Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2009, 00:49
Verwijderd
Hoi,

Ik lees bijna nooit boeken, behalve Harry Potter boeken, maar wie leest dat nou niet? Ik vind dat het tijd wordt voor mij, om mijn intellect uit te breiden met leuk en vooral interessant lees materiaal, die ooit wel van pas komt.

Nu is het zo dat ik geen idee heb welke boeken als interessant en leerzaam worden gezien. Hierbij heb ik jullie hulp nodig.

Wie kan me een goed, leuk, interessant, leerzaam(,bekend?) boek aanraden? Het mag over van alles gaan, behalve horror en dat soort toestanden(hoef geen nachtmerries).

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2009, 00:53
Batave
Batave is offline
Hoe oud ben je?
Oud 06-12-2009, 01:37
Verwijderd
Ik ben 17 jaar oud. Ik hoop dat je begrijpt dat ik met "(hoef geen nachtmerries)" een grapje maakte.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 01:45
Vinniebar
Vinniebar is offline
Engels Boek: Brave New World

http://www.idph.com.br/conteudos/ebo...veNewWorld.pdf
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 09:15
Verwijderd
Lees "The Selfish Gene" eens van Richard Dawkins. Als je wil is er ook een Nederlandse vertaling beschikbaar. Volgens mij kun je wel een paperback op de kop tikken voor minder dan 20 euro.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 09:48
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Ik weet niet of het nou zo leerzaam is, maar ik weet wel dat het een ge-wel-dig boek is:

de vliegeraar - Khaled Hosseini
Maar ook:
duizend schitterende zonnen - Khaled Hosseini.

ikh eb ze allebei al meer dan 5x gelezen ofzo
Oud 06-12-2009, 10:05
Nona
Nona is offline
Als je weinig leest is het vaak wel leuk om met boeken te beginnen waar je ook al een film van hebt gezien, of het verhaal ergens gehoord. Bijvoorbeeld: als je Oliver Twist leuk vond als film kun je het boek ook wel eens lezen. Dat helpt je op weg en zo leer je snel welke schrijvers je leuk vindt, dan is het een minder grote stap om boeken te gaan lezen van diezelfde schrijver waarvan je het verhaal nog niet kent.
Oud 06-12-2009, 11:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Dit kan beter op Letteren!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 14:15
Verwijderd
Wat Engelse boeken betreft:

-The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde van Robert Louis Stevenson is erg spannend.
-The Importance of Being Earnest van Oscar Wilde (toneelstuk, wel amusant) is ook een aanrader.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2009, 15:44
Geel
Geel is offline
Ooh, jammer dat je nu pas begint met het lezen. Nu mis je de pret van alle prentenboeken en jeugdboeken .

Lees je liever engelse boeken of nederlandse? En hoe wil je beginnen met je lees'avontuur'. Wil je meteen diepzinnige boeken over het ontdekken van de hemel of heb je liever eerst wat luchtigere boeken?
Als je iets zoekt wat daar tussenin zit zou ik je The Boy In The Striped Pyjamas van John Boyne aanbevelen. Het is niet echt luchtig en gaat over serieuze dingen maar is een goed boek om mee te beginnen.
Als je van Nederlandse boeken houdt kan ik je Anaxia van Richard Verbrugge aanbevelen.

Maar als je specefiek boeken wilt zoeken op genres kun je in de archieven van s.com kijken, daar staan heel wat boeken in.
Oud 07-12-2009, 23:25
Verwijderd
Engels is anders ook goed. Ik heb de verfilming van dat boek gezien. Heel erg intrigerend.

Heb je misschien een spannend boek in gedachte? Bijvoorbeeld.... een groep gaat kamperen....opeens wordt er iemand vermist..... dood gevonden......het was iemand in de groep....wie?

Met zo"n boek zou ik wel willen beginnen, maar doe me een lol en raad me geen horror boek of what so ever aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten