Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2009, 00:03
bellybutton
bellybutton is offline
de laatste tijd heb ik het wel eens dat ik nadenk over hoe het zou zijn om met een jongen... je weetwel! zijn dr hier miss nog meer jongens die dezelfde ervaringen hebben misschien? laat het me weten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2009, 11:12
Thinus
Thinus is offline
nee nooit over nagedacht om eerlijk te zijn. als je het mij vraagt ben je wel bi-sexueel ja als je hier benieuwd naar bent.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 11:24
Volk
Volk is offline
Volgens mij is op die manier iedereen een beetje bi. Volgens mij vragen namelijk heel veel mensen zich af hoe het zou zijn. Ik heb het me ook afgevraagd, en vraag het me soms nog wel eens af. Ik kan opgewonden raken door naar vrouwen te kijken. Meer zelfs dan naar mannen te kijken. Maar ik weet dat ik nooit een relatie zou kunnen hebben met een vrouw. Voor mij moet je echt een man zijn wil ik een relatie met je opbouwen.

Volgens wiki:Biseksualiteit is de seksuele geaardheid waarbij iemand zich seksueel en/of emotioneel voelt aangetrokken tot zowel de gelijke als de andere sekse.
Veel seksuologen zijn van mening dat de meeste mensen in feite biseksueel zijn, in de zin dat ze tot beide geslachten wel enige seksuele gevoelens hebben.

Volgens van dale: 1bi·sek·su·eel bn, bw geslachtelijk aangetrokken tot beide seksen

Ik denk dat dit de helft van de wereld bi maakt.

Ik ben geen jongen maar wou toch reageren.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 13:50
Verwijderd
Nieuwsgierig zijn is één ding. Het daadwerkelijk willen is een heel andere ballgame. Ik persoonlijk moet er niet aan denken en als ik dat per ongeluk wel doe geef ik altijd een beetje over in mijn mond.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 16:52
Juana__
Juana__ is offline
Denk je erover in abstract of in concreet? Is er een specifieke jongen met wie je wel een beetje zou willen expirimenteren?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 23:25
men123
men123 is offline
Naja, bi, boeien... gewoon een meisje pakken
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 23:32
cenerentola
cenerentola is offline
Je kunt wel zeggen dat je een beetje bi bent, maar daarmee ontken je het "probleem". Je maakt het voor je zelf een stuk makkelijker door te zeggen dat je slechts een beetje bi bent, maar misschien ben je wel helemaal biseksueel of ben je misschien wel helemaal homoseksueel. Denk er maar eens goed over na wat je bent. Misschien reageren er wel jongens, die jou een beetje op weg kunnen helpen. Misschien kun je ook nog een reactie plaatsen op een ander deelforum, contact gezocht
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 23:33
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Naja, bi, boeien... gewoon een meisje pakken
Het pakken van een meisje is niet gewoon. Net zo ongewoon als het pakken van een jongen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 00:09
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Denken en fantaseren doet iedereen, maar dat is iets heel anders dan dat je daadwerkelijk verliefd op een jongen kunt worden. Dan pas kun je spreken van biseksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 16:02
Qimm
Qimm is offline
biSEKSualitiet zegt niks over verliefdheid vind ik

zo vind ik dat er ook een nuanceverschil zit tussen homofiel en homoseksueel

maar over bi is er niet echt een ander woord. Ik vind het gewoon een beetje een vaaglijk grijs gebied wat voor veel mensen ook een beetje een hippe trend oid is.
Oud 23-11-2009, 08:29
Verwijderd
Vaak blijkt een tienerjongen die zegt bi te zijn later homo te zijn.
Een tienermeisje die zegt bi te zijn is meestal hetero (tenzij ze kort haar heeft).
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Een tienermeisje die zegt bi te zijn is meestal hetero (tenzij ze kort haar heeft).
Dat slaat helemaal nergens op.
Ik ben uit de kast gekomen als bi, omdat ik me wel emotioneel aangetrokken voelde/kan voelen tot jongens. Ik moet er alleen niet aan denken om seks te hebben met een jongen, dat lijkt me helemaal niks. Zoenen met een jongen voelt al als grijs gebied. Ik heb geen kort haar en ken heel veel tienermeisjes die als biseksueel uit de kast zijn gekomen, maar later helemaal lesbisch zijn gebleken, en die lang haar hebben.

Toen ik in groep acht zat durfde ik voor het eerst een heel klein beetje aan mezelf toe te geven dat ik me aangetrokken voel tot meisjes, maar het heeft erna nog drie jaar geduurd voor ik het helemaal aan mezelf toe durfde te geven. Nou en?

Bi, lesbisch of homo is maar een hokje waarin je jezelf plaats. Niet meer, niet minder. Als jij iets wil doen met een jongen is dat goed. Liefde is liefde...

Volgens mij vallen de meesten gewoon op mensen. Niet op geslachten.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 14:20
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens...
Ik kan mensen heel erg aangenaam en leuk vinden maar ik heb nog nooit fysieke aantrekkingskracht gevoeld voor een meisje/vrouw.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 14:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het zou zomaar kunnen gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me toch af waarom dat de hele tijd wordt geroepen. Is daar een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 17:54
Qimm
Qimm is offline
nee geloof het niet, kennelijk is er toch de drang om het 'goed te praten'
Oud 23-11-2009, 21:58
Verwijderd
ik moet kokhalsen gewoon bij het idee ik zie het mezelf niet eens met de mooiste jongen op aarde doen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:02
Qimm
Qimm is offline
aansteller
Oud 23-11-2009, 22:32
Juana__
Juana__ is offline
Citaat:
Maar het zou zomaar kunnen gebeuren.
ja, en omdat ik alleen nog maar witte zwanen gezien heb, betekent het niet dat ik niet eens een zwarte kan zien
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:53
Verwijderd
Citaat:
ik moet kokhalsen gewoon bij het idee ik zie het mezelf niet eens met de mooiste jongen op aarde doen
nee die zie ik jou ook niet doen idd

en verder ben ik het eens met simoen
Citaat:
Denken en fantaseren doet iedereen, maar dat is iets heel anders dan dat je daadwerkelijk verliefd op een jongen kunt worden. Dan pas kun je spreken van biseksualiteit.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 22:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
Wat een onzin.
Oud 23-11-2009, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin.
In mijn ervaring anders ook vaak zo Euh behalve dat korte haar dan. Hoewel ik moet zeggen dat vrijwel alle lesbiennes die ik ken kort haar hebben Terwijl ze (op 1 na die ik laatst tegenkwam) wel allemaal heel vrouwelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2009, 23:58
MiBe
MiBe is offline
Citaat:
Denken en fantaseren doet iedereen
Denken wel, en toen dacht ik ook gelijk: Bah nee, dat nooit!
Fantaseren... nee sorry, toch liever over vrouwen

Citaat:
Agreed.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 09:05
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
In mijn ervaring anders ook vaak zo Euh behalve dat korte haar dan. Hoewel ik moet zeggen dat vrijwel alle lesbiennes die ik ken kort haar hebben Terwijl ze (op 1 na die ik laatst tegenkwam) wel allemaal heel vrouwelijk zijn.
Ik kan er ook wel inkomen, in wat Kazet zegt. Maar heel grappig, de meeste lesbiënnes die ik ken, hebben juist lang haar
Oud 24-11-2009, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me toch af waarom dat de hele tijd wordt geroepen. Is daar een wetenschappelijk onderzoek naar gedaan?
Weet ik niet. Maar dat is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 20:52
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Iemand begrijpt hier de evolutie niet, liefde is eigenlijk gewoon de zoektocht naar de beste om je mee voort te planten, je zoekt een jeugdig atletisch dus knap persoon om je relatie mee te hebben, de een heeft dat alleen anders dan de ander, zo ontstaat biseksualiteit omdat dat ver voor je geboorte niet naar een bepaalde kant neigt, bij sommige mensen is dat volledig naar een kant gegaan (jongen of meisje) maar bij anderen niet (jongen en meisje).
Dit is trouwens volledig neurologisch, alleen iemand kan niet omgaan met iemand waar hij/zij een hekel aan heeft want dat is weer een slechte eigenschap voor voortplanting.

OT: Sorry maar daar heb ik nog nooit over na gedacht, ik voel me alleen aangetrokken naar sommige meisjes (naar mijn vriendin het meest) dus ik denk dat dat ongewoon is, je bent miss biseksueel of bicurious (ik ken het Nederlandse woord niet) ik hoop voor je alleen van niet want dat kan je jeugd verkloten
Oud 24-11-2009, 21:07
Springy
Springy is offline
Uiteraard zijn er jongens die dat ook hebben, je bent echt niet de enige.
Misschien ben je hetero en alleen nieuwsgierig, misschien bi of misschien homo. Neem er de tijd voor om het uit te vogelen, en wees vooral niet bang voor wat je voelt.
http://www.homoinfo.nl/ Misschien kan deze site je een beetje helpen. Succes.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 22:32
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Weet ik niet. Maar dat is mijn ervaring.
Misschien is het je ervaring, omdat jij in jouw wereldje alleen biseksuelen tegenkomt, maar wat je beweert is volstrekte onzin. Volgens mij heeft Kazet Nagorra meer gelijk dan jij. Mijn ervaring is dat de meeste jongens die roepen dat ze biseksueel zijn,eigenlijk homo zijn, omdat ze niet willen toegeven dat ze homo zijn. Door te verkondigen dat ze biseksueel zijn, bewaren ze tenminste nog een deel van hun mannelijkheid. De TS is dus minstens biseksueel, maar hij zou er ook wel eens rekening mee moeten houden, dat hij homoseksueel kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik kan er ook wel inkomen, in wat Kazet zegt. Maar heel grappig, de meeste lesbiënnes die ik ken, hebben juist lang haar
Hahaha dan hebben onze kennissen samen weer een gemiddeld kapsel voor de Hollandse lesbienne gemaakt Nja zal wel toeval zijn dan
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 22:54
cenerentola
cenerentola is offline
Ik woon tegenover een club, waar de eerste zaterdag van de maand een lesbo-avond wordt georganiseerd. Als ik aan het begin of het eind van de avond uit mijn raam kijk, zie ik een stoet aan lesbiennes voorbij komen. Wat mij opvalt, is dat het standaard beeld van lesbo in spijkerbroek, gemakkelijk zittende bergschoenen en weinig tijdrovende korte kapsels, niet meer op gaat. Er is nog wel een enkeling die er bij loopt als een slons, maar merendeels, zijn het goedverzorgde en in zekere mate modieus geklede vrouwen. Misschien dat ze in het dagelijks leven wat minder verzorgd zijn, maar als ze uitgaan, valt het amper op dat het lesbiennes zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het je ervaring, omdat jij in jouw wereldje alleen biseksuelen tegenkomt, maar wat je beweert is volstrekte onzin. Volgens mij heeft Kazet Nagorra meer gelijk dan jij. Mijn ervaring is dat de meeste jongens die roepen dat ze biseksueel zijn,eigenlijk homo zijn, omdat ze niet willen toegeven dat ze homo zijn. Door te verkondigen dat ze biseksueel zijn, bewaren ze tenminste nog een deel van hun mannelijkheid. De TS is dus minstens biseksueel, maar hij zou er ook wel eens rekening mee moeten houden, dat hij homoseksueel kan zijn.

Dat ik alleen biseksuelen tegenkom, zou op zich wel kunnen. Maar waarom zouden meisjes wel aan zichzelf toe willen geven dat ze lesbisch zijn en jongens niet dat ze homo zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Dat ik alleen biseksuelen tegenkom, zou op zich wel kunnen. Maar waarom zouden meisjes wel aan zichzelf toe willen geven dat ze lesbisch zijn en jongens niet dat ze homo zijn?
Dit is mogelijk een generalisatie van jewelste, maar ik merk aan de mensen in mijn omgeving dat de vrouwen gemiddeld genomen toch minder moeite hebben met homoseksualiteit dan mannen. De meeste mannen vinden het op zich prima, als het maar iemand anders is "en ik het niet hoef te zien" of "ze maar van mij afblijven". (Het is werkelijk verbazingwekkend hoeveel zogenaamd intelligente mannen dit soort dingen zeggen). Op de een of andere manier wordt mannelijkheid dan toch vaak gekoppeld aan hetero zijn. Kan me voorstellen dat je dan voor jezelf minder snel toe wilt geven dat je toch echt homo bent. En zelfs al kun je het wel voor jezelf toegeven, dan nog is de stap denk ik iets groter om het aan de buitenwereld te vertellen, dan als vrouw.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 09:53
Verwijderd
ik heb weleens gehoord dat homo's en lesbiennes er net zo uitzien als gewone mensen
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 22:21
Verwijderd
Citaat:
ik heb weleens gehoord dat homo's en lesbiennes er net zo uitzien als gewone mensen
wat denk je dan? dat ze helemaal misvormd zijn ofzo? homo's en lesbiennes zijn ook gewoon mensen hoor
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 22:24
Verwijderd
Citaat:
het is wetenschappelijk bewezen dat je geboren wordt als homo of lesbie of hetro. biseksueel bepaal je zelf als je beide OK vindt
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 23:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
het is wetenschappelijk bewezen dat je geboren wordt als homo of lesbie of hetro. biseksueel bepaal je zelf als je beide OK vindt
Even een dooddoener, maar bron?

Maargoed, @ TS dan maar:

Jongen, het is niet raar dat je nieuwsgierig bent. Geloof me, heel veel mensen van jouw leeftijd (mannen, vrouwen, homo, hetero, bi) zijn allemaal wel eens benieuwd naar hetzelfde of juist het tegenovergestelde geslacht (in het geval van homo's dan). Je bent jong, je wil de wereld om je heen ontdekken, en dat geldt net zo goed voor liefde en seksualiteit. Niemand kan je daarbij helpen. Je geaardheid ligt zo goed als vast (dat claimen de wetenschappers tenminste), en je moet hem zelf ontdekken.

Krijg je ooit warme gevoelens voor een jongen, dan ben je waarschijnlijk bi of homo. Krijg je die niet, nou dan ben je waarschijnlijk hetero. Maakt het uiteindelijk iets uit? Nee dus. Dus, lekker nergens over druk maken, geniet van je jeugd, ontdek, experimenteer - als je dat wil! - en laat de dingen komen zoals ze komen.
Oud 27-11-2009, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat andere factoren (omgeving ed) een rol spelen. En nee, ik heb geen bron, maar die geef jij ook niet

Ik ben het eigenlijk wel een beetje eens met Kazet, maar ik denk dat het iets genuanceerd moet worden. Jongens die zeggen bi te zijn, noemen zich uiteindelijk toch vaak homo, in verband met acceptatie (nou ja, voornamelijk het gebrek eraan). Zo geven ze zich toch nog de mogelijkheid om 'normaal' te worden, houden ze daar hoop op. Hetzelfde geldt denk ik voor meisjes die uiteindelijk zichzelf lesbisch noemen, ook zij noemen zichzelf vaak eerst bi. Maar dan heb je ook nog meisjes die gewoon graag met iedereen zoenen en het allemaal reuzespannend vinden en aangezien het voor hen nog wel geaccepteerd is om zichzelf bi te noemen, doen ze dat ook, maar uiteindelijk krijgen ze gewoon een relatie met een man.
Oud 27-11-2009, 22:21
Verwijderd
Citaat:
wat denk je dan? dat ze helemaal misvormd zijn ofzo? homo's en lesbiennes zijn ook gewoon mensen hoor
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 23:03
batje
batje is offline
gewoon keer proberen dan weetje het of een jonge wat voor is heb ik ook gedaan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Het is ook wetenschappelijk bewezen dat andere factoren (omgeving ed) een rol spelen. En nee, ik heb geen bron, maar die geef jij ook niet

Ik ben het eigenlijk wel een beetje eens met Kazet, maar ik denk dat het iets genuanceerd moet worden. Jongens die zeggen bi te zijn, noemen zich uiteindelijk toch vaak homo, in verband met acceptatie (nou ja, voornamelijk het gebrek eraan). Zo geven ze zich toch nog de mogelijkheid om 'normaal' te worden, houden ze daar hoop op. Hetzelfde geldt denk ik voor meisjes die uiteindelijk zichzelf lesbisch noemen, ook zij noemen zichzelf vaak eerst bi. Maar dan heb je ook nog meisjes die gewoon graag met iedereen zoenen en het allemaal reuzespannend vinden en aangezien het voor hen nog wel geaccepteerd is om zichzelf bi te noemen, doen ze dat ook, maar uiteindelijk krijgen ze gewoon een relatie met een man.
dat van die ander factoren klopt maar mijn bron is discovery en als dat niet betrouwbaar is dan kunnen ze net zo goed die zender opdoeken. En zoals ik al zei is het al genetisch bepaald: als je in de baarmoeder zit dan komt er een moment dat een bepaalde stof vrijkomt dat zorgd dat je een man wordt soms neem je dat op dan word je een man soms niet dan word je een vrouw, maar heel soms vang je net genoeg stof op om je lichaam te vermannen (zoals ik het even noem) maar niet je seksuele voorkeur, of andersom.

Laatst gewijzigd op 30-11-2009 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2009, 21:30
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
dat van die ander factoren klopt maar mijn bron is discovery en als dat niet betrouwbaar is dan kunnen ze net zo goed die zender opdoeken. En zoals ik al zei is het al genetisch bepaald: als je in de baarmoeder zit dan komt er een moment dat een bepaalde stof vrijkomt dat zorgd dat je een man wordt soms neem je dat op dan word je een man soms niet dan word je een vrouw, maar heel soms vang je net genoeg stof op om je lichaam te vermannen (zoals ik het even noem) maar niet je seksuele voorkeur, of andersom.
wtf

Overigens vind ik Discovery geen betrouwbare wetenschappelijke bron. Het feit dat programma's als Mythbusters daar worden uitgezonden toont al aan dat ze een vreemd idee over het concept wetenschap hebben. Maargoed, daar hebben we het niet over.
Oud 30-11-2009, 21:40
Lente
Lente is offline
Citaat:
hahaha wtf
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:48
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Beste mensen; dit is Bullshit, je man of vrouw zijn wordt bepaald door chromosomen, iemand krijgt een XX of een XY Chromosomenpaar dit is misschien een beetje ingewikkeld, maar dit is al vast gesteld voor je geboorte, mannen hebben een XY chromosomenpaar maar je seksuele voorkeur wordt volgens Freud bepaald in de eerste 6 jaar van je leven, zoek maar op wikipedia

Laatst gewijzigd op 01-12-2009 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Beste mensen; dit is Bullshit, je man of vrouw zijn wordt bepaald door chromosomen, iemand krijgt een XX of een XY Chromosomenpaar dit is misschien een beetje ingewikkeld, maar dit is al vast gesteld vanaf je geboorte,
Mijn biologie is ook een beetje rusty, maar dit ligt echt al vast voor je geboorte hoor.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 21:04
Daantjer
Daantjer is offline
srry, had een beetje een foutje gemaakt in mijn zin, ik bedoelde daadwerkelijk voor je geboorte namelijk vanaf de bevruchting
Oud 01-12-2009, 22:03
Verwijderd
Citaat:
maar hoe kan dat dan? want volgens jou ben je OF hetero OF homo, dat laat geen ruimte voor het ok vinden van beiden
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 08:00
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Overigens is Freud ook niet bepaald een wetenschappelijke bron als het om biologie gaat
Oud 02-12-2009, 08:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Overigens is Freud ook niet bepaald een wetenschappelijke bron als het om biologie gaat
Dat wilde ik ook zeggen ja En ik kan me voorstellen dat wikipedia op dit gebied mogelijk ook minder betrouwbaar is dan op gebieden waar de meningen niet zo ontzettend beinvloed worden door allerlei andere dingen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 09:09
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Als jullie een discussie willen over het ontstaan van homoseksualiteit (nature vs. nurture), dan mogen jullie hier een nieuw topic over openen

Dit topic gaat over ervaringen van andere mannen mbt bi- en homoseksualiteit
Reageren

Regels voor berichten