Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarom heb ik me in mijn uitleg ook alleen tot die groep beperkt ![]() |
![]() |
|
![]() |
>>(en als je spreekt over verstandelijke devolutie, wat volgens mij niet te bewijzen is, dan wil ik je ook wijzen op sociale devolutie.)
Ouders met een gemiddeld hoog IQ hebben gemiddeld vaker kinderen met een gemiddeld hoog IQ. Is door tweelingonderzoek bepaald. Aangezien het hier gaat om een gausskromme, lijkt mij dat andersom hetzelfde effect speelt, en als veel meer ouders met een gemiddeld laag IQ kinderen krijgen, zal de gemiddelde intelligentie van een land naar beneden gaan. Neemt niet weg dat dat een vrij onetische reden is om maar gewon alle verstandelijk gehandicapte mensen te verbieden kinderen te krijgen en dat intelligentie ook niet alles is. Voor: Ontastbaarheid van het lichaam, grondwet. Voor: Niemand heeft het recht te bepalen of jij wel of geen kinderen wilt. Voor: Je benadeelt ouders die wél goed voor de kinderen zouden zorgen, maar verstandelijk beperkt zijn. Voor: Je blijft bezig, veel ouders zijn niet geschikt om kinderen te krijgen <mishandelcijfers ofzo> en die mogen het nog steeds. Tegen: Verstandelijk gehandicapten weten niet waar ze aan beginnen, dat kunnen ze zich niet voorstellen. Tegen: Ze zullen nooit zonder hulp voor de kinders kunnen zorgen, dit kost de staat veel geld. Tegen: Ze hebben minder mogelijkheden zich aan te passen aan stresssituaties (huilbuien) en veranderingen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
daarnaast wilde ik aangeven dat de stelling in eerste instantie al wat krom is, omdat m.i. de grens tussen "wel" en "niet" niet bij verstandelijke handicaps ligt. vandaar mijn uitweiding ![]() Citaat:
verstandelijke beperkingen zijn uit te drukken op een iq-schaal, maar dat wil niet zeggen dat ze door iq veroorzaakt worden. verder snap ik je punt wel. verstandelijke devolutie zal zeker mogelijk zijn, maar ik vraag me af of het iq tot onder de 70 zou kunnen devolueren bij kinderen die geen "afwijking" hebben als het Syndroom van Down oid. en ik denk dat ook alleen ouders met een iq van 60-70 in aanmerking zouden kunnen komen voor kinderen.
|
Verwijderd
|
Misschien heb je hier iets aan ?
http://taal.vrt.be/taaldatabanken_ma...st-10044.shtml http://nl.wikipedia.org/wiki/Komma |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands betoog spreekbeurt. xGunMoll | 3 | 07-09-2009 10:10 | |
Nederlands Betoog Steven6 | 4 | 25-09-2006 20:16 | |
[Nederlands] Betoog over monarchie/republiek. OceanEye | 3 | 02-12-2004 20:25 | |
Nederlands betoog ^M_chelleeeH^ | 4 | 16-12-2003 06:32 | |
nederlands betoog???? ikke99 | 5 | 28-04-2001 13:13 | |
Nederland-->Betoog!Heb argumenten nodig!!!!!DRINGEND!!! Magicstar84 | 1 | 22-02-2001 15:18 |