Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2009, 14:01
henkieajax
henkieajax is offline
Hallo,

ik hoorde dat er één knopje moet zijn waardoor je dat van nCr en die andere dingen veel makkelijker kon berekenen..
dan inplaats van: MATH --> PRB --> en dan uit nCr of nPr een keuze te maken
heeft iemand een idee?
ik heb al zo vaak naar een uitleg gekeken van hoe dat nou allemaal precies werkt van nCr enz.. maar ik begrijp nog steeds niet hoe je kan zien wanneer je nou wat moet toepassen, dus vandaar deze vraag..

wie kan mij helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2009, 17:32
Cpt. Milkcan
Cpt. Milkcan is offline
Welke rekentoeter heb je?

Casio of TI?

EDIT:
Nou ik het zo bekijk is het een TI; dan kan ik je helaas niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 13:05
mathfreak
mathfreak is offline
Met nPr bereken je het aantal verschillende mogelijkheden om zonder herhaling r dingen uit n dingen te kiezen, en waarbij de volgorde van belang is. Dit geeft een totaal van verschillende mogelijkheden, wat het totaal aantal permutaties van r uit n voorstelt. Met nCr bereken je het aantal verschillende mogelijkheden om zonder herhaling r dingen uit n dingen te kiezen, en waarbij de volgorde niet van belang is. Dit geeft een totaal van verschillende mogelijkheden, wat het totaal aantal combinaties van r uit n voorstelt. Dit aantal combinaties geven we weer als .

Laatst gewijzigd op 05-12-2009 om 13:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten