Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2009, 18:24
dwight88
dwight88 is offline
goedendag,

vraagje uit interesse:

ik heb al ruim een jaar, via de anwb, een creditcard van ics, al vanaf het begin af aan een functionaliteit met gespreid betalen. Kost aan rente een vermogen en heb ik gelukkig alleen haan het begin een tijdje nodig gehad. Bij de aanvraag is destijds nooit naar inkomenstoetsen gevraagd en heb direct een limiet van € 2500,- gehad (was nota bene nog student toen!).

Al maak ik er geen gebruik van: mijn verbazing was groot toen ik vandaag met de post wat formulieren van ics kreeg met het verzoek om binnen 14dgn wat spullen op te sturen om mijn inkomen naast hun voorwaarden te leggen.

Allemaal prima en zal ze opsturen, maar hoe zit zoiets juridisch? Is zo'n functionaliteit zomaar ('achteraf') als nog te toetsen? Vind het vreemd dat ze eerst enorm vrijgevig lijken (al zou ik er, wanneer ik er gebruik van zou maken gigantisch voor betalen) en ze nu ineens alles in kaart willen brengen.

Ben benieuwd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2009, 19:16
Verwijderd
Stond er niet duidelijk in beschreven waarom ze die gegevens wilde hebben?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 21:01
dwight88
dwight88 is offline
nee, alleen dat ze deze gegevens willen toetsen om deze faciliteit aan te kunnen blijven bieden.

Opzich prima, en snap ik ook wel, verbaasde me alleen dat ze hier nu mee komen en niet bij de aanvraag destijds
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 09:44
Verwijderd
Ben je heel recent overgestapt van studentenrekening naar grotemensenrekening? Want het kan best dat de creditcardvoorwaarden dan anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2009, 19:35
dwight88
dwight88 is offline
nee, ook dat niet. Maakt in dit verhaal ook niet uit, aangezien de creditcard niet gekoppeld is aan mijn betaalrekening (creditcard is niet van de ABN AMRO waar ik bij zit, maar van ICS, waar ik verder geen rekening o.i.d. heb)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2009, 21:28
Nonaj
Nonaj is offline
Je hebt ook niet in de tussentijd een negatieve registratie gekregen bij het BKR ofzo? Dan kan ik me namelijk voorstellen dat ze even na willen gaan of het waarschijnlijk is dat ze hun geld nog terug krijgen mocht je de creditcard wel gaan gebruiken....
Met citaat reageren
Oud 01-12-2009, 20:56
dwight88
dwight88 is offline
nee, ook dat niet, dan had ik dat wel geweten natuurlijk.

Enige wat zij in de brief noemen is dat ik volgens hun administratie nu 3x gebruik heb gemaakt van gespreid betalen en ze daarom wettelijk verplicht zijn mijn financiële positie te controleren. Opzich gek, aangezien ik die functie al ruim 6 maanden open heb staan, en derhalve al 6x heb gebruikt. Ga 't maar insturen, ben wel benieuwd wat eruit komt.

Overigens kan ik ook meteen aangeven allemaal extra verzekeringen te nemen, naast het formulier over evt. overige kredieten en mijn inkomensgegevens. Ook al vragen ze om een kopie van een loonstrook, het riekt een tikje naar upselling (al is louter daarvoor de toon iets te formeel...)

niemand anders via ICS een soortgelijke brief/verhaal gehoord?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2009, 20:15
jeffreytjee
jeffreytjee is offline
tussen de 50 en de 125 euro per maand en ik ben 14

Laatst gewijzigd op 27-12-2009 om 20:15. Reden: extra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten