Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2009, 15:11
Verwijderd
Hey,

Zo'n anderhalf jaar geleden zag ik mier-achtige wezentjes (zagen er nogal onrealistisch uit) in het haar van een meid uit m'n klas. Wat dus niet echt was gezien onrealistische mier-achtige wezentjes niet bestaan.

Vandaag bleef ik lekker maffen in bed, boek erbij etc. Deed weer even m'n ogen dicht, en toen ik weer keek naar de muur (met m'n gezicht heel dicht bij de muur) zag ik een spinnetje, dat op dezelfde plek bleef en op een bizarre manier rondjes maakte, ik keek heel aandachtig naar het beestje die toen langzamerhand verdween, niet in 1 keer maar echt vervaagde.

The fuck?

Ik weet 110% zeker dat ik het zag..

Mijn vader zou rond de leeftijd die ik heb "anders" zijn gaan gedragen, hij is psygisch totaal niet in orde en dit beestjes zien spreekt mij totaal niet aan. Kunnen die psygische "ziekten" erfelijk zijn? En sowieso, wat zegt het nou dat ik dit 2 keer heb gezien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2009, 15:32
Verwijderd
Dat zou kunnen, vooral bij schizofrenie is de kans aanwezig.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 15:37
Verwijderd
Kleine hallucinaties (zoals miertjes zien of een echo van je gedachten horen) kunnen normaal zijn als je bijna in slaap valt of wat slaaptekort hebt, of als je lichaam ontregeld is door bijvoorbeeld koorts. Als je achteraf wel kunt zeggen dat het niet echt was, en het wordt niet steeds meer, is dat dan niet zo erg.
Maar het kunnen ook eerste tekenen van een psychose zijn en gevoeligheid voor sommige psychiatrische aandoeningen, waaronder schizofrenie, is wel erfelijk. Maar het is niet zo dat als een ouder een random psychatrische aandoening heeft, het kind verhoogde kans heeft op een ándere psychiatrische aandoening.
Dus ik denk dat je je niet meteen zorgen moet maken, maar wel jezelf een beetje in de gaten moet houden

Laatst gewijzigd op 11-12-2009 om 15:43.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2009, 15:54
Verwijderd
Ik zal maar eens contact opnemen met m'n psychiater.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 12:16
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zal maar eens contact opnemen met m'n psychiater.
Een heel gezond plan. Dergelijke illusies gebeuren niet zomaar. Tenzij je zwaar uitgedroogd of ernstig vermoeid was is het niet normaal om zoiets te zien.

Beter er vroeg bij zijn voor een eventueel loos alarm, dan dat ze je later ergens in een psychose uit een dakgoot kunnen plukken. De gekke dingen die mensen dan doen...
Oud 15-12-2009, 15:10
Verwijderd
Ik zou ook maar eens even met iemand gaan praten, jah.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 10:12
LoorAn
LoorAn is offline
Ik denk dat er gewoon iets mis was met je gezichtsveld, zoals bij een lichte migraine. Daar zie je voor de helft niets of allemaal pixels met kleuren. Ik geloof niet dat je gek bent en laat je niet gek worden.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik denk dat er gewoon iets mis was met je gezichtsveld, zoals bij een lichte migraine. Daar zie je voor de helft niets of allemaal pixels met kleuren. Ik geloof niet dat je gek bent en laat je niet gek worden.

Het gaat hier om dingen zien die er niet zijn, niet om milde verstoringen van het zicht.
Oud 22-12-2009, 15:46
Eend
Eend is offline
Ik zou ook even contact opnemen met je huisarts. Als die het niet vertrouwt, dan kan ie je alsnog doorsturen naar een psychiater/psycholoog.

Ik heb het ook met beestjes. Bij mij gaat het om wanen/psychoses
Oud 22-12-2009, 19:08
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Toevallig gister nog over gelezen, maar zou idd contact zoeken met huisarts/psycholoog!
Zoek anders eens op internet naar wanen/psychoses e.d...
Reageren

Regels voor berichten