuurden mij een link door via de schoolmail http://www.youtube.com/watch?v=KnmOeifPOd4 maar mijn vraag is dus, kan het zijn dat ik bezeten ben? ik heb vroeger eens een keer een geest op geroepen, ik was toen nog aardig jong, en ik was alleen. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
'Blinde woede' wordt dat ook wel genoemd (Engels: going berserk). Sommige mensen hebben dat, ook rustige mensen kunnen het hebben: als er een punt bereikt wordt waarop de emmer overloopt, worden ze razend en weten ze niet meer goed waar ze mee bezig zijn en kunnen ze ongeremd vechten en/of schelden, ook al zijn ze normaal helemaal niet zo. Omdat je op dat moment ongeremd aan het vechten bent, ben je sterker dan je dacht: normaal hou je je altijd een beetje in. Het is redelijk normaal, zo lang je het niet vaak hebt. Als je het wel vaak hebt is het een probleem natuurlijk, dan is een cursus woedebeheersing geen slecht idee.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Bezetenheid bestaat niet, dus dat is geen optie. Bezetenheid is een leugen, een religieus fabeltje. Laat niemand je wijsmaken dat het anders is.
Zoals Sarah al stelde gewoon woede. En terecht in dit geval. Bij tien tegen één hoef jij echt niet lief tegen ze te doen, of proportioneel. Als je leert over hoe je je moet verdedigen tegen groepsaanvallen is het devies ook extreem geweld tegen één individu, en daarna vluchten zodat ze je niet overstelpen door aantallen, en dat proces herhalen. Als dat ene individu niet gewond wilde raken, had hij ten slotte weg kunnen lopen en niet mee kunnen doen aan die groepsaanval. En als jij helemaal strak staat van de adrenaline en al van vergelijkbare sterkte was als je aanvallers, houden ze je echt niet tegen als je echt vol los gaat hoor. Heel menselijk, gewoon chemie en biologie, niks raars aan. Waarschijnlijk waren ze voor het grootste deel te bang en te erg onder de indruk toen ze je los zagen gaan, om nog echt iets te doen.
Laatst gewijzigd op 04-12-2009 om 12:52. |
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me niet bepaalt een pretje om daadwerkelijk bezeten te zijn (ik krijg dan meteen exorcist ideeën) als het al bestaat en je gedrag is goed te verklaren door wat hierboven al gepost is.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee je was niet bezeten en je kan ook geen bankai, je zal ook geen 2e personelijkheid hebben. Misschien wil je graag hebben dat er iets mis is met je. Denk er eens nuchter over na, zet de aandacht vragende ShadowNegative aan de kant. (weer niet negatief bedoeld, maar aandacht vragen = naar anderen kijken etc) Als je stil staat bij jezelf, voel je je kut. Je hebt het een en ander meegemaakt en dan kan men wel zeggen: "Ja, maar die heeft het veel erger meegemaakt!" Nee, jou problemen kan jij erger ervaren dan iemand die bijv. kanker heeft. Dus niet mieten over dat het erger zou kunnen, dat is het opzij zetten van problemen. Dit topic zegt ook iets over dat je graag aandacht wilt, hulp welliswaar. Het lijkt me een strak plan om je levensverhaal te typen/schrijven/tekenen what so ever. Of je het hier post of niet, maakt niet uit, schrijf op wat het meest pijn deed. Als je blijft vluchten, waar jij op het moment mee bezig bent. Dan zal je alleen jezelf te pakken hebben. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien komt het voort uit woede. Kan gebeuren, en zoals gezegd vind ik jouw reactie niet raar. Waar maak je je eigenlijk druk over? Tien man moesten jou hebben, en je hebt ze van je af gevochten. Niemand van hen is dood of zwaargewond, dus ze hebben minder gekregen dan ze verdienden. ![]()
||
Verwijderd
|
+
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je bent bezeten. Dat heb je heel goed gezien. Goed vooral dat je een Japanse tekenfilm op hebt gezocht om je ervaring te maatstaven. Anime staat doorgaans bekend om zijn realisme en authenticiteit. Vooral tijdens gevechten geven de makers van anime de karakteristieke menselijke verhoudingen voor wat betreft fysiek en mentaal vermogen op een nagenoeg perfect beeld weer.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Even een opmerking tussendoor hoor maar waarom proberen we ShadowNegative te helpen als hij het niet eens is op kan brengen om naar andere te luisteren. Dat was ook bij een andere topic toen wou hij weglopen
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Topicstarter, je was gewoon verblind door woede. Normaal in zo'n situatie. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en uit mijn ervaring is gebleken, dat het zever is! zever zever zever, net zoals God ook zever is |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een mens is wel degelijk een dier. Wat zijn mensen anders? Planten? Mineralen? Dieren kunnen trouwens wel degelijk rationeel denken.
||
![]() |
Citaat:
- een vogel kan in tegenstelling tot een konijn zelfstandig vliegen; en toch zijn het allemaal dieren ![]() kortom: een mens is wel degelijk een dier, maar dat sluit niet uit dat onze (verstandelijke) vermogens kunnen afwijken van de rest van het dierenrijk. (en zoals T_ID zegt, is "rationeel denken ook helemaal geen verschil.)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Verhalen & Gedichten |
de bezeten stoel bij | 4 | 11-06-2005 22:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Bezeten skull-head | 3 | 07-04-2005 07:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |